TARR CHRONICLES

TARR CHRONICLES

7.5

Nemôžete to vidieť, nemôžete to chytiť, nemôžete s tým bojovať, môžete pred tým len utiecť.

Recenzia na PC verziu

Naprieč celou galaxiou sa rozprestiera niečo, čo nevie nikto popísať, niečo, čo pohlcuje všetko neživé a živé premieňa na svoj zvrátený obraz. Nikto presne nevie odkiaľ to prišlo, ako to vzniklo, cieľ či úmysly tohto javu. Jediné, čo každý vie, že jediným spôsobom, ako ostať nažive, je utiecť pred touto anomáliou čo najďalej preč.

Asi takto bude na vás od začiatku do konca pôsobiť ponurý príbeh o konci sveta, o poslednom beznádejnom úteku zbytku ľudstva niekam, kam pohlcujúca temnota ešte nedorazila. Ťažoba beznádeje na vás dopadá o to viac, že miest, ktoré ešte nie sú napadnuté temnotou, je stále menej a menej. Príbeh je podávaný naozaj pútavo nielen cez atmosférické prestrihové animácie, ale aj prostredníctvom rôznych zápiskov, denníkov prístupných vo vašej kajute, či počas misií cez rozhovory medzi členmi letky. Dozviete sa z nich o hrdinských pokusoch odvrátiť katastrofu a o tom, ako rozširujúca temnota premieňa živé tvory na nemŕtvych, ich lode na ničivejšie ako kedykoľvek predtým a o beznádejnom boji proti nim. Bojovať budete práve proti kedysi pohlteným obyvateľom galaxie.

Na to vám bude na začiatku pridelená stíhačka, ktorá rozhodne nepatrí medzi pýchu flotily, avšak postupom času, ako si ju budete vylepšovať o stále lepšie a lepšie súčiastky, sa z nej postupne bude stávať smrtonosná zbraň. Môžete si byť istý, že každé také vylepšenie oceníte, pretože boje, aj keď obtiažnosťou nepatria medzi najťažšie, majú svoje momenty kedy každá chyba, každý slabší článok lode spôsobí koniec úteku pred bezcitnými dobyvateľmi. Najmä riadené rakety nepriateľov už po jednom zásahu znamenajú okamžitú smrť. Našťastie v tomto boji proti neznámemu zlu nebudete sami, o čom vás neraz presvedčia počítačom ovládaní spolubojovníci.

Tarr Chronicles

Ticho pred búrkou.
Tarr Chronicles

Vesmírny ohňostroj.
Tarr Chronicles

Čo to tu do *PÍP* je?

Ich umelá inteligencia je na veľmi vysokej úrovni a v podstate ani v jednej z misií by ste sa bez nich neobišli. Vedia presne, čo majú robiť, nezmätkujú, vyberajú si správne ciele pre svoje dobre ovládané zbrane, nemajú problém prežiť v krutom boji, vďaka čomu ich nemusíte stále kryť, alebo im pomáhať. Jednoducho sú samostatní a neraz aj vám pomôžu v horúcich chvíľach. Na druhú stranu hlúpy rozhodne nie je ani nepriateľ so svojou i keď priamočiarou, ale zato niekedy drvivou taktikou.

Boje sú rýchle, dynamické, plné výbuchov a sú v podstate klasické, letka stíhačov proti letke stíhačov s bojujúcimi krížnikmi v pozadí. Prakticky celú hru budete robiť stále to isté, poletíte, natrafíte na skupinku nepriateľských menších či väčších lodí, s ktorou sa vysporiadate, priletí ďalšia nepriateľská letka, zničíte ju a tak stále dokola. Občas je to prerušené obranou nejakej vašej lode, či útoku na veľký nepriateľský krížnik. I keď sú boje veľmi zaujímavé a zábavné, týmto neustále sa opakujúcim postupom občas pocítite stereotyp. Proti tomu však autori použili účinné zbrane, ako napríklad neustále sa meniace ciele úloh, rádiové komunikácie rozhodne stojace za vypočutie, príbeh, ktorý sa neustále rozvíja aj počas letu, zvraty a hlavne stále prichádzajúce úlohy od velenia. Tie sú nápadité a hlavne súvisia so stále sa meniacim prostredím, čo zaručuje, že sa stereotyp ukáže naozaj len zriedkavo.

