Ako PlayStation 5 konzola predala 80 miliónov kusov, Sony hovorí, že z hardvérového biznisu prechádza na platformový biznis |
Sony chce rozšíriť komunitu a angažovanosť hráčov.
Sony zverejnila svoje finančné výsledky za 1. štvrťrok fiškálneho roka 2025 (apríl – jún 2025), ktoré ukazujú výrazné zlepšenie ziskovosti aj rast naprieč viacerými divíziami. Celkový prevádzkový zisk firmy sa medziročne zvýšil o 36,5 % a najväčší podiel na tomto raste mal segment hier a sieťových služieb - teda PlayStation.
Finančné výsledky Sony (Q1 FY2025)
- Tržby: 2 621,6 miliardy jenov (17,9 miliardy USD, +2,2 % YoY)
- Prevádzkový zisk: 340 miliárd jenov (2,31 miliardy USD, +36,5 % YoY)
Sony zároveň oznámila zníženie očakávaných strát v dôsledku obchodných ciel z USA (tzv. Trumpove clá) z pôvodných 100 na 70 miliárd jenov, čo pomohlo vylepšiť výhľad na celý rok.
Divízia Game & Network Services (PlayStation)
Segment hier zaznamenal najväčší medziročný nárast zisku spomedzi všetkých divízií Sony:
- Tržby: 936,5 miliardy JPY (≈ 6,36 miliardy USD, +8 % YoY)
- Prevádzkový zisk: 148 miliárd JPY (≈ 1 miliarda USD, +127 % YoY)
Sony potvrdila, že ku koncu júna 2025 bolo na trh dodaných už 80,3 milióna konzol PlayStation 5. V priebehu štvrťroka (apríl – jún 2025) sa predalo 2,5 milióna kusov.
Softvérový predaj a digitálny podiel:
- Celkovo sa v Q1 FY2025 predalo 65,9 milióna hier pre PS4 a PS5 (+23 % YoY)
- Z toho 6,9 milióna tvorili exkluzívne first-party tituly od Sony
- Digitálne verzie hier tvorili 83 % všetkých predajov, čo je historicky najvyšší podiel (oproti 80 % vlani)
- Počet mesačne aktívnych používateľov (MAU) na PlayStation Network dosiahol 123 miliónov, čo je medziročný nárast o 7 miliónov
Oproti predchádzajúcej generácii je stále mierne pozadu a konkrétne v tomto čase malo PS4 82.3 milióna kusov.
Bungie bude pohltené
Spolu s týmto Sony potvrdilo, že Bungie sa postupne integruje do PlayStation Studios. Povedal to finančný riaditeľ Lin Tao a dodal, že zatiaľ čo Bungie malo po akvizícii určitú mieru nezávislosti, táto autonómia sa teraz postupne znižuje. Tento krok je súčasťou širšej štrukturálnej reformy, pričom Bungie sa stáva čoraz viac súčasťou PlayStation Studios. Sony považuje Bungie za dôležitú súčasť svojich dlhodobých plánov, najmä v oblasti vývoja hier ako live-service projekty. Časový rámec integrácie nebol uvedený.
Popritom Sony hovorí, že odchádza z obchodného modelu zameraného na hardvér:
"V hernom biznise sa odkláňame od obchodného modelu zameraného na hardvér a smerujeme k platformovému biznisu, ktorý rozširuje komunitu a zvyšuje angažovanosť." povedal viceprezident Sony Sadahiko Hayakawa.
Môžeme tak očakávať výraznejšiu podporu ďalších platforiem.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- GOG bojuje proti cenzúre v hrách, rozdáva 13 hier zadarmo 77
- RECENZIA: Mafia: The Old Country 75
- Battlefield 6 beta preload je už spustený 116
- Hideo Kojima kritizuje herný priemysel, hovorí, že väčšina hier je rovnaká 128
- PS6 má byť výkonom na úrovni 9070XT, nový Xbox mierne vyššie, na úrovni RTX 5080 110
- DOJMY: Titan Quest II 32
- Mafia: The Old Country ukazuje svoje PC špecifikácie 45
- Magnus procesor pre ďalší Xbox má ponúknuť flexibilitu, ktorá bude konkurovať PC, 103
- Epic vyhral súd nad Google, firma musí otvoriť Android 77
- Zeus grafická karta má byť v ray tracingu 2.5x rýchlejšia ako RTX 5090 ... teoreti 24 zobraziť viac článkov >