S novou generáciou RTX 50 grafík prichádza aj neurálny rendering |
Nvidia prináša nástroje pre vývojárov pre rýchlejší vývoj a optimalizácie.
NVIDIA predstavila novú generáciu ako hardvéru, tak aj softvéru, ktorý bude majú zásadný vplyv na grafiku a herný vývoj. Novinky zahŕňajú grafické karty GeForce RTX 50 Series a technológie NVIDIA RTX Kit, ktoré prinášajú revolúciu v oblasti AI-poháňaného renderovania.
RTX Kit obsahuje súbor nástrojov na vylepšenie renderovania hier pomocou umelej inteligencie, zlepšenie geometrie, textúr, materiálov a osvetlenia, čo umožňuje vývojárom vytvárať vizuálne bohatšie a výkonnostne optimalizované komplexné herné svety. S touto sadou nástrojov je možné nielen znižovať artefakty a stabilizovať výkon, ale aj efektívne znižovať využitie VRAM.
RTX Neural Shaders
Jednou z kľúčových noviniek je zavedenie RTX Neural Shaders, ktoré integrujú malé neurálne siete priamo do programovateľných shaderov. Táto technológia je zásadná pre rôzne aplikácie, ako je radiance caching (ukladanie svetelných informácií), kompresia textúr, spracovanie materiálov a tvorba radiance fields (polia svetelných informácií). RTX Neural Shaders umožňujú pre vývojárov optimalizovať a zrýchliť procesy renderovania. Napríklad, RTX Neural Texture Compression dokáže komprimovať tisíce textúr za menej než minútu a ušetrí až 7x viac VRAM než tradičné metódy, pričom kvalita vizuálu ostáva rovnaká.
K ďalšiemu vylepšeniu patrí RTX Neural Materials, ktorá urýchľuje kompresiu komplexného shaderového kódu pre offline materiály (ako porcelán alebo hodváb) až 5x, čo umožňuje renderovať filmové kvalitné materiály pri rýchlostiach vhodných pre videohry. RTX Neural Radiance Cache (NRC) využíva umelú inteligenciu na zlepšenie nepriameho osvetlenia v hrách tým, že umožňuje simulovať neobmedzené množstvo odrazov svetla po začiatku prvotného osvetlenia. Týmto spôsobom sa dosahuje lepšie a výkonnejšie path-traced osvetlenie.
RTX Neural Faces
Významným krokom vpred je tiež RTX Neural Faces, ktoré využíva generatívnu AI na tvorbu realistických ľudských tvárí v reálnom čase. Táto technológia sa líši od tradičného renderovania, pretože namiesto vykresľovania celej tváre zložitým spôsobom využíva 3D pozície a základné údaje o tvári na generovanie prirodzene vyzerajúcej tváre pomocou AI modelov, ktoré boli trénované na tisíckach obrázkov tej istej tváre pri rôznych osvetleniach, uhloch a emocionálnych výrazoch. Tento proces sa následne optimalizuje pomocou NVIDIA TensorRT pre rýchle inferenčné spracovanie v reálnom čase.
K tomu je pridaná podpora pre realistické zobrazenie vlasov a pokožky postáv cez RTX Character Rendering SDK. Napríklad, technológia Linear-Swept Spheres (LSS) znižuje geometrickú náročnosť renderovania vlasov v hrách a umožňuje lepšie simulovať vlasy so zníženou spotrebou pamäte.
RTX Mega Geometry
NVIDIA tiež predstavila RTX Mega Geometry, technológiu na urýchlenie procesu stavby bounding volume hierarchií (BVH) v náročných geometrických scénach. Tieto hierarchie sú kľúčové pre správne renderovanie detailných svetov, a RTX Mega Geometry umožňuje Ray tracing na až 100x väčšom počte trojuholníkov než je štandard v súčasnosti, čo je dôležité pre vytváranie otvorených svetov s miliardami trojuholníkov, ako je to možné v Unreal Engine 5 s technológiou Nanite.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Clair Obscur: Expedition 33 71
- The Elder Scrolls IV: Oblivion remastered bol predstavený a rovno vydaný 296
- The Elder Scrolls IV Oblivion remastered sa na Steame pekne rozbehol 129
- GTA San Andreas má dostupný slovenský AI dabing 52
- RECENZIA: Lost Records: Bloom & Rage 11
- Takto bude vyzerať iPhone 17 Pro s obalom 64
- RECENZIA: Amerzone - The Explorer's Legacy 3
- Článok: Razer BlackShark V2 X White Edition 10
- Porovnanie druhej epizódy The Last of Us season 2 seriálu s hrou 42
- The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered bude ohlásený zajtra 31 zobraziť viac článkov >