Bude mať PlayStation 6, PS handheld a nový Xbox nasledujúce špecifikácie? |
Uniknuté informácie z internej prezentácie AMD z roku 2023 odhaľujú prvé technické detaily pripravovaných zariadení od Sony.
Uniknuté informácie z internej prezentácie AMD z roku 2023 odhaľujú prvé technické detaily pripravovaných zariadení od Sony. Určite nemusia byť finálne, takže to treba brať len ako predbežné informácie, ktoré môžu naznačiť, čo môžeme očakávať. Únik zverejnil YouTube kanál Moore’s Law Is Dead.
PlayStation 6 (kódové označenie: Orion)
PlayStation 6 bude stavať na architektonických novinkách AMD, pričom zvolí výkonovo efektívnejší prístup ako PS5 Pro. Hoci počet výpočtových jednotiek je nižší, ich vysoká frekvencia a nové technológie RDNA 5 a Zen 6 umožnia výrazný skok vo výkone. Vďaka GDDR7 pamäti a širšej šírke pásma sa očakáva výborný výkon aj pri vysokom rozlíšení a náročných efektoch. Konzola má byť spätne kompatibilná s predchádzajúcimi generáciami a cenovo dostupná vzhľadom na výkon, čo ju predurčuje na masový úspech.
- CPU: 8 jadier Zen 6
- GPU: 40-48 výpočtových jednotiek (CU) RDNA 5, takt nad 3 GHz
- Pamäť: GDDR7, 160-192 bitov, 32 Gb/s (kapacita je zatiaľ otázna, možno 24GB)
- TDP: Cieľový príkon 160 W
- Výkon: Rasterizácia: viac než 3× výkon PS5, cca 2× PS5 Pro, Ray tracing: nárast 6-10×, Výkon približne na úrovni GeForce RTX 4080
- Spätná kompatibilita: PS5 a PS4
- Výroba: od polovice 2027
- Vydanie: Koniec 2027 alebo začiatok 2028
- Cena: cca 499 USD
8 jadier CPU veľmi nepoteší, hry to bude postupne obmedzovať. 2x vyšší výkon v grafike oproti PS5 Pro by bolo len také menšie vylepšenie s modernejšími technológiami.
PlayStation Handheld (kódové označenie: Canis)
Sony plánuje priniesť skutočne výkonné prenosné zariadenie, ktoré vďaka architektúre RDNA 5 zvládne moderné hry s vysokým vizuálnym štandardom. Aj keď výkon nepresiahne PS5, vďaka optimalizáciám by malo handheld zariadenie bez problémov zvládať tituly z tejto generácie. Okrem výkonu sa zameriava aj na funkcie - hráči dostanú dotykovú obrazovku, kvalitnú haptiku, možnosť rozšíriť úložisko aj výstup obrazu cez USB-C. Cieľom je vytvoriť moderného nástupcu PlayStation Vita s výkonom blížiacim sa domácim konzolám.
- CPU: 4 jadrá Zen 6C, 3nm výrobný proces
- GPU: 12-20 CU RDNA 5, takt 1,6 - 2,2 GHz
- Pamäť: LPDDR5X 7500, 128-bitová zbernica (kapacita neznáma, zrejme však 16GB)
- TDP: 15 W
- Výkon: cca 50 % výkonu PS5, ray tracing: lepší ako PS5 vďaka RDNA 5
- Spätná kompatibilita: s PS4 a PS5
- Podpora microSD a M.2 SSD, Haptická odozva, dual mikrofóny, dotykový displej, USB-C s rýchlonabíjaním a video výstupom
- Cena: odhad 400 - 500 USD
Tu budú tie štyri jadrá dosť orezávať možnosti výkonu hier, hlavne ak to vyjde o dva roky, teraz Microsoft prináša ROG Xbox Ally so štyrmi jadrami a je to len nižšia verzia handheldu ale bude to obmedzujúce, rovnako ako vidíme, že štvorjadro obmedzuje aj Steamdeck. Tu by to boli síce už mierne výkonnejšie jadrá, ale stále to bude menší výkon.
Xbox Magnus - nová generácia Xboxu
K tomu z nedávneho leaku vieme, že niekoľko detailov o novom Xboxe:
- CPU: 11 jadier Zen 6
- GPU: 68 CU RDNA 5 jadier (výkon bude podľa taktovania)
- Pamäť: GDDR7
- Vydanie: Najskôr v roku 2027
Tam viac detailov zatiaľ nemáme, ale aj Microsoft má v pláne vlastný handheld popri aktuálnom ROG Xbox Ally. Spolu s AMD plánujú celú sériu herných procesorov, zrejme aj do PC, kde by spravili napríklad ROG Xbox PC.
Ale všetko sú to len dohady, nevieme, či presne tieto čipy budú nakoniec použité, alebo aké finálne špecifikácie firmy svojim zariadeniam dajú.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové Alza dni zľavy spustené 23
- iPhone 17, iPhone Air, Air Pods 3 a nové Watch hodinky predstavené 130
- Borderlands 4 dostal slušné recenzie, na Steame robí rekordy série v počte hráčov 99
- RECENZIA: Indiana Jones and the Great Circle: The Order of Giants 9
- Štvrtá séria Witcher seriálu ukazuje zábery a poster 88
- RECENZIA: NHL 26 36
- Battlefield 6 spúšťa test nového Battle Royale režimu s triedami, deštrukciou a vo 36
- DOJMY: The Expanse: Osiris Reborn 18
- Spotify bude konečne podporovať lossless kvalitu hudby 62
- RECENZIA: Stellar Blade 6 zobraziť viac článkov >