DirectSR upscaling priblížený, fungovať bude ako na GPU, tak aj cez NPU |
V hrách sa upscalingy stávajú štandardom a teraz bude zapracovanie ešte jednoduchšie.
Microsoft mal cez víkend na GDC svoju prednášku o DirectSR, ich zapracovaní upscalingu priamo do DirectX API. Nerobia však vlastný upscaler alebo univerzálny upscaler. Len pripravujú jednoduchšie zapracovanie upscalingu do hier priamo cez DirectX funkcie.
Ten umožní jednoduchú implementáciu upscalingov, ich fungovanie na rôznych grafických kartách. Teda vývojári budú mať veľmi ľahké pridanie DLSS, XeSS alebo FSR, prípadne iných ďalších iných upscalingov. Napríklad aj fungujúcich cez NPU procesor, nie cez GPU. DirectX im vytvorí univerzálnu prípravu všetkých parametrov a následne ich pošle do vybraného systému upscalingu. Podobne to funguje aj pri ray tracingu.
V zásade by to do budúcnosti znamenalo, že upscalingu budú v hrách automaticky a len si v hre vyberiete z tých, ktoré sú kompatibilné s vašou kartou. Nakoniec už teraz sú v takmer každej hre, lebo natívne rozlíšenie je väčšinou príliš náročné.
Microsoft zatiaľ neurčil dátum vydania DirectSR.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aký mobil kúpiť na jar 2024 za 100, 200, 300, 500 alebo 1000 eur? 74
- Aké boli najväčšie slovenské hry? 92
- Fallout 4 už dostal očakávaný nextgen patch 93
- DOJMY: Manor Lords 43
- Bude Cillian Murphy záporákom vo Far Cry 7? 38
- Bobr Kurwa meme dostalo hru, je dostupná zadarmo 23
- Assassin’s Creed Hexe prinesie aj magické sily 56
- RECENZIA: Stellar Blade 109
- Fanúšikovia Escape From Tarkov sú naštvaní, autori vydali 250 dolárovú edíciu s ex 82
- Gran Turismo predstavuje Škoda Vision GT 51 zobraziť viac článkov >