Ako PlayStation 5 konzola predala 80 miliónov kusov, Sony hovorí, že z hardvérového biznisu prechádza na platformový biznis |
Sony chce rozšíriť komunitu a angažovanosť hráčov.
Sony zverejnila svoje finančné výsledky za 1. štvrťrok fiškálneho roka 2025 (apríl - jún 2025), ktoré ukazujú výrazné zlepšenie ziskovosti aj rast naprieč viacerými divíziami. Celkový prevádzkový zisk firmy sa medziročne zvýšil o 36,5 % a najväčší podiel na tomto raste mal segment hier a sieťových služieb - teda PlayStation.
Finančné výsledky Sony (Q1 FY2025)
- Tržby: 2 621,6 miliardy jenov (17,9 miliardy USD, +2,2 % YoY)
- Prevádzkový zisk: 340 miliárd jenov (2,31 miliardy USD, +36,5 % YoY)
Sony zároveň oznámila zníženie očakávaných strát v dôsledku obchodných ciel z USA (tzv. Trumpove clá) z pôvodných 100 na 70 miliárd jenov, čo pomohlo vylepšiť výhľad na celý rok.
Divízia Game & Network Services (PlayStation)
Segment hier zaznamenal najväčší medziročný nárast zisku spomedzi všetkých divízií Sony:
- Tržby: 936,5 miliardy JPY (≈ 6,36 miliardy USD, +8 % YoY)
- Prevádzkový zisk: 148 miliárd JPY (≈ 1 miliarda USD, +127 % YoY)
Sony potvrdila, že ku koncu júna 2025 bolo na trh dodaných už 80,3 milióna konzol PlayStation 5. V priebehu štvrťroka (apríl - jún 2025) sa predalo 2,5 milióna kusov.
Softvérový predaj a digitálny podiel:
- Celkovo sa v Q1 FY2025 predalo 65,9 milióna hier pre PS4 a PS5 (+23 % YoY)
- Z toho 6,9 milióna tvorili exkluzívne first-party tituly od Sony
- Digitálne verzie hier tvorili 83 % všetkých predajov, čo je historicky najvyšší podiel (oproti 80 % vlani)
- Počet mesačne aktívnych používateľov (MAU) na PlayStation Network dosiahol 123 miliónov, čo je medziročný nárast o 7 miliónov
Oproti predchádzajúcej generácii je stále mierne pozadu a konkrétne v tomto čase malo PS4 82.3 milióna kusov.
Bungie bude pohltené
Spolu s týmto Sony potvrdilo, že Bungie sa postupne integruje do PlayStation Studios. Povedal to finančný riaditeľ Lin Tao a dodal, že zatiaľ čo Bungie malo po akvizícii určitú mieru nezávislosti, táto autonómia sa teraz postupne znižuje. Tento krok je súčasťou širšej štrukturálnej reformy, pričom Bungie sa stáva čoraz viac súčasťou PlayStation Studios. Sony považuje Bungie za dôležitú súčasť svojich dlhodobých plánov, najmä v oblasti vývoja hier ako live-service projekty. Časový rámec integrácie nebol uvedený.
Popritom Sony hovorí, že odchádza z obchodného modelu zameraného na hardvér:
"V hernom biznise sa odkláňame od obchodného modelu zameraného na hardvér a smerujeme k platformovému biznisu, ktorý rozširuje komunitu a zvyšuje angažovanosť." povedal viceprezident Sony Sadahiko Hayakawa.
Môžeme tak očakávať výraznejšiu podporu ďalších platforiem.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Alza spustila Black Friday zľavy 128
- RECENZIA: Where Winds Meet 47
- Aký mobil pod vianočný stromček? Lacný, strednú triedu, alebo drahý? 23
- Valve naznačuje cenu pripravovaného Steam Machine 110
- Slovenský superpočítač PERUN dosiahol historický úspech v rebríčku TOP500 najvýkon 36
- EU konečne zruší odsúhlasovanie cookies, zavádza digitálnu peňaženku a upravuje p 49
- Prvý Micro RGB TV od Samsungu je už vystavený v Bratislave. Stojí ako auto... 69
- Ubisoftu Assassin's Creed Shadows prekonal očakávania, Black Flag remake zrejme pr 27
- Gothic Remake ukazuje vylepšené súboje 21
- Nominácie na Steam hru roka sú spustené spolu s výpredajom na Čierny piatok 14 zobraziť viac článkov >













