Aký má vlastne Switch 2 procesor? |
Zatiaľ tu máme len odhady, ale zdá sa, že DLSS nemá v čipe samostatné jednotky.
Nintendo tradične zverejňuje len minimum technických detailov o svojich konzolách a sústreďuje sa skôr na hry ako na špecifikácie. Tento prístup pokračuje aj pri Switch 2 – oficiálne bol potvrdený len partner Nvidia a s tým súvisiaca podpora machine learningu (DLSS) a hardvérovo akcelerovaného ray tracingu.
Podľa Digital Foundry a rôznych únikov ide o čip Nvidia T239, odvodený od T234 SoC používaného v autonómnych systémoch. T239 síce zachováva architektúru Ampere (rovnakú ako v sérii RTX 30), no bol výrazne zmenšený – z pôvodných 455 mm² (T234) na cca 200 mm², aby lepšie vyhovoval handheld zariadeniu.
Dodatočné technologické vlastnosti:
- V čipe nie je samostatný Deep Learning Accelerator – DLSS beží výhradne cez tensor jadrá GPU.
- Podpora pre ray tracing, mesh shadery, file decompression engine (odbremenenie CPU pri načítavaní dát).
- Úložisko: 256 GB UFS, čo znamená rýchlejší prístup k dátam než mal PS4.
- GPU: výrazne znížený takt v mobilnom režime (cca 561 MHz) vs. cca 1 GHz v docku.
- CPU: zvláštne, ale vyšší takt v handhelde (1101 MHz) ako v docku (998 MHz).
- Výrobný proces: starší 8nm Samsung, menej efektívny než 7nm použitý v Steam Decku či PS5.
Aktualizovaná porovnávacia tabuľka
Parameter | Nvidia T234 | Nvidia T239 (Switch 2) | Nvidia RTX 2050 (4GB) |
---|---|---|---|
CPU architektúra | 12× ARM Cortex-A78AE | 8× ARM Cortex-A78C | - |
CPU takt | do 1,43 GHz | 998 MHz (dock), 1101 MHz (handheld)* | - |
GPU architektúra | Ampere | Ampere | Ampere |
CUDA jadrá | 2048 | 1536 | 2048 |
GPU takt | cca 1 GHz | 1 GHz (dock), 561 MHz (handheld) (odhad) | cca 1.235 GHz |
Pamäťové rozhranie | 256-bit LPDDR5 | 128-bit LPDDR5 | 64-bit GDDR6 |
Pamäťová priepustnosť | 204 GB/s | 102 GB/s (dock), 68 GB/s (handheld) (odhad) | 96 GB/s |
Veľkosť čipu | 455 mm² | cca 200 mm² | - |
Podpora ray tracingu | Áno | Áno | Áno |
Podpora DLSS | Áno | Áno (cez GPU Tensor cores) | Áno |
File decompression HW | Nie | Áno | Nie |
Výkon v praxi:
- Výkon nižší ako RTX 2050 grafika
- V porovnaní s konzolami v dockovanom režime sa približuje k PS4, ale s výhodou modernejších technológií.
- Steam Deck má síce výkonnejší čip (7nm, vyššie frekvencie), no Switch 2 má efektívnejšiu spotrebu (okolo 10W vs. 28W u Decku).
- Switch 2 pravdepodobne neponúkne DLSS 4 vo všetkých hrách – jeho výpočtová náročnosť by bola pre tento čip príliš vysoká.
- Demo hier ako Final Fantasy VII Remake a Elden Ring ukázali výkonnosť blízku PS4 (1080p@30fps).
V každom prípade, výkon sa oproti Switchu 1 výrazne zvýši a pôjde tam minimálne väčšia moderných hier.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- The Elder Scrolls IV: Oblivion remastered bol predstavený a rovno vydaný 295
- The Elder Scrolls IV Oblivion remastered sa na Steame pekne rozbehol 129
- Grafických kariet je na skladoch stále viac, už dostanete aj RTX 5070 Ti za lepšie 62
- Aký monitor si vybrať za 100, 200, 400 alebo 1000 eur? Aký rozmer, obrazovku a pom 113
- Takto bude vyzerať iPhone 17 Pro s obalom 64
- GTA San Andreas má dostupný slovenský AI dabing 47
- The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered bude ohlásený zajtra 31
- Porovnanie druhej epizódy The Last of Us season 2 seriálu s hrou 42
- Battlefield ukazuje základ svojej hrateľnosti - deštrukciu 28
- RECENZIA: Lost Records: Bloom & Rage 11 zobraziť viac článkov >