PRIHLÁS

Zomrel Julian LeFay, architekt série The Elder Scrolls

Herný svet prichádza o klasikov.

pridal saver 23.7.2025 o 20:18 pod hry
Zomrel Julian LeFay, architekt série The Elder Scrolls

HRY > NOVINKY >

Svet hier prišiel o jednu zo svojich najsilnejších osobností. Julian LeFay, známy ako „otec The Elder Scrolls“, zomrel. Bol jednou z ústredných postáv, ktorá formovala Bethesda Softworks v 90. rokoch a navždy sa zapísal do dejín ako tvorca jednej z najvýznamnejších RPG sérií v histórii. Bez neho by The Elder Scrolls nevzniklo v podobe, v akej ho poznáme.

 

Julian LeFay začínal ako hudobný skladateľ a programátor. V roku 1988 sa podieľal na Sword of Sodan a neskôr aj na Wayne Gretzky Hockey, kde spojil dizajn, hudbu a programovanie. Už v týchto raných hrách bolo cítiť jeho technické zručnosti a kreativitu.

Najvýraznejšiu stopu zanechal v Bethesde, kde pôsobil ako vedúci vývoja a hlavný programátor počas formovania značky The Elder Scrolls. Podieľal sa na:

  • The Terminator (1991) - dizajn a programovanie
  • The Terminator 2029 (1992) - hlavný programátor
  • The Elder Scrolls: Arena (1994) - hlavný architekt, vedúci programátor
  • The Elder Scrolls II: Daggerfall (1996) - projektový vedúci, dizajnér, programátor
  • Battlespire (1997) - vedúci vývoja a autor mnohých dialógov

Aj keď z Bethesdy odišiel ešte pred vydaním Morrowindu, vývojári ho oslovili ako konzultanta pri vývoji tretieho dielu, čo svedčí o jeho výnimočnom vplyve na sériu.

Návrat ku koreňom: The Wayward Realms

V roku 2019 založil s ďalšími bývalými členmi tímu TES nezávislé štúdio OnceLost Games. Ich cieľom bolo vytvoriť duchovného nástupcu Daggerfalla - projekt s názvom The Wayward Realms. LeFay viedol vývoj ako technický riaditeľ a aktívne sa na hre podieľal až do júla 2025. Projekt si kládol za cieľ vrátiť sa ku komplexnosti a voľnosti pôvodných hier.

Mimo herný priemysel

LeFay bol renesančný človek - nielen programátor a dizajnér, ale aj polyhistor. V minulosti pracoval ako viceprezident pre výskum a vývoj v spoločnosti Blockbuster, kde vytváral systémy na vyhľadávanie pomocou prirodzeného jazyka. Počas toho sa naučil starogréčtinu a vytvoril vlastný parser pre tento jazyk. Neskôr pôsobil ako technický riaditeľ vo firme Licorice, kde zabezpečoval vývoj serverovej infraštruktúry.

Odkaz, ktorý pretrvá

Julian LeFay nebol len vývojár, ale vizionár, ktorý formoval žáner open-world RPG na celé desaťročia dopredu. Jeho rukopis cítiť v každom kúsku herného sveta Tamrielu, od Areny po moderné diely série The Elder Scrolls. Odozva komunity aj jeho bývalých kolegov ukazuje, aký veľký rešpekt si za tie roky získal.

„Ak ste mali možnosť s Julianom pracovať, poznali ste výnimočnú silu prírody, ktorá všetkých poháňala k tomu, aby vytvárali niečo výnimočné,“ uviedla Bethesda v oficiálnom vyhlásení.





F (+11)






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Herné slúchadlá - čo máte vy ?... (0)
Čaute, len tak zo zaujímavosti, aké herné slúchadl...
|Vplyv prerušenia hrania digitá... (5)
Ahojte, chcela by som sa Vás opýtať, či si myslíte...
|Resident evil 2 (3)
Za mňa najlepšia časť z celej Resident Evil série,...
|Cronos the new dawn (1)
Poradíte mi prosímvás či táto hra je tak ťažká ako...
|Pc od alzy. (3)
Čaute chalani, oplatí sa toto pc kupovať za tú cen...
|Playstation 5 (1935)
Playstation 5 fórum - Všetko týkajúc sa tejto plat...
|Must see (41886)
Su veci ktore sa slovami opisat nedaju a preto pat...
|Screenshots (63977)
Vkladajte sem vaše zaujímavé screenshoty z hier. O...
|Sector hraje ... (126938)
:diskoška o HRACH, ktore prave hravate, ale aj o t...
|Filmy filmy filmy film... (47751)
O filmoch. Hádam chápete....
|Svet, ukrajina, vojny ... (43364)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2025 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk