Switch 2 hry budú zrejme väčšinou na Game-Key kartách |
Nintendo vraj firmám ponúka len možnosť 64GB kariet.
Nintendo Switch 2 pravdepodobne prinesie výraznú zmenu v distribúcii fyzických hier. Na základe úniku z dielne Arc System Works, ktorý zahŕňal vývojovú verziu Guilty Gear Strive a zatiaľ neohlásený titul pre novú generáciu konzoly od Nintenda, sa ukázalo, že vývojári majú v súčasnosti prístup len k trom typom distribučných formátov:
- Digitálne vydanie – štandardné stiahnutie z eShopu.
- 64 GB cartridge – jediná dostupná fyzická kazeta, avšak zrejme drahá a kapacitne limitovaná možnosť.
- Game-Key Card – nový hybridný formát, ktorý ponúka fyzickú kartičku s digitálnym kódom na stiahnutie hry.
Keďže Nintendo zatiaľ neposkytuje širšiu škálu cartridge veľkostí (napríklad lacnejšie 8 GB či 32 GB varianty), vývojári a vydavatelia čelia obmedzenému výberu. 64 GB cartridge sú finančne náročné a nie každá hra potrebuje taký veľký objem dát. Preto je Game-Key Card cenovo flexibilnejšia alternatíva, ktorá zároveň umožňuje uchovať výhody fyzického vlastníctva — ako je možnosť zapožičania či vystavenia v regáloch obchodov.
Ako funguje Game-Key Card?
Aj keď ide o fyzický produkt, v skutočnosti ide o kartu s kódom, ktorý používateľ zadá do systému a stiahne si hru z internetu. Tento prístup je podobný niektorým edíciám hier pre PlayStation 5 či Xbox Series X|S, ktoré predávajú disky bez plnej hry na nosiči. Výhodou Game-Key Card je však prenositelnosť, keďže sa dajú karty požičiavať
Tento formát nie je pre priemysel nový, ale pre Nintendo ide o zásadnú zmenu filozofie. Doteraz firma kládla dôraz na fyzické cartridge aj pri menších tituloch. Ak sa však Game-Key Cards stanú dominantné, Nintendo sa tým približuje trendu ostatných výrobcov konzol, ktorí čoraz viac stavajú na digitálnych distribučných modeloch, no stále ponúkajú „fyzickú“ možnosť pre zberateľov a maloobchod.
Obmedzené možnosti fyzických nosičov pri Nintendo Switch 2 pravdepodobne spôsobia, že formát Game-Key Card sa stane bežnou súčasťou ponuky hier, najmä pri menších a stredne veľkých tituloch. Ide o kompromis medzi čisto digitálnym svetom a zachovaním fyzickej prítomnosti hier na trhu, čo by mohlo osloviť ako vývojárov, tak aj spotrebiteľov v rôznych regiónoch.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Severná Kórea má opäť svoj jediný Steam bod, tajomný hráč sa po absencii znovu vrá 43
- Filmová recenzia: Predátor: Zabijak zabijakov 31
- TikToker schoval AirTag do tenisiek a dal ich Červenému Krížu, neskôr ich našiel v 39
- Problémy s chladením PlayStation 5 konzoly sa zrejme rozširujú 81
- Brian O’Conner sa vráti do posledného Fast and Furious filmu 58
- Asus omylom spojil RTX 50 a RX 9070 XT do jednej grafickej karty 17
- Cheater vo Fortnite dostal pokutu 175 000 dolárov a doživotný zákaz - Epic Games p 51
- AI by vám odrezalo prívod kyslíku, aby zabránilo svojmu vypnutiu 33
- Začal letný vypredaj na Steame 40
- Resident Evil: Requiem ukázal ďalšie detaily 63 zobraziť viac článkov >