Phil Spencer pre Famitsu: Xbox v Japonsku rastie, prezradil aj svoju hru roka |
Xbox zaznamenáva výrazný rast v Japonsku, s novými hernými partnerstvami a vývojom ďalšej konzoly v rámci stratégie zameranej na prepojenie herných platforiem.
Phil Spencer, šéf Microsoft Gaming, počas svojej návštevy Tokia pri príležitosti nedávneho výročia Kojima Productions a výstavy Tokyo Game Show 2025 poskytol rozsiahly rozhovor pre Famitsu, v ktorom hovoril o japonskom trhu, pripravovaných hrách aj budúcnosti Xboxu.
Rast Xboxu v Japonsku
Spencer potvrdil, že herný čas Xbox hráčov v Japonsku sa za posledný rok zvýšil o približne 20 %, pričom rast sa týka konzol, PC aj cloudu. Najväčší posun podľa neho zaznamenáva PC hranie, ktoré sa v krajine stáva čoraz dôležitejšie.
Microsoft preto zintenzívňuje podporu obsahu určeného pre japonské publikum - od mapy Japonska vo Forza Horizon 6 až po japonské DLC pre Call of Duty: Black Ops 7, Age of Mythology: Retold a Microsoft Flight Simulator.
Spencer zdôraznil, že cieľom je ukázať, že „japonský trh je pre Xbox mimoriadne špeciálny“, a verí, že rast herného času dokazuje, že prispôsobený obsah prináša výsledky.
Spolupráca s japonskými štúdiami
Microsoft pokračuje v budovaní silných väzieb s domácimi vývojármi. Spencer spomenul úzku spoluprácu s Capcomom, Konamim, Square Enixom, Segou, Bandai Namcom a Koei Tecmo, pričom dodal, že v Ázii spolupracuje už viac než 500 štúdií na tisíckach hier pre Xbox.
Hovoril aj o dvoch veľkých tituloch vyvíjaných v Japonsku:
- Ninja Gaiden 4 od Koei Tecmo a PlatinumGames, ktoré Xbox pomáhal finančne a marketingovo podporiť,
- a OD od Kojima Productions, pri ktorom Microsoft poskytuje technickú podporu Unreal Engine 5.
Oba projekty sú podľa Spencera symbolom novej éry spolupráce so japonskými štúdiami. Dodal, že ďalšie podobné partnerstvá sú už v rokovaní.
Nová konzola a prepojený ekosystém
Spencer potvrdil, že nový Xbox je vo vývoji, no zatiaľ bez konkrétnych detailov či termínu predstavenia.
Ako príklad súčasného smerovania uviedol ROG Xbox Ally - prenosné zariadenie od ASUSu, ktoré využíva Xbox ekosystém. Podľa neho ide o predzvesť budúcej stratégie, ktorá má prepojiť konzolu, PC a cloud do jednotnej platformy, v ktorej si hráči môžu pokračovať v hraní na akomkoľvek zariadení.
Toto už naznačila aj Sarah Bond, tiež Xbox Ally dáva ako ukážku toho, čo môžeme čakať, teda spojenie herných možností a Windowsu, respektíve väčšej otvorenosti v ponuke aj s ostatnými Stores.
Otvorenosť voči iným platformám
Spencer znovu potvrdil, že Xbox tituly sa budú objavovať aj na PlayStation 5 a Nintendo Switch 2. Povedal, že cieľom je „znižovať bariéry“ a umožniť hráčom hrať Xbox hry tam, kde chcú.
Uviedol, že Indiana Jones and the Great Circle, pôvodne vydaný na Xboxe, dosiahol veľký úspech aj na PlayStation 5, rovnako ako Forza Horizon 5, The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered a DOOM: The Dark Ages.
Budúcnosť Halo a Forzy
Phil Spencer odmietol špekulácie, že by Xbox chcel ukončiť svoje hlavné značky:
„Nie,“ reagoval na otázku, či je séria Halo alebo Forza uzavretá.
Podľa neho Halo Studios (bývalé 343 Industries) prechádza rekonštrukciou a pracuje na nových projektoch v Unreal Engine 5. Štúdio má podľa Spencera dostatok času aj zdrojov, aby pripravilo „ďalšiu veľkú hru hodnú mena Halo“.
K sérii Forza Motorsport dodal:
„Niekedy musíme presunúť pozornosť na hry, ktoré vyjdú skôr. Rozumiem, že mnohí reagovali na zmenšenie tímu Turn10 Studios, ale máme množstvo hier, ktoré chceme dôkladne podporiť. Preto niekedy dáme vývojovému tímu viac času, aby nebol dlhodobo pod tlakom.“
Spencer tak potvrdil, že aj keď sa štúdio zmenšilo, značka zostáva dôležitou súčasťou budúcej stratégie Xboxu.
Najlepšia hra roka podľa Phila Spencera
Na otázku Famitsu, ktorú hru by označil za svoju Game of the Year, odpovedal, že Clair Obscur: Expedition 33, ale mimo ich vlastných hier:
„Ak nepočítam naše vlastné hry… práve teraz hrávam Hollow Knight: Silksong a milujem ju. Tiež - čo mi hneď napadá - Clair Obscur: Expedition 33. Je naozaj výborná. NINJA GAIDEN: Ragebound tiež bola dobrá. A potom je tu hra môjho priateľa Hideo Kojima - Death Stranding 2: On the Beach, aj keď je len pre PS5 a PC. Myslím si, že hru roka by som priznal Clair Obscur: Expedition 33.“
Z ich interných titulov vyzdvihol The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered a DOOM: The Dark Ages, ktoré podľa neho patria medzi najväčšie prekvapenia roka.
Rešpekt k japonským hráčom
Na záver Spencer poďakoval japonským hráčom za rastúcu podporu:
„Japonsko je krajinou, ktorá vytvorila videohernú kultúru. Vždy, keď sem prídem, cítim hlboký rešpekt k tomu, čo hry pre túto krajinu znamenajú. Ďakujem všetkým, ktorí si našli cestu k Xboxu - a verím, že ešte len začíname.“
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové Alza dni zľavy spustené 17
- RECENZIA: Ninja Gaiden 4 40
- Shuhei Yoshida tvrdí, že grafický výkon v PlayStation konzolách dosiahol svoj limi 73
- RECENZIA: The Outer Worlds 2 33
- RECENZIA: Darkenstein 3D 11
- Sarah Bond: Nový Xbox bude veľmi hi-end a veľmi prémiový 110
- Bližší pohľad na novú verziu PlayStation 5 Pro a aj nový Dualsense 25
- Battlefield 6 predstavuje prvú sezónu 79
- Vianočná ponuka Orangeu prináša konzoly, Rephone a kopec iných ponúk 18
- Datamineri odhalili šesť nových režimov pre Battlefield 6 51 zobraziť viac článkov >
















