Magnus procesor pre ďalší Xbox má ponúknuť flexibilitu, ktorá bude konkurovať PC, nielen PS6 |
Digital Foundry sa pustilo hlbšie do procesora pre nový Xbox.
Očakávaný Magnus APU procesor, ktorý očakávame v novom Xboxe, by mal Microsoftu poskytnúť širokú flexibilitu pri navrhovaní herných systémov novej generácie, čo môže zmeniť zameranie konkurencie z tradičných konzol na predkonfigurované herné PC.
Oddelené CPU a GPU v chiplet dizajne
Dizajn Magnus APU, ktorý využíva oddelené čipy CPU a GPU, sa líši od tradičného monolitického dizajnu, ktorý bol bežný v minulých aj súčasných konzolách. Tento prístup umožňuje častejšie vylepšenia a iteratívne zmeny, čo znamená, že Microsoft bude môcť prispôsobiť systém a rýchlejšie ho inovovať. Tento flexibilný prístup by mohol viesť k posunu od modelu "generácií" k nepretržitým "fázam", čo Microsoftu umožní rýchlejšie prispôsobiť svoje produkty.
Respektíve môže ponúknuť rôzne konfigurácie čipu už pri vydaní. Nakoniec to aj AMD hovorilo, že prinesú celú paletu čipov pre rôzne typy zariadení.
Analýza Digital Foundry ukazuje, že tento APU dizajn bude pravdepodobne silnejší a efektívnejší ako predchádzajúce konzolové APU. Okrem toho môže znížiť cenu PC herných systémov, čím poskytne cenovo dostupnú alternatívu k drahým predkonfigurovaným PC (tieto Xbox PC čakáme od tretích strán).
Tento posun v dizajnových filozofiách zapadá do súčasnej stratégie Microsoftu, ktorý sa snaží premeniť Xbox na celkovú platformu. Nová generácia Xbox, ktorá sa očakáva skôr ako PlayStation 6, by mohla otvoriť novú éru, v ktorej konzoly a herné PC budú v konkurenčnom prostredí spolupracovať.
Konfigurácia a budúce možnosti
Podľa únikov a predbežných informácií sa Magnus APU bude skladať z oddelených čipov pre CPU a GPU. CPU bude postavené na architektúre Zen 6, GPU, založené na nových technológiách RDNA 5. Pamäť systému bude využívať novú GDDR7, ktorá poskytne vyššiu šírku pásma a nižšiu latenciu pre rýchlejšie spracovanie dát a lepší herný zážitok.
Zatiaľ je známa nasledujúca konfigurácia čipu, možno je to najvyššia verzia:
- CPU: 11 jadier Zen 6 (vysoký výkon pri multitaskingu a náročných výpočtoch)
- GPU: 68 CU jadier RDNA 5 (výkon bude závislý od taktovania, flexibilita prispôsobenia pre rôzne modely)
- Pamäť: GDDR7 (zrejme už nové 3 GB pamäte, čo môže ponúknuť 24 GB RAM s rovnakým počtom čipov ako doteraz pri 16 GB verzii)
- Vydanie: Najskôr v roku 2027
Očakáva sa, že nový systém bude predstavený najskôr v roku 2027, čo dá Microsoftu čas na vylepšenie tejto inovatívnej konfigurácie a jej prispôsobenie potrebám trhu.
Tento dizajn môže výrazne ovplyvniť konkurenciu, keďže Xbox s touto konfiguráciou začne konkurovať nielen PlayStation 6, ale aj predkonfigurovaným herným počítačom, ktoré sú v súčasnosti na vzostupe. Plus samozrejme, čip uvidíme aj v handheldovej oblasti.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- GOG bojuje proti cenzúre v hrách, rozdáva 13 hier zadarmo 74
- Battlefield 6 predstavil svoj multiplayer, dostal dátum vydania 149
- RECENZIA: Achilles: Survivor 18
- Hideo Kojima kritizuje herný priemysel, hovorí, že väčšina hier je rovnaká 128
- Ubisoft chystá odhalenie nových hier zo série Assassin’s Creed 35
- Mafia: The Old Country ukazuje svoje PC špecifikácie 39
- Augustové hry 20
- Epic vyhral súd nad Google, firma musí otvoriť Android 64
- Fatekeeper je nová fantasy RPG od desaťčlenného tímu 34
- Augustové filmy 36 zobraziť viac článkov >