Obsidian nechce prehnane rásť, naháňať sa za ziskami, chce robiť RPG hry a prežiť 100 rokov |
Obsidian sa na predaje pozerá realisticky, nechce robiť prehnane veľké hry, ale radšej spraví viac malých hier.
Obsidian Entertainment sa chce udržať v hernom priemysle ďalších 78 rokov bez toho, aby sa vydal cestou agresívnej expanzie alebo honby za obrovskými ziskami. Na D.I.C.E. Summite 2025 viceprezidenti Marcus Morgan a Justin Britch zdôraznili, že ich cieľom je dlhodobá stabilita, nie krátkodobé rekordné zisky. Veria, že firmu udržia pri živote princípy ako „štíhla štruktúra“, udržanie talentovaných zamestnancov a realistické predajné očakávania.
Jedným z hlavných pilierov ich stratégie je nechať firmu dostatočne malú na to, aby si zamestnanci zachovali pocit individuálnej dôležitosti a neboli len súčasťou obrovského mechanizmu. Morgan a Britch priznali, že v minulosti uvažovali o expanzii do zahraničia a otváraní nových pobočiek, no rozhodli sa radšej spolupracovať s existujúcimi štúdiami, aby neoslabili firemnú kultúru.
Obsidian taktiež neplánuje riskovať obrovské investície do jediného projektu s očakávaním masívneho úspechu. Namiesto toho každú hru plánuje s predpokladom, že bude len „mierne úspešná“. Tento prístup ich odlišuje od veľkých vydavateľov, ktorí investujú enormné sumy do vývoja hier a následne čelia problémom, ak hra nepredá očakávané milióny kópií. Príkladom takého neúspechu je Dragon Age: The Veilguard, ktorého slabý komerčný výkon viedol k prepúšťaniu v BioWare.
Napriek neistotám v hernom priemysle Obsidian dokazuje, že jeho stratégia funguje. Po akvizícii Microsoftom v roku 2018 si firma udržala stabilitu, na rozdiel od niektorých iných štúdií, ktoré Microsoft neskôr zatvoril alebo v nich výrazne redukoval personál. Od roku 2020 Obsidian vydal tri úspešné hry – Grounded, Pentiment a Avowed – pričom každá z nich bola prijatá pozitívne kritikmi aj hráčmi. Teraz dokončujú The Outer Worlds 2 a po aktuálnom vydaní Avowed druhá časť tímu prejde na nový titul.
Morgan a Britch veria, že dlhodobá udržateľnosť je možná vďaka nízkej fluktuácii zamestnancov, dôrazu na kvalitné herné zážitky a rozvážnemu prístupu k expanzii. Firma sa preto neplánuje sústrediť na masívne zisky, ale na konzistentné vydávanie dobre spracovaných hier v primeranom tempe. Ako Britch obrazne uviedol, Obsidian je ako VW Bus z roku 1973 – dobre vybavený na dlhú cestu, s manuálom a kufrom plným náradia, ktorým ho neustále vylepšujú.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Rusko zhabalo majetok prevádzkovateľovi World of Tanks v krajine, hráčov však uisť 62
- CD Projekt prvý raz ukázal The Witcher IV 345
- Mladý James Bond sa ukázal na prvom videu k 007 First Light hre 76
- Resident Evil 9: Requiem bolo predstavené, rovno dostalo dátum 135
- Assassin's Creed Black Flag remake prichádza, možno bude čoskoro predstavené 41
- RECENZIA: F1 25 17
- Summer Game Fest začne večer o 23:00 88
- Unreal Engine 5.6 ukázal nové funkcie 67
- Harry Potter seriál už obsadil Malfoyovcov 28
- State of play bude dnes o 23:00 102 zobraziť viac článkov >