Lost In Cult predstavuje EDITIONS – novú éru fyzických hier so štýlom a pridanou hodnotou |
Ide o kurátorský výber nezávislých titulov vo vysokokvalitnom balení, určený pre Switch a PlayStation 5.
Vydavateľstvo Lost In Cult, známe prémiovými publikáciami o hernej kultúre, vstupuje do sveta fyzických hier s novou edíciou EDITIONS, ktorá redefinuje, čo môže fyzické vydanie hry dnes znamenať. Ide o kurátorský výber nezávislých titulov vo vysokokvalitnom balení, určený pre Switch a PlayStation 5.
Prvá trojica hier je už dostupná na predobjednávku, pričom každá z nich je limitovaná:
- Thank Goodness You’re Here! (PS5/Switch) – ocenená komediálna adventúra, víťaz BAFTA, 3 000 kusov na Switch, 1 500 na PS5
- Immortality (PS5) – kritikmi ospevovaný interaktívny zážitok od Sama Barlowa, víťaz BAFTA za najlepší naratív, 1 500 kusov
- The Excavation of Hob’s Barrow (Switch) – temná folk-horor adventúra ocenená soškou v kategórii BAFTA Breakthrough, 3 000 kusov
Za novou edíciou stojí skúsený tím dizajnérov, výtvarníkov a producentov, na čele s Ryanom Brownom (Super Rare Games, Numskull), pričom cieľom je ponúknuť zbierkové verzie hier, ktoré sú nielen estetické, ale aj hodnotné pre zachovanie hernej histórie.
Okrem samotných hier budú k dispozícii aj zberateľské balíčky, vinylové soundtracky a umelecké plagáty. Všetky produkty z línie EDITIONS sú dostupné výhradne cez oficiálnu stránku Lost In Cult.
Mali sme šancu rovno Ryana aj vyspovedať, keďže toto nie je prvý raz, čo stojí za vydávaním zberateľských edícií, ale teraz to v Lost in Cult robí trochu inak.
Prečo je podľa teba dôležité uchovávanie hernej histórie formou fyzických kópií hier dôležité?
Ak si chcem zahrať hru spred tridsiatich rokov, môžem ju vytiahnuť z poličky a zahrať si ju na pôvodnom hardvéri. Bohužiaľ, s rastúcim tlakom na digitálne služby to čoraz viac neplatí. Jedného dňa sa všetky tieto servery vypnú a potom si už tieto hry nebudete môcť stiahnuť, alebo v niektorých prípadoch sa k nim vôbec nedostanete.
Digitálne hry by mali byť teoreticky lepšie z hľadiska uchovávania, ale v skutočnosti je to tak, žiaľ, len zriedka. Myslím si, že fyzické hry, ktoré ľudia vlastnia, majú všetok obsah na samotnom disku/cartridgi, boli plne otestované a skontrolované a vieme, že môžu zostať na poličke ako zberateľský predmet aj ako pamiatka na prístup k hre, sú stále veľmi, veľmi dôležité, možno teraz viac ako kedykoľvek predtým.
Dávali sme si záležať na tom, aby sme sa pri nich skutočne zaviazali dodržiavať náš etický princíp ochrany v každom možnom smere. Preto zároveň vydávame štandardné verzie v masovom predaji, pretože je pre nás dôležité, aby aj v prípade, že niekoho nezaujíma to, čo robíme s EDITIONS, boli tieto hry stále prístupné a dostupné pre každého, kto ich chce.
Ako vyberáte hry, ktoré chcete zaradiť do radu EDITIONS?
Náš detailne vyberaný line-up je mimoriadne dôležitý pre to, čo robíme a ako sa odlišujeme. V edícii EDITIONS vydávame len obmedzený počet hier ročne, a keďže Lost In Cult je už teraz známy tým, že je veľmi založený na dizajne a prestíži, naozaj tento proces prenášame aj do nášho výberu fyzických hier.
Je ťažké presne určiť, čo je to „hra typu Lost In Cult“, ale keď ju uvidíte, tak ju spoznáte; sú to hry, ktoré sú zvyčajne uznávané kritikmi, neuveriteľne umelecké a veríme, že nejakým spôsobom posunuli médium videohier ako serióznu formu umenia vpred - či už svojou vizuálnou identitou, umeleckým spracovaním, dizajnom, príbehom alebo čímkoľvek iným. To je dôvod, prečo sme pri uvedení na trh vyšli s tromi veľmi odlišnými hrami, pretože si myslím, že to poskytne skvelú predstavu o tom, aké hry od nás môžete očakávať aj v budúcnosti.
Aký je váš prístup v tvorbe bonusových materiálov pre hry v rámci radu EDITIONS?
EDITIONS považujeme za úplne jedinečnú ponuku hodnoty. Je tu veľa podobne zmýšľajúcich hráčov a zberateľov, ktorí hry nevnímajú ako jednorazovú formu zábavy; sú zmysluplné, majú vplyv a sú obrovskou súčasťou nášho života a kultúry. EDITIONS sú naším spôsobom, ako dodať titulom tento špičkový, prestížny pocit. Preto objednávame množstvo originálnych umeleckých diel na obálku EDITIONS, náš variant obalu hry, jej plagát, máme naše brožúry, ktoré obsahujú eseje od uznávaných autorov, rozbory hry a rozhovory s vývojármi, ktoré rozprávajú príbeh o tom, ako každá hra vznikla. Sú to krásne obaly, očíslované a dúfajme, že ideálne na vytvorenie zbierky. Vnímame EDITIONS ako skutočnú oslavu každej hry, a napriek tomu, aká vysoká je ich kvalita, sú stále cenovo dostupné so stabilnou frekvenciou vydávania.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Sam Altman z OpenAI hovorí, že jeden príkaz v ChatGPT spotrebuje pätnástinu čajove 38
- The Witcher 3 by mal dostať nové DLC 62
- Nové Alza zľavy ku dňu detí 36
- RECENZIA: Mario Kart World 104
- Harry Potter seriál už obsadil Malfoyovcov 38
- Článok: Nintendo Switch 2 43
- MindsEye podľa očakávaní kvalitou neohúrilo 72
- Článok: Dnes by Dead Space nedostal zelenú - vydavatelia sa boja riskovať 16
- PlayStation Plus Premium a Extra predstavilo júnové hry 17
- Nové mega zľavy spustené 29 zobraziť viac článkov >