OpenAI by mal onedlho predstaviť vlastný AI web browser |
Má ambície získať používateľov Google Chrome.
OpenAI je podľa informácií blízko k spusteniu vlastného AI prehliadača, ktorý má ambíciu konkurovať prehliadaču Google Chrome. Objaviť by sa mal už v najbližších týždňoch a jeho cieľom bude zásadná zmena spôsobu, akým používame internet a vyhľadávame informácie. Prehliadač postavený na open‑source základe Chromium umožní používateľom komunikovať prostredníctvom chatovacieho rozhrania v štýle ChatGPT, namiesto klasického preklikávania sa cez webové stránky.
Zároveň by tento krok umožnil firme OpenAI získať prístup k používateľským dátam, ako napríklad k histórii vyhľadávaní alebo navštívených stránok. To je už dnes jeden z hlavných pilierov reklamného biznisu konglomerátu Alphabet cez Chrome. Ak by novinka dokázala dosiahnuť aspoň pol miliardy aktívnych týždenných používateľov, mohol by sa výrazne oslabiť výnosový model Google založený najmä na reklamách.
OpenAI príde so silnou pozíciou
Okrem klasického zobrazenia stránok bude prehliadač obsahovať agenta „Operator". Ten dokáže má v reálnom čase vykonávať úlohy namiesto používateľa. To zahŕňa rezervácie, vypĺňanie formulárov alebo nákup priamo v prehliadači bez nutnosti manuálneho zásahu. Vo výsledku by to teda mohlo znamenať posun od pasívneho prehliadania k interaktívnemu asistovanému modelu. Otázne by bolo však číslo používateľov, ktorí by funkciu aktívne využívali.
OpenAI si uvedomuje, že Chrome stále používa viac ako dve tretiny svetových používateľov internetu (niečo cez 3 miliardy), takže útok na takúto dominanciu znamená neľahkú výzvu. V priemysle AI prehliadačov už taktiež existujú konkurenti ako Perplexity s Comet, The Browser Company, alebo Brave s vlastnými prvkami umelej inteligencie. OpenAI však vstupuje do hry s výrazne silnejšou pozíciou, najmä vzhľadom na vlastnú výkonnú AI platformu, cez 800 miliónov používateľov a množstvo platených používateľov, vrátane 3 miliónov firemných zákazníkov.
Nové reklamné stratégie
Takýto krok zároveň otvára cestu k iným modelom digitálnej reklamy, kde OpenAI bude môcť cieliť obsah a reklamy bez závislosti na Googlu. Navyše, vedenie OpenAI sa jasne priklonilo k samostatnému prehliadaču namiesto pluginu, aby mohlo kontrolovať zhromažďovanie dát a správanie používateľov. Aj keď ChatGPT už teraz vie poradiť s nakupovaním na internete, doplatiť na to môžu maloobchodníci, ktorých chatbot vo veľa prípadoch nemusí zobraziť.
Zatiaľ však stále ide iba o leaky bez oficiálneho potvrdenia od OpenAI alebo Googlu, ale uvedenie prehliadača sa očakáva už čoskoro. Pokiaľ bude mať výkon porovnateľný s Chrome a zároveň ponúkne efektívnu integráciu AI funkcií a bezpečné spracovanie dát, môže to byť atraktívna voľba pre množstvo ľudí. Aj tých, ktorí s internetom dobre narábať nevedia, a v tomto prípade budú vedieť dostať odpoveď aj na dlhú otázku.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Zomrel Cary-Hiroyuki Tagawa, známy ako Shang Tsung z Mortal Kombatu 19
- Netflix oficiálne ohlasuje odkupovanie Warner Bros za 82 miliárd dolárov 136
- Čo získa Netflix odkúpením Warner Bros? 52
- Ako teraz vyjde poskladanie PC? Oplatí sa stále zložiť si ho, alebo kúpiť už hotov 127
- RECENZIA: Blood: Refreshed Supply 37
- Nové zľavy pred Vianocami 16
- Netflix vyhral ponuku na odkúpenie Warner Brosu, začína rokovania 80
- Arabi vlastnia prakticky celé EA 75
- Výrobcovia PC budú pre ceny pamätí zdražovať desktop zostavy a aj notebooky 62
- RECENZIA: Project Motor Racing 13 zobraziť viac článkov >












