Podľa bývalého viceprezidenta Bethesdy predplatené služby nemajú žiadnu hodnotu, pokiaľ nedávajú tvorcom správnu podporu |
Pete Hines hovorí, že služby ako Game Pass alebo PS Plus môžu byť bezcenné.
Bývalý viceprezident Bethesdy Pete Hines sa v rozhovore pre DBLTAP vyjadril, že predplatné herné služby, ako je Game Pass alebo PS Plus, môžu byť „bezcenné“, ak sa nenájde rovnováha medzi potrebami služby a tých, ktorí hry vytvárajú.
Presnejšie povedal:
„Už v žiadnej z týchto firiem nepracujem, takže nepredpokladám, že všetko, čo som vedel počas práce v priemysle, platí aj dnes,“ hovorí Hines. „Zároveň som však stále dostatočne zapojený na to, aby som vedel, že som pred rokmi videl rozhodnutia, ktoré som považoval za krátkozraké - a dnes sa ukazuje, že som mal pravdu. Predplatné sa stalo novou nadávkou, však? Už si produkt (hry) nemôžete kúpiť.
A keď hovoríme o predplatnom, ktoré stojí na obsahu, ak sa nepodarí nájsť rovnováhu medzi potrebami služby a ľudí, ktorí ju prevádzkujú, a tými, ktorí obsah poskytujú - bez ktorých je predplatné na nič - máš vážny problém. Je potrebné tvorcov obsahu správne uznať, oceniť a zaplatiť za to, čo stojí tvorba nielen hry, ale aj produktu. Tento nesúlad ubližuje mnohým ľuďom, vrátane samotných tvorcov, pretože sú nútení fungovať v ekosystéme, ktorý si ich prácu dostatočne neváži a neodmeňuje.“
Zvláštne je to, že hovorí, že dnes si už produkt nemôžete kúpiť. Čo nedáva zmysel, toto nie sú filmy, v hernej oblasti sa hry stále štandardne predávajú a aj budú. A či je z predplatného nadávka, to zrejme nie. Možno u niekoho, kto vyslovene nenávidí predplatené služby.
V každom prípade, nevieme presne, koľko služby autorom hry platia, určite by mohli dávať aj viac, ale možno sa už rovnováha našla, keďže aj po rokoch tam autori sami hry dávajú (či už v prvý deň, alebo neskôr), služby stále existujú a hráči si ich predplácajú a hry sa výrazne nemenia. Asi to celé funguje.
Najnovšie je napríklad v Game Passe Hollow Knight: Silksong, ktorý predáva milióny kusov aj napriek tomu, že tam je, a viacerí vývojári si Game Pass pochvaľujú, vrátane autorov Clair Obscur, ktorí tam už vydali dve hry, alebo Rebellionu, ktorý tam vydáva všetko pri vydaní. Tento konkrétne povedal:
„Vďaka Game Passu sa k hre dostane množstvo ľudí, ktorí ju vyskúšajú a potom o nej hovoria na sociálnych sieťach. Niektorí ju hrajú cez predplatné, iní si ju kúpia, aby sa mohli zapojiť do konverzácie. Zisk z tohto prístupu je neporovnateľne väčší než náklady.“
Určite niektorým autorom pridanie svojej hry do predplatenej služby nepomôže, hlavne ak hra neosloví. Napríklad Remedy by vedelo hovoriť o svojom FCB Firebreaku, ktorý vyšiel pri vydaní aj v Game Passe aj PS Plus, ale ani to mu nepomohlo získať dostatok hráčov.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- DOJMY: 007 First Light 66
- RECENZIA: Cronos: The New Dawn 91
- Nové Alza dni zľavy spustené 12
- Tomb Raider seriál už má svoju Laru, bude ňou Sophie Turner 106
- Detaily plánovaných RTX 50 super grafických kariet Nvidie 48
- RECENZIA: Jotunnslayer: Hordes of Hel 8
- 007 First Light sa predstavil v prvom gameplay videu 53
- Motorola predstavila nové smartfóny a luxusnú kolekciu na veľtrhu IFA 2025 v Berlí 4
- DOJMY: Onimusha: Way of the Sword 6
- Skyblivion - fanúšikovský remake Oblivionu na engine Skyrimu ukazuje prvých 15 min 21 zobraziť viac článkov >