PRIHLÁS

Obsidian nechce prehnane rásť, naháňať sa za ziskami, chce robiť RPG hry a prežiť 100 rokov

Obsidian sa na predaje pozerá realisticky, nechce robiť prehnane veľké hry, ale radšej spraví viac malých hier.

pridal saver 15.2.2025 o 11:12 pod hry
Obsidian nechce prehnane rásť, naháňať sa za ziskami, chce robiť RPG hry a prežiť 100 rokov

HRY > NOVINKY >

Obsidian Entertainment sa chce udržať v hernom priemysle ďalších 78 rokov bez toho, aby sa vydal cestou agresívnej expanzie alebo honby za obrovskými ziskami. Na D.I.C.E. Summite 2025 viceprezidenti Marcus Morgan a Justin Britch zdôraznili, že ich cieľom je dlhodobá stabilita, nie krátkodobé rekordné zisky. Veria, že firmu udržia pri živote princípy ako „štíhla štruktúra“, udržanie talentovaných zamestnancov a realistické predajné očakávania.

Jedným z hlavných pilierov ich stratégie je nechať firmu dostatočne malú na to, aby si zamestnanci zachovali pocit individuálnej dôležitosti a neboli len súčasťou obrovského mechanizmu. Morgan a Britch priznali, že v minulosti uvažovali o expanzii do zahraničia a otváraní nových pobočiek, no rozhodli sa radšej spolupracovať s existujúcimi štúdiami, aby neoslabili firemnú kultúru.

Obsidian taktiež neplánuje riskovať obrovské investície do jediného projektu s očakávaním masívneho úspechu. Namiesto toho každú hru plánuje s predpokladom, že bude len „mierne úspešná“. Tento prístup ich odlišuje od veľkých vydavateľov, ktorí investujú enormné sumy do vývoja hier a následne čelia problémom, ak hra nepredá očakávané milióny kópií. Príkladom takého neúspechu je Dragon Age: The Veilguard, ktorého slabý komerčný výkon viedol k prepúšťaniu v BioWare.

Napriek neistotám v hernom priemysle Obsidian dokazuje, že jeho stratégia funguje. Po akvizícii Microsoftom v roku 2018 si firma udržala stabilitu, na rozdiel od niektorých iných štúdií, ktoré Microsoft neskôr zatvoril alebo v nich výrazne redukoval personál. Od roku 2020 Obsidian vydal tri úspešné hry – Grounded, Pentiment a Avowed – pričom každá z nich bola prijatá pozitívne kritikmi aj hráčmi. Teraz dokončujú The Outer Worlds 2 a po aktuálnom vydaní Avowed druhá časť tímu prejde na nový titul.

Morgan a Britch veria, že dlhodobá udržateľnosť je možná vďaka nízkej fluktuácii zamestnancov, dôrazu na kvalitné herné zážitky a rozvážnemu prístupu k expanzii. Firma sa preto neplánuje sústrediť na masívne zisky, ale na konzistentné vydávanie dobre spracovaných hier v primeranom tempe. Ako Britch obrazne uviedol, Obsidian je ako VW Bus z roku 1973 – dobre vybavený na dlhú cestu, s manuálom a kufrom plným náradia, ktorým ho neustále vylepšujú.





Páči sa mi! (+6)






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Velkost tv (3)
Ahojte. Kolko palcovu tv zobrat na konzolove hrani...
|Arma reforger partia (0)
Čaute, hrá tu niekto Arma Reforger a mal by záujem...
|Call of duty vanguard (4)
Chceme hrat zo synom proti sebe a neviem priradit ...
|Hladam stvrteho partaka do gho... (0)
Caute, hladam stvrteho hraca do GRW, ktory by sa p...
|Ake ventilatory do fractal tor... (11)
Ahojte, chcel by som sa opytat, ake ventilatory...
|Sector hraje ... (125920)
:diskoška o HRACH, ktore prave hravate, ale aj o t...
|Screenshots (63030)
Vkladajte sem vaše zaujímavé screenshoty z hier. O...
|Filmy filmy filmy film... (47312)
O filmoch. Hádam chápete....
|Čo ma dnes potešilo ... (43337)
Sem mozte pisat co vas dnes potesio , co ste prije...
|Must see (41821)
Su veci ktore sa slovami opisat nedaju a preto pat...
|Svet, ukrajina, vojny ... (40049)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2025 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk