Muse je AI model od Microsoftu na generovanie hrateľnosti |
Phil Spencer predstavil AI model pre vývojárov a tvorcov, ktorým môžu prototypovať gameplay pre ich hru.
Microsoft predstavil Muse, generatívny AI model vyvinutý v spolupráci s Ninja Theory, ktorý predstavuje významný pokrok v oblasti hernej umelej inteligencie. Tento model bol trénovaný na hre Bleeding Edge a dokáže detailne pochopiť 3D herný svet, fyziku a reakcie na hráčske vstupy. Vďaka tomu môže Muse generovať konzistentný a rôznorodý gameplay, čím otvára nové možnosti pre herných vývojárov aj hráčov.
Cieľom Muse je pomôcť tvorcom hier pri generovaní nových herných nápadov a mechaník, pričom môže urýchliť kreatívny proces vývoja a uľahčiť prototypovanie. Zároveň by mohol byť využitý na revitalizáciu starších hier, ktoré sú kvôli zastaranému hardvéru dnes nehrateľné. Microsoft skúma možnosť, že by Muse umožnil portovanie klasických titulov na nové zariadenia bez potreby manuálneho prerábania kódu.
Muse bol vyvinutý na základe rozhovorov s 27 vývojármi z rôznych segmentov herného priemyslu, od indie tvorcov až po AAA štúdiá, aby zabezpečil praktické využitie tejto technológie. Microsoft sprístupnil model, jeho váhy, vzorové dáta a interaktívne rozhranie prostredníctvom platformy Azure AI Foundry, čo umožní ďalší výskum a experimentovanie s jeho možnosťami.
Hoci je Muse stále vo fáze vývoja, už teraz sa testuje na ďalších hrách z portfólia Xbox Game Studios s cieľom vytvoriť reálne použiteľný AI model pre rôzne herné žánre. Okrem obnovy starších hier Microsoft skúma, ako by Muse mohol pomôcť pri vytváraní nového obsahu do už existujúcich hier a dokonca umožniť hráčom podieľať sa na hernom dizajne.
Xbox plánuje zapojiť hráčsku komunitu do testovania krátkych AI herných zážitkov prostredníctvom platformy Copilot Labs v blízkej budúcnosti. Spoločnosť zároveň zdôrazňuje svoj záväzok k zodpovednému vývoju AI, pričom svoje inovácie buduje na šiestich princípoch: férovosť, spoľahlivosť a bezpečnosť, ochrana súkromia a zabezpečenie, inkluzívnosť, transparentnosť a zodpovednosť.
V nasledujúcich mesiacoch sa očakávajú ďalšie oznámenia týkajúce sa využitia AI v hrách, pričom viac detailov by mohlo byť odhalených na konferencii GDC 2025. Microsoft bude naďalej skúmať, ako AI môže odstraňovať prekážky v hernom vývoji a hraní, a plánuje úzko spolupracovať s vývojármi aj hráčmi na tvorbe nových AI funkcií.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Clair Obscur: Expedition 33 67
- The Elder Scrolls IV: Oblivion remastered bol predstavený a rovno vydaný 296
- The Elder Scrolls IV Oblivion remastered sa na Steame pekne rozbehol 129
- GTA San Andreas má dostupný slovenský AI dabing 52
- Takto bude vyzerať iPhone 17 Pro s obalom 64
- RECENZIA: Lost Records: Bloom & Rage 11
- RECENZIA: Amerzone - The Explorer's Legacy 3
- The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered bude ohlásený zajtra 31
- Porovnanie druhej epizódy The Last of Us season 2 seriálu s hrou 42
- Článok: Razer BlackShark V2 X White Edition 10 zobraziť viac článkov >