Gamescom 2025: Návrat kultovej stratégie v pokračovaní Warhammer 40k: Mechanicus II |
Mechanicus II prináša dve hrateľné frakcie, paralelné kampane a dynamické bojiská, ktoré posúvajú taktickú hrateľnosť Warhammeru 40,000 na novú úroveň
Po dlhých siedmich rokoch sme sa dočkali predstavenia nasledovníka dnes už kultovej taktickej stratégie zo sveta Warhammer 40,000 s podtitulom Mechanicus II. Pôjde o návrat vo veľkom štýle - s upravenou hrateľnosťou, pridanými dvomi hrateľnými frakciami a dvomi paralelnými kampaňami. Samozrejme, hra bude toho obsahovať oveľa viac, no tvorcovia sľubujú novú úroveň hrateľnosti oproti svojmu predchodcovi. My sme v rámci Gamescomu dostali možnosť nahliadnuť do hry, pričom novinku sme mohli plne pozorovať pri sprostredkovanom hraní. Trochu nás mrzelo, že sme si nemohli hru zahrať sami, no chápeme aj časové obmedzenie a potrebu odprezentovať čo najviac nových mechaník.
Ako sme už spomínali, najväčšou novinkou je možnosť zahrať si nielen za frakciu Adeptus Mechanicus, ale aj za ich odvekých nepriateľov - Necronov. Bude zaujímavé sledovať, ako si tvorcovia poradili s rôznymi štýlmi rozprávania príbehu kampane, keďže už niekoľkokrát zdôraznili, že hra ponúkne unikátnu perspektívu a štýl rozprávania pre každú frakciu. Vďaka tomu by mala hra získať vysokú znovuhrateľnosť, pretože sa príbehy navzájom dopĺňajú a pomôžu hráčom získať hlbší pohľad na roky trvajúci konflikt, ale aj pochopiť motivácie jednotlivých frakcií. Zároveň platí, že každé vaše rozhodnutie bude mať vplyv na zakončenie príbehu, pričom hra ponúkne viacero možných koncov.
Počas intenzívnych bojov sa budete musieť potýkať aj s treťou frakciou - Leagues of Votann. Tá síce nebude hrateľná, no určite sa postará o zaujímavý efekt prekvapenia a chaosu na bojiskách. Pre vytvorenie nového, neočakávaného zážitku budú mať jednotky Votann unikátnu AI a štýl boja, ktorý má priniesť výrazný kontrast oproti zaužívaným štýlom počas kampane. Nemusíte sa však obávať, základom hrateľnosti zostávajú stále taktické ťahové súboje, ktoré sa však dočkali prepracovania mechaniky zdrojov. Mechanicus budú pracovať s Cognition bodmi, ktoré získavajú za akcie jednotiek (napríklad skenovanie nepriateľov). Necroni využívajú Dominion body, vďaka ktorým sa postupom času na bojisku stávajú silnejšími. Ako si už možno domýšľate, obe frakcie si vyžiadajú odlišný štýl hrania, aby ste dokázali získať tie najsilnejšie schopnosti jednotiek a prevahu na bojisku.
Vybudujte teda armádu, ktorá bude nielen vyhovovať vášmu hernému štýlu, ale zároveň budete musieť myslieť na správnu kombináciu relikvií, upgradov a typov jednotiek. Upgrady zvyšujú Tier skupiny schopností a prinášajú nové taktické možnosti. Aj keď si už budete myslieť, že vás hra nemá čím prekvapiť, prídu na rad dynamicky sa meniace arény, ktoré sú nielen ničiteľné, ale ponúkajú aj množstvo možností pre využitie systému krytia a interakcie s prostredím. Adeptus Mechanicus môže terén využívať na svoju ochranu, zatiaľ čo Necroni ho dokážu ničiť alebo meniť vo svoj prospech. Počas misií sa na strane Adeptus Mechanicus objavia aj nehrateľné jednotky Space Marines, ktoré ukážu svoju brutálnu silu a schopnosť zvrátiť priebeh boja.
Pred začiatkom misie si budete musieť zvoliť svojho lídra, vybrať jednotky do armády a vrhnúť sa do brutálnych bojov vo futuristických mestách, pevnostiach alebo temných necronských hrobkách. Hra počas dema vyzerala graficky veľmi pôsobivo - bolo badať posun v kvalite nasvietenia aj v detailoch objektov a postáv. Plynulosť hry bola bez väčších problémov, takže dúfame, že podobne bude pôsobiť aj finálne vydanie. Zvuková stránka hry sa oproti predchodcovi zlepšila nielen v efektoch, ale aj v hudbe, ktorá bude sprevádzať hráčov počas celej kampane. Hra by mala vyjsť začiatkom roka 2026 na PC, PS5 a Xbox Series X/S, pričom nebude chýbať podpora ray tracingu, DLSS ani FSR.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Konzoloví hráči v Amerike starnú, konzol sa kupuje stále menej 168
- RECENZIA: Dying Light The Beast 51
- PlayStation 5 kúpite dočasne za nižšiu cenu 119
- Silent Hill f dostal prvé recenzie 99
- PC herný trh zažíva masívny vzostup 76
- Aký notebook kúpiť na jeseň 2025, za 600, 1000, 1500 alebo 2000 eur? 34
- RECENZIA: Ghost of Yōtei 68
- Ako ľudia používajú chatGPT? 59
- Nvidia rozbieha veľkú spoluprácu s Intelom, prinesú procesory s RTX grafickými jad 68
- Xbox konzoly v Amerike znovu zdražejú 114 zobraziť viac článkov >
![]() |
PC
Xbox Series X|S PS5 Vývoj: Kasedo Games / Bulwark Studios Štýl: Stratégia / Ťahová
| ||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|