Prey demo look

pridal je2ry 22.6.2006 o 20:01 pod hry
HRY > NOVINKY >

Ani to netrvalo tak dlho. Prešlo krátkych 11 rokov a na našich pevných diskoch sa objavilo hrateľné demo (441 MB, lokálny download) nádejnej FSP-ky Prey, ktorá bola prvýkrát ohlásená už v roku 1995. Možno, že táto informácia znie ironicky, ale zvyšok tohto firstlooku už v žiadnom prípade ironický nebude. Prey totiž ukazuje, že dlhé čakanie sa (zrejme) vyplatilo a máme tú česť vlastnými rukami si ohmatať (asi) jednu z najlepších akčných hier novodobej histórie počítačovej zábavy.

Neviem, čím pri vypisovaní pozitívnych dojmov začať, každopádne žiadnych konkrétností a spoilerov sa nedočkáte. Bola by to totiž škoda. Zhruba hodinové demo vo vás zanechá toľko zážitkov, koľko neboli schopné ponúknuť snáď ani všetky tohtoročné FPS-ky dohromady a ja vám to nehodlám pokaziť. Príbeh Prey bol známy dávnejšie, zrekapitulujme si aspoň jeho základné piliere. Tommy je nespokojný indián, žijúci v rezervácii so starým otcom a priateľkou Jen. Čo čert nechce, krčma, v ktorej Jen pracuje, sa stane cieľom nájazdu mimozemskej civilizácie, pričom všetci (vrátane Tommyho a starého otca) sa za niekoľko okamihov ocitajú vo vnútri gigantickej materskej lode v nie práve závideniahodnej situácii.

Z počiatku všetko vyzerá ako stará, stokrát obohratá FPS platňa. Cudzie biomechanické prostredie, primitívna zbraň (hasák), málo nebezpečné príšery (jašteričky) a jasná vidina; Jen v kovových putách kdesi v hlbinách lodi poháňajúca Tommyho vpred. Lenže už po chvíli zistíte, že v Prey nebude všetko tak, ako to poznáme. Prvou trhlinou v teórii klasickosti sú portály. Tie majú dve funkcie – buď premiestniť hráča do priestoru, kde by sa inak nedostal, alebo sa znenazdajky otvárajú na vybratých miestach a z ich útrob vyskakujú nepriatelia. Ďalším nezvyčajným prvkom je gravitácia, a to nie len vo forme skôr prezentovaných chodníkov, ale aj akýchsi prepínačov príťažlivosti. Pohyb po chodníkoch pripomína jazdu na horskej dráhe, človek stráca pocit presne zadefinovanej podlahy a stropu, navyše keď sa Tommy prechádza (z jeho pohľadu) po podlahe, na stranách sa v 90° uhle kľudne môžu prechádzať príšery, prípadne sa znenazdajky objaví mutant visiaci hlavou dole zo stropu (až na to, že pre neho je to podlaha). O čo ťažšie sa to vysvetľuje takto „na papieri“, o to lepší je výsledný pocit z chodníkov v praxi.

Vítaným doplnkom tradičného preskúmavania prostredia a súbojov s nepriateľmi je Tommyho schopnosť odhmotnenia. Hoci tomu pred únosom neveril, legendy jeho predkov sú pravdivé a duša bojovníka sa dokáže oddeliť od tela. V duchovnej forme môže indián prechádzať silovými poľami, dokonca je v tomto stave ozbrojený tradičnou zbraňou, lukom. Obe tieto schopnosti využívajú scenáristi na vytváranie zaujímavých logických (to je možno trochu silné slovo, ale budiž) hádaniek.

Grafický engine na každom kroku dáva vedieť, koľká bije. Doom na vás dýcha z každej chodby, z každej postavy, z každej krabice. Výnimkou je snáď iba posvätné miesto Cherokeeov, ktoré prekypuje starobylou atmosférou a vo vzduchu priam cítiť dym z fajky mieru. Ako už odznelo v diskusiách, engine zrejme prešiel optimalizáciou, lebo aj na mojej zostave (Athlon 64 3000+, 1 GB RAM, Radeon X800 GTO) som si mohol dovoliť zapnúť rozlíšenie 1280x1024, so všetkými detailmi na maximum, vrátane 2xAA a 4xAF. Pochváliť taktiež musím výborný 5.1 zvuk. Žiadne technické nedostatky som nespozoroval ani v multiplayeri; serverov je dosť a je na nich dostatok bojachtivých hráčov. Nezaznamenal som ani žiadne lagy. V súvislosti s MP treba ešte upozorniť, že sú k dispozícii všetky zbrane (na rozdiel od singleplayeru, kde sú len 4), takže si rozmyslite, či sa s nimi chcete zoznámiť hneď teraz, alebo až pri prechádzaní kompletnej hry.

Pri Prey sa obávam iba jednej veci. Dúfam, že skvelé nápady nás budú sprevádzať celou hrou a toto demo nie je iba výberom toho najlepšieho, ako to často býva pri filmových traileroch. Ak vývojárom nedôjde inšpirácia a budú schopní udržať takúto hrateľnosť počas celej Tommyho cesty za oslobodením Jen, máme sa skutočne na čo tešiť a ľudia v 3D Realms si už teraz môžu začať objednávať nové športiaky od Porsche a Ferrari, pretože predajnosť bude dosahovať závratné čísla.

UPDATE: Pridávame sľúbené videá z gameplayu. Prvé môžete nájsť tu, druhé tu.





Prey demo look Prey demo look Prey demo look Prey demo look Prey demo look Prey demo look Prey demo look Prey demo look Prey demo look
Páči sa mi!

Zaradené pod: radeon, ati




PC

Vývoj: 3D Realms / Human Head Studios
Štýl: Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 14. júl 2006
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector Magazín #118


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Fallout 4 vr (1)
Nazdar chcel som sa spitat ci neviete kde zozeniem...
| Mad max chyba (10)
Zdravím, chcel by som požiadať o radu. Mám zakúpen...
| Herny pc (4)
Zdravím Chcem si kupit daky PC čo by v pohode uti...
| Low draw distance v hrách (5)
Zdravim, Chcem sa spýtať čím môže byť rozmazané/n...
| Free program - nahrávanie beat... (2)
čusik,poprosím vás,ak vie niekto,dobrí,kvlaitný fr...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk