Predaje Square Enix hier naďalej klesajú |
Zachráni ich multiplatformová stratégia?
Square Enix ide stále svojim smerom a to smerom do mínusov. Ich hry sa predávajú stále menej a vidia to aj na číslach. Napriek vydaniu Final Fantasy 7 Rebirth začiatkom roka tržby za posledný štvrťrok klesli o 18.4 percenta ($482 miliónov tržieb) oproti predchádzajúcemu roku. Predaje Rebirthu nekonkretizovali, ale spomenuli, že predaje ich sklamali. Predaje išli masívne dole zo 7.54 milióna kusov pred rokom na 4.39 milióna kusov tento. Pre zaujímavosť, 67.5% predajov mali na západe a len 19.3% doma v Japonsku.
Nový šéf firmy už nakoniec priznal, že stratégia exkluzivít už v dnešnej dobe nestačí a musia nájsť značky s globálnym oslovením.
Čo ich však drží, je MMO verzia Final Fantasy, ktorá má svoju základňu fanúšikov a dodáva im prakticky pravidelný príjem. Tá teraz s tržbami stúpla vďaka Dawntrail expanzii ($86.2 milióna tržieb), aj keď nedokázala vyvážiť zníženia v predaji štandardných titulov a aj mobilných titulov. Na mobiloch im Final Fantasy 7 Ever Crisis ďalej klesá a musia sa tomu prispôsobovať.
Napriek všetkým poklesom tržieb zisky išli trojnásobne hore ($74.5 miliónov zisku). Aj keď je to hlavne preto, že minulý rok mali veľký štvornásobný prepad oproti štandardu, ale zároveň spravili reštrukturalizáciu. Prepúšťali v USA a EU, menej investujú do reklamy, zrušili viac vyvíjaných projektov a po novom "agresívne nasledujú" multiplatformovú stratégiu.
Aktuálne ešte musia remake FF7 dokončiť poslednou časťou, ktorej predaje Square Enix znovu nepotešia, keďže už dvojku hráva menej ľudí ako jednotku a pri trojke to pôjde ešte nižšie. Potvrdili, že sa vráti kartovka Queen's Blood.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Alza spustila nové zľavy 70
- RECENZIA: Test Drive Unlimited: Solar Crown 104
- Nový Battlefield ukazuje prvý koncept, bude umiestnený v modernej dobe 106
- DPH pôjde budúci rok hore, ako to ovplyvní ceny? 711
- RECENZIA: Harry Potter: Quidditch Champions 47
- RECENZIA: Frostpunk 2 11
- PS5 Pro je pre superfanúšikov, hovoria analytici 238
- V PlayStation 6 mohol byť aj Intel čip, ale nakoniec sa Sony rozhodlo pre AMD 123
- Ako jednotlivé hry vylepšuje PS5 Pro konzola? 171
- Ako PS5 Pro pomôže PS5 hrám? GTA VI nemusí rozbehnúť na 60 fps 260 zobraziť viac článkov >