OpenAI by mal onedlho predstaviť vlastný AI web browser |
Má ambície získať používateľov Google Chrome.
OpenAI je podľa informácií blízko k spusteniu vlastného AI prehliadača, ktorý má ambíciu konkurovať prehliadaču Google Chrome. Objaviť by sa mal už v najbližších týždňoch a jeho cieľom bude zásadná zmena spôsobu, akým používame internet a vyhľadávame informácie. Prehliadač postavený na open‑source základe Chromium umožní používateľom komunikovať prostredníctvom chatovacieho rozhrania v štýle ChatGPT, namiesto klasického preklikávania sa cez webové stránky.
Zároveň by tento krok umožnil firme OpenAI získať prístup k používateľským dátam, ako napríklad k histórii vyhľadávaní alebo navštívených stránok. To je už dnes jeden z hlavných pilierov reklamného biznisu konglomerátu Alphabet cez Chrome. Ak by novinka dokázala dosiahnuť aspoň pol miliardy aktívnych týždenných používateľov, mohol by sa výrazne oslabiť výnosový model Google založený najmä na reklamách.
OpenAI príde so silnou pozíciou
Okrem klasického zobrazenia stránok bude prehliadač obsahovať agenta „Operator". Ten dokáže má v reálnom čase vykonávať úlohy namiesto používateľa. To zahŕňa rezervácie, vypĺňanie formulárov alebo nákup priamo v prehliadači bez nutnosti manuálneho zásahu. Vo výsledku by to teda mohlo znamenať posun od pasívneho prehliadania k interaktívnemu asistovanému modelu. Otázne by bolo však číslo používateľov, ktorí by funkciu aktívne využívali.
OpenAI si uvedomuje, že Chrome stále používa viac ako dve tretiny svetových používateľov internetu (niečo cez 3 miliardy), takže útok na takúto dominanciu znamená neľahkú výzvu. V priemysle AI prehliadačov už taktiež existujú konkurenti ako Perplexity s Comet, The Browser Company, alebo Brave s vlastnými prvkami umelej inteligencie. OpenAI však vstupuje do hry s výrazne silnejšou pozíciou, najmä vzhľadom na vlastnú výkonnú AI platformu, cez 800 miliónov používateľov a množstvo platených používateľov, vrátane 3 miliónov firemných zákazníkov.
Nové reklamné stratégie
Takýto krok zároveň otvára cestu k iným modelom digitálnej reklamy, kde OpenAI bude môcť cieliť obsah a reklamy bez závislosti na Googlu. Navyše, vedenie OpenAI sa jasne priklonilo k samostatnému prehliadaču namiesto pluginu, aby mohlo kontrolovať zhromažďovanie dát a správanie používateľov. Aj keď ChatGPT už teraz vie poradiť s nakupovaním na internete, doplatiť na to môžu maloobchodníci, ktorých chatbot vo veľa prípadoch nemusí zobraziť.
Zatiaľ však stále ide iba o leaky bez oficiálneho potvrdenia od OpenAI alebo Googlu, ale uvedenie prehliadača sa očakáva už čoskoro. Pokiaľ bude mať výkon porovnateľný s Chrome a zároveň ponúkne efektívnu integráciu AI funkcií a bezpečné spracovanie dát, môže to byť atraktívna voľba pre množstvo ľudí. Aj tých, ktorí s internetom dobre narábať nevedia, a v tomto prípade budú vedieť dostať odpoveď aj na dlhú otázku.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Microsoft prepustil 9000 zamestnancov pre AI, jeden z vedúcich im odporúča obrátiť 123
- Takmer 10 minút hrateľnosti z Mafia: The Old Country 156
- OpenAI o1 model sám seba skopíroval na externý disk, ako istotu pred vypnutím, Cla 73
- Stop Killing Games petícia prekročila 1 milión podpisov 62
- Júlové hry 17
- RECENZIA: System Shock 2: 25th Anniversary Remaster 30
- Nové Alza dni zľavy spustené 17
- Fanúšikovský remake Counter-Strike 1.6 s názvom CS: Legacy narazil na právne probl 19
- Letný Steam výpredaj už pomaly končí 56
- Zomrel Julian McMahon, ktorý stvárnil Doctora Dooma 19 zobraziť viac článkov >