Drvivá väčšina z nás nemá ešte ani HW, ani SW, s ktorým by mohla využiť naplno výhody rozhrania DirectX 10, Microsoft (konkrétne XNA team) ale už teraz myslí do budúcnosti. Verzia DirectX 10.1 si kladie za úlohu opraviť a vylepšiť spoluprácu s GPU založenými na unifikovanej architektúre a tiež zmeniť minimálny režim antialiasingu, ktorý musí grafická karta podporovať, aby dostala nálepku „plná podpora“ – konkrétne sa hovorí o 4x Multi-Sampling AA. Zlepšiť by sa mala kvalita obrazu celkovo, aby sa čo najviac využil potenciál HDTV.
Od DX11, ktorý je ešte pár rokov vzdialený, sa očakáva lepšie integrovanie s PC hardwarom a hlavne zvýšenie miery interaktivity medzi PC a užívateľom. Ďalšou oblasťou, na ktorú sa Microsoft zameria, bude zníženie nákladov na vývoj hier. Procedurálne vytváranie rozľahlých textúr a priamo implementovaný dynamický LOD sú len dve z noviniek, na ktoré sa môžeme (resp. vývojári) tešiť. Predpokladá sa aj lepšia podpora paralelných výpočtov, a to jednak kvôli zrejmému masívnemu nástupu viacjadrových CPU a jednak vďaka zaujímavým plánom týkajúcich sa GPGPU (General-Purpose Computing on Graphics Processing Units – GPU sa budú využívať nie len na spracovanie grafických dát, ale aj fyziky atď.) Ak vás táto problematika zaujíma, určite si stiahnite túto Powerpoint prezentáciu, ktorá bola použitá aj na GDC.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Rusko plánuje znárodniť miestneho prevádzkovateľa hry World of Tanks pre podporu U 55
- GTA VI bolo odložené, ale dostalo rovno aj dátum vydania 138
- RECENZIA: The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered 72
- Half-Life 3, respektíve nová Half-Life hra, je už plne hrateľná a v širšom playtes 64
- Nové gameplay videá z Battlefieldu 6 54
- Minecraft môže vyzerať aj takto 13
- Ponuka grafických kariet sa znovu rozšírila, RTX 5070Ti už ide pod 900 eur 139
- PlayStation Plus Essential v máji ponúkne jednu z najlepších hier minulého roka 18
- Epic Games Store znižuje svoj podiel z predaja na nulu, pokým hra nedosiahne tržby 52
- Nvidia už pripravuje RTX 50 Super verzie kariet s rozšírenou pamäťou 102 zobraziť viac článkov >