Obsidian nechce prehnane rásť, naháňať sa za ziskami, chce robiť RPG hry a prežiť 100 rokov |
Obsidian sa na predaje pozerá realisticky, nechce robiť prehnane veľké hry, ale radšej spraví viac malých hier.
Obsidian Entertainment sa chce udržať v hernom priemysle ďalších 78 rokov bez toho, aby sa vydal cestou agresívnej expanzie alebo honby za obrovskými ziskami. Na D.I.C.E. Summite 2025 viceprezidenti Marcus Morgan a Justin Britch zdôraznili, že ich cieľom je dlhodobá stabilita, nie krátkodobé rekordné zisky. Veria, že firmu udržia pri živote princípy ako „štíhla štruktúra“, udržanie talentovaných zamestnancov a realistické predajné očakávania.
Jedným z hlavných pilierov ich stratégie je nechať firmu dostatočne malú na to, aby si zamestnanci zachovali pocit individuálnej dôležitosti a neboli len súčasťou obrovského mechanizmu. Morgan a Britch priznali, že v minulosti uvažovali o expanzii do zahraničia a otváraní nových pobočiek, no rozhodli sa radšej spolupracovať s existujúcimi štúdiami, aby neoslabili firemnú kultúru.
Obsidian taktiež neplánuje riskovať obrovské investície do jediného projektu s očakávaním masívneho úspechu. Namiesto toho každú hru plánuje s predpokladom, že bude len „mierne úspešná“. Tento prístup ich odlišuje od veľkých vydavateľov, ktorí investujú enormné sumy do vývoja hier a následne čelia problémom, ak hra nepredá očakávané milióny kópií. Príkladom takého neúspechu je Dragon Age: The Veilguard, ktorého slabý komerčný výkon viedol k prepúšťaniu v BioWare.
Napriek neistotám v hernom priemysle Obsidian dokazuje, že jeho stratégia funguje. Po akvizícii Microsoftom v roku 2018 si firma udržala stabilitu, na rozdiel od niektorých iných štúdií, ktoré Microsoft neskôr zatvoril alebo v nich výrazne redukoval personál. Od roku 2020 Obsidian vydal tri úspešné hry - Grounded, Pentiment a Avowed - pričom každá z nich bola prijatá pozitívne kritikmi aj hráčmi. Teraz dokončujú The Outer Worlds 2 a po aktuálnom vydaní Avowed druhá časť tímu prejde na nový titul.
Morgan a Britch veria, že dlhodobá udržateľnosť je možná vďaka nízkej fluktuácii zamestnancov, dôrazu na kvalitné herné zážitky a rozvážnemu prístupu k expanzii. Firma sa preto neplánuje sústrediť na masívne zisky, ale na konzistentné vydávanie dobre spracovaných hier v primeranom tempe. Ako Britch obrazne uviedol, Obsidian je ako VW Bus z roku 1973 - dobre vybavený na dlhú cestu, s manuálom a kufrom plným náradia, ktorým ho neustále vylepšujú.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové Alza dni zľavy spustené 15
- iPhone 17, iPhone Air, Air Pods 3 a nové Watch hodinky predstavené 122
- DOJMY: The Blood of Dawnwalker 28
- Borderlands 4 dostal slušné recenzie, na Steame robí rekordy série v počte hráčov 91
- PS6 má mať vraj jednoduchší dizajn ako PS5 a odnímateľnú mechaniku 125
- RECENZIA: Indiana Jones and the Great Circle: The Order of Giants 8
- Battlefield 6 spúšťa test nového Battle Royale režimu s triedami, deštrukciou a vo 36
- DOJMY: The Expanse: Osiris Reborn 18
- Spotify bude konečne podporovať lossless kvalitu hudby 60
- RECENZIA: Stellar Blade 6 zobraziť viac článkov >