Čakali sme dlho. Po lahodnej chuťovke v podobe prezentácie Gran Turismo 5 Prologue v podaní samotného Yamauchi-sana sme sa nevedeli dočkať hrateľného dema, ktoré je už zopár dní k dispozícii na japonskom PS Store a ešte bude až do konca novembra. Problémy a špecifiká dema ako takého nemá význam rozoberať, ale pokiaľ máte demo na demo, tak je to už celkom zaujímavý oriešok. Demo bolo priebežne aktualizované, takže spočiatku mala väčšina ľudí doslova chaos z toho, aké sú tam autá, či je tam len klasický GT pohľad alebo aj kokpit a podobne.
Demo je vybavené jednou traťou (Suzuka) a siedmymi autami, čo je postačujúce, problém je skôr v niektorých nepochopiteľných grafických nedostatkoch. Známe spätné zrkadielko je už našťastie zobrazené správne, ale toľko kritizované podvyživené okolie naozaj zostalo aspoň zatiaľ nezmenené a bije extrémne do očí, hlavne popri maniakálne detailne vykreslených autách, ktorým sa nedá naozaj nič vyčítať. Momentálne je to asi rovnaký stav, ako keď prišlo demo na Forzu2, ktoré pôsobilo podobne rozpačitým dojmom. Je jasné, že hystéria okolo Prologue je iba nafúknutou bublinou, lebo výsledný produkt, na ktorý je toto demo naviazané, nie je onou hrou s veľkým H, na ktorú všetci čakajú. Plnohodnotného Gran Turisma 5 sa dočkáme najskôr o rok, ale kritici z opačného tábora to moc nechcú akceptovať a tak sa vedú zbytočné polemiky na zbytočné témy.
Je rovnako otázne, či aj tieto dojmy majú vôbec nejakú výpovednú hodnotu, ale zase na druhej strane, prečo sa nepodeliť o zážitok z tejto doslova exotickej jazdy. Autá nielen vyzerajú skvele, hlavne nový Nissan GT-R, právom prezývaný „Zabijak Porsche", ale aj rovnako dobre sa ovládajú. Pribudol túžobne očakávaný pohľad z kokpitu s pekne vykreslenými ciferníkmi a rukami vodiča. Je to pravdepodobne len „fotografia" a nie plnohodnotný 3D model, ale vyzerá skvele. Napríklad pri spomínanom Nissane je prítomný aj charakteristický ukazovateľ odstredivej G-sily. Rovnako fantasticky pôsobí aj osvetlenie scenérie, ktoré je bezkonkurenčné, horšie však dopadlo okolie, ktoré vás neustále upozorňuje na fakt, že to je nedorobený produkt.
Hlavné menu ponúka nielen jazdu a showroom, ale aj GT TV, čo je na moje sklamanie (zatiaľ) priestor na dokumenty, ktoré je nutné sťahovať. Celkom by bodol streamovaný obsah, lebo dokumenty, ktoré sú mimochodom naozaj zaujímavé, sťahujete dosť dlhú dobu. Demo ponúka aj online systém noviniek, ale vďaka rozsypanému čaju nepochopíte asi nič. Pekne pôsobí prezentácia v menu, ktorá je renderovaná v reálnom čase a ukazuje vám nielen auto na trati, ale aj v závodnom boxe alebo vystavené na námestí idylického nemeckého mestečka. Trochu nechápem nie celkom plynulý replay režim, ale je jasné, že GT nikdy nemalo s týmto problémy a jedná sa len o prechodný jav.
Nebyť Tokijského autosalónu, kde predvádzali nové GT spolu s Nissanom GT-R, nevidím dôvod na vydanie tohto dema. Mohli radšej ešte trochu počkať. Veľa napovie aj fakt, že demo je dostupné len na japonskom store, lebo Japonci sú automobiloví fanatici, takže asi bude rozumnejšie s nejakými závermi počkať aspoň na plnú verziu Prologue. Ale keď prvýkrát uvidíte efektné odhalenie nového auta, ktoré sa postupne vynára spod hodvábnej plachty, tak Yamauchimu možno odpustíte všetko. Aj to trýznivé čakanie na GT5.
Gran Turismo 5 Prologue vychádza 13. decembra v Japonsku, európsky dátum vydania nie je známy.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Silent Hill 2 187
- Alza spustila nové zľavy 45
- GTA IV a aj ďalšie hry s fotorealistickým AI filtrom ukazujú, ako dokáže AI upravi 102
- RECENZIA: Until Dawn (remaster) 43
- Steam už upozorňuje používateľov, že si kupujú len licenciu k hre 119
- RECENZIA: Starfield: Shattered Space 37
- Red Dead Redemption a Undead Nightmare prichádza na PC 95
- RECENZIA: NHL 25 30
- Intel predstavil Arrow Lake procesory pre desktopy, už vieme aj ceny 89
- Nvidia prejde do sféry PC procesorov budúci rok 40 zobraziť viac článkov >
PS3
Vývoj: SCEE / Polyphony Digital Štýl: Racing Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|