Podľa štúdie majú fyzické kópie hier až 100-násobne väčšiu uhlíkovú stopu než digitálne |
Zatiaľ čo stiahnutie milióna digitálnych kópií má len zlomkový dopad, rovnaké množstvo diskov vyprodukuje stovky ton emisií CO2.
Podľa správy The Carbon Footprint of Gaming, ktorú vypracovala francúzska spoločnosť Greenly, je kúpa fyzických kópií hier až stonásobne náročnejšia na uhlíkovú stopu než nákup digitálnych verzií. Výroba a preprava diskov, obalov a ďalších materiálov majú totiž výrazný vplyv na životné prostredie.
Spoločnosť uvádza, že výroba a balenie milióna diskov môže vyprodukovať približne 312 ton CO2, zatiaľ čo stiahnutie rovnakého počtu digitálnych hier (70 GB) spôsobí len asi 3 tony CO2. Autorka štúdie Stéphanie Safdie upozornila, že aj keď cloudové hranie vyžaduje energeticky náročné dátové centrá, environmentálny dopad fyzických nosičov je stále značný - najmä kvôli odpadu, výrobe plastov a využívaniu vzácnych kovov.
Výroba konzol má pritom podobný efekt, ktorý ešte zvyšuje technologický pokrok a potreba výkonnejších čipov. Len v USA spotrebujú konzoly ročne približne 3,9 terawatthodiny elektriny, čo zodpovedá 1,6 milióna ton CO2. Po započítaní televízorov stúpne spotreba na 6,5 TWh a 2,6 milióna ton CO2.
Z porovnania rôznych platforiem vyplýva, že najekologickejšou voľbou sú handheld konzoly, ako napríklad Nintendo Switch, s ročnou produkciou okolo 13,8 kg CO2. Nasleduje cloud gaming, PC a mobilné zariadenia, pričom najväčšiu stopu zanecháva výroba a distribúcia fyzických hier.
Greenly vo svojej správe navrhuje viacero riešení: podporu výmeny a recyklácie komponentov, predvolené úsporné nastavenia konzol, optimalizáciu hier pre nižšiu spotrebu energie a zvýhodnenie ekologickejších digitálnych nákupov. Spoločnosť tiež odporúča oživiť predaj second-hand fyzických hier ako udržateľnejšiu alternatívu.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Alza spustila Black Friday zľavy 105
- Grand Theft Auto VI sa zase odkladá! 196
- Do nového Múmia filmu sa vráti Brendan Fraser a Rachel Weisz 49
- Pozor na čínske produkty - robotický vysavač posielal domov údaje, no keď ich maji 67
- Zaklínač na Netflixe stráca divákov 93
- RECENZIA: ARC Raiders 66
- GTA VI má už dokončený obsah, už sa len doťahuje 93
- Xpeng Iron je doteraz najhumanoidnejší robot 43
- Predator Badlands končí v recenziách prekvapivo dobre 67
- Rusko nedokáže vyrobiť plánovaný Baikal-M procesor, ruší plány 103 zobraziť viac článkov >














