Microsoft sa už pripravuje na novú konzolu novými funkciami v devkite, tie spájajú Xbox a PC |
Nové SDK vývojárske funkcie postupne zjednocujú Xbox a PC vývojové nástroje a pridávajú nové funkcie, aby boli autori pripravení na novú generáciu Xboxu spojeného s PC.
Microsoft v rámci októbrového update-u pre Xbox GDK (Game Development Kit) pridal množstvo noviniek, ktoré majú zjednotiť vývoj hier pre konzoly aj PC. Cieľom je, aby ďalšia generácia Xboxu fungovala podobne ako PC, čo potvrdzuje aj smerovanie projektu Xbox Ally - handheld s Windowsom 11, ktorý slúži ako testovacia platforma pre budúce systémy.
Hlavné novinky vo vývojovom prostredí Xbox GDK
- GameInput API - nový jednotný systém pre vstupné zariadenia (klávesnica, myš, gamepady či vlastné ovládače). Umožňuje vývojárom pracovať s nízkou odozvou a jednotne spracovať vstupy naprieč PC aj Xboxom.
- PlayFab Game Saves - cloudová služba pre zdieľané uložené pozície medzi rôznymi platformami (Steam, Xbox, PC). Automaticky synchronizuje dáta, rieši konflikty a podporuje offline režim.
- Xbox Game Package Manager - nový nástroj, ktorý zjednodušuje balenie a nahrávanie hier do Xbox ekosystému. Podporuje formáty XVC a MSIXVC, viacjazyčné projekty a tímovú spoluprácu. Vďaka automatickej validácii má skrátiť proces certifikácie a znížiť počet chýb pri vydávaní patchov.
- Podpora ARM64 a x64 v jednom balíku - vývojári môžu vytvárať univerzálne buildy, ktoré bežia natívne aj na ARM zariadeniach, čím sa otvára priestor pre nové typy Xbox hardvéru.
- Cross-Platform Gaming Runtime - nové API umožní využívať Xbox autentifikáciu a sociálne funkcie aj v hrách na iných platformách (napr. Steam), čo uľahčí cross-play a spoločné kooperácie medzi PC a Xboxom.
Microsoft súčasne spája všetky nástroje pod jednotný PlayFab Unified SDK, ktorý má byť modulárny a univerzálny pre všetky zariadenia. Cieľom je odstrániť rozdiely medzi vývojom pre Windows a Xbox a spraviť z Xboxu plnohodnotnú súčasť PC ekosystému.
Podľa vývojárskeho videa Microsoft Game Dev ide o súčasť širšej vízie „Xbox Full Screen Experience“ - rozhrania pre hranie na Windows zariadeniach, ktoré má priniesť rovnaké prostredie ako na konzole. V kombinácii s testami handheldov ako ROG Ally X tak Microsoft jasne smeruje k tomu, aby sa budúci Xbox stal hybridným zariadením s možnosťou plného desktopového režimu.
Nový prístup má zjednodušiť vývoj titulov s podporou Xbox Play Anywhere, kde stále existujú komplikácie pri prepájaní verzií hier na konzole a PC. Microsoft tak pripravuje pôdu pre ďalšiu generáciu Xboxu, ktorá bude fungovať ešte bližšie k PC svetu - vrátane podpory NPU technológií, automatického upscalingu a plnej kompatibility s Windows aplikáciami.
Zaujímavé je, že tu Microsoft znovu spomína ARM procesor a pripravuje vývojárov na fungovanie hier aj na ňom. Zatiaľ nevieme, či on sám plánuje Xbox zariadenie s ARM čipom, boli tu náznaky, že by na ňom mohol ísť handheld, ale veľká spolupráca s AMD naznačila, že pôjdu primárne x86 smerom.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Alza spustila Black Friday zľavy 109
- Grand Theft Auto VI sa zase odkladá! 200
- Rusko nedokáže vyrobiť plánovaný Baikal-M procesor, ruší plány 109
- Pozor na čínske produkty - robotický vysavač posielal domov údaje, no keď ich maji 67
- Zaklínač na Netflixe stráca divákov 101
- GTA VI má už dokončený obsah, už sa len doťahuje 93
- Xpeng Iron je doteraz najhumanoidnejší robot 44
- Predator Badlands končí v recenziách prekvapivo dobre 67
- Aký herný PC desktop kúpiť na jeseň 2025? Za 1000, 1200, 1400 alebo 2000 eur? 37
- Rusi predstavili svojho AI robota, spadol im priamo pri prezentácii 84 zobraziť viac článkov >













