Microsoft si patentoval využitie generatívnej AI pre herných dizajnérov na vytváranie herných príbehov |
Objavil sa patent Microsoftu z roku 2024, ktorý umožňuje používať generatívnu AI na tvorbu herného obsahu.
Objavil sa patent Microsoftu z roku 2024, ktorý umožňuje používať generatívnu AI pri tvorbe príbehov hier. Dizajnéri podľa neho môžu meniť príbeh hry počas vývoja, ale aj počas samotného hrania hry hráčmi.
Patent špecificky opisuje použitie pre tieto účely:
- Vytváranie nového herného obsahu reagujúceho na vstupy hráčov
- Meranie metrík zapojenia hráčov počas hrania
- Úpravu hry na základe generovaného obsahu a interakcií hráčov
Príklad ukazuje, ako by mohol byť systém implementovaný do už existujúcej sandboxovej hry, ako je Minecraft. Odtiaľ môžu hráči ponúka výzvy so žiadosťou o nové herné pravidlá, systémy, nehráčske postavy (NPC) alebo príbehový obsah, ktorý sa má vytvárať za chodu.
Hráči sa tak majú stať takmer spoluautormi hry na základe ich herných interakcií, pričom by sa sledovalo ich správanie ako forma implicitnej spätnej väzby pre ďalšie zmeny v hre.
V novembri 2023 Xbox uzavrel partnerstvo so spoločnosťou Inworld AI na vytvorenie multiplatformového nástroja a runtime enginu pre AI postavy, umožňujúceho generovanie príbehov, questov a dialógov, čo je samozrejme zamerané najmä na naratívne hry. Tento krok ešte viac odráža snahu Microsoftu integrovať umelú inteligenciu do herného vývoja, aby poskytol hráčom dynamickejší a prispôsobiteľnejší herný zážitok.
Microsoft vo využívaní AI nie je jediný a veľké využitie AI ohlásil Netflix Games a koncepty predstavila aj EA. Samozrejme, túto technológiu využili na rôzne účely, ako napríklad vytváranie modelov reálnych osôb, alebo upravovanie hry v reálnom čase prostredníctvom textu.
Ukážka z EA Instant gaming AI, v ktorom sa hra mení textovými príkazmi:
Vyžívanie AI bude stále expandovať
Medzitým prieskum z augusta minulého roku ukazuje, že vývojári majú stále obavy o genAI. Z tých, ktorí boli opýtaní, 30% verí, že tento krok pomôže znížiť náklady, a 35% si myslí, že to podobne povedie k zníženej kvalite hier kvôli menšiemu vplyvu nápadov človeka. Samostatný prieskum z januára 2024 tiež odhalil, že 31% vývojárov začalo používať genAI mimo práce. Samozrejme, tento patent neznamená, že Microsoft začne používať generatívnu AI v každom hernom titule, ale určite sa snaží rozšíriť obzor pre herných vývojárov.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Budú toto tituly z vianočnej rozdávačky Epicu? Bude rozdávať aj RDR2? 49
- Nové zľavy pred Vianocami 30
- Avatar: Oheň a Popol má zatiaľ najnižšie hodnotenia zo série 40
- Mobily so 4GB pamäťou sa vrátia, niektoré hi-endy zrejme klesnú na 12GB 87
- RECENZIA: Terminator 2D: NO FATE 58
- Half-Life 3 má byť launch hrou pre Steam Machine, vydanie cieli na jar 2026 71
- Takto vyzerá Witcher 3 s AI filtrom 49
- Warner Bros. oficiálne zamietol ponuku Paramountu, Netflix rozbehol promo kampaň 31
- Tomb Raider: Legacy of Atlantis ukazuje 30 rokov vývoja grafiky v hrách 28
- LEGO výpredaje začali 7 zobraziť viac článkov >