K vysokej hrateľnosti dopomáha aj klasickejšie ovládanie lode (najlepšie pomocou joysticku) a jej manažment, ako sme boli zvyknutí pri starších vesmírnych simulátoroch (Wing Commander, X-Wing, Freespace). Nejde síce o žiadnu simuláciu, ale rozhodne ani o jednoduchú arkádu, kde stačí držať spúšť a mieriť smerom na nepriateľa. Nemáte tu automatické zameriavanie, takže pre úspešný zásah musíte nasmerovať celú loď podľa potreby a uvážlivo páliť. Uvážlivo z dôvodu prehrievania zbraní vyžadujúcich chladenie, energiu a pri kinetických typoch aj muníciu, ktorá sa niekedy dosť nebezpečne míňa. Navyše musíte v bojovej vrave myslieť aj na prehrievanie motorov po použití užitočného turba, na rýchlo klesajúce štíty chrániace vašu loď len pred pár zásahmi a sledovať aj ukazovateľ stavu panciera.

Tarr Chronicles

Brána do inej časti galaxie.
Tarr Chronicles

Tu je v celej svojej kráse.
Tarr Chronicles

Mesto vyhynutej rasy.

Ak vám to nestačí, klamných cieľov vypúšťaných na oklamanie nepriateľskej rakety nie je veľa, treba ich vypustiť v správny moment tesne pred zásahom a pritom správne manévrovať, či prípadne použiť spomínané turbo. V určitých momentoch je nutné použiť obranný mód zvyšujúci tempo dobíjania štítov a šance na vaše prežitie, ale zároveň pomalšie dobíja motory a zbrane. Vtedy musíte využívať viacej rakety či kinetické zbrane, ale na to všetko sa musíte pripraviť už v hangári pri vyzbrojovaní lode, kedy si určíte jej vybavenie i vyzbrojenie. Jednoducho nudy sa báť nemusíte, ale ani vysokej obtiažnosti, pretože s trochou tréningu to zvládne každý a za približne 9 hodín hracej doby máte celú hru prejdenú.

Dĺžka hracej doby zodpovedná počtu misií, kedy každá zaberie približne hodinu. Všetky sú rozdelené na tri časti, alebo tri hlavné úlohy, po splnení ktorých sa vám uloží pozícia, čiže sa nemusíte báť neustáleho opakovania misie od začiatku zakaždým, ak spravíte nejakú chybu. To je však bohužiaľ všetko, čo hra ponúka a tak na nejaký editor misií, skirmish, či multiplayer zabudnite.

Druhou nepríjemnou správou pre mnohých hráčov je fakt, že Tarr Chronicles je veľmi zle optimalizovaný (oficiálne požiadavky nezodpovedajú realite, Tarr je náročnejší ako X3) a tak si pripravte horúce železo, alebo pevné nervy kvôli neustále klesajúcemu frameratu. Grafické spracovanie síce rozhodne nie je zlé, skôr naopak, ale za hardvérové nároky rozhodne nestojí. Tí šťastnejší majitelia nadupaných strojov si na druhej strane môžu vychutnať slušné spracovanie modelov lodí (aj keď k momentálnej špičke rozhodne nepatria), staníc, zaujímavé efekty všetkých možných druhov, ale hlavne výborne spracovaný vesmír a jeho objekty. Graficky je totiž spracovanie vesmíru výnimočné dobré ako po technickej stránke, tak po stránke umeleckej. Bizarné miesta, ktoré navštívite počas vašej cesty, si rozhodne vynútia vašu pozornosť a obdiv. Popri tom natrafíte na rôzne starobylé mestá, stanice, chrámy a iné miesta tvoriace spolu s umeleckým vesmírnym pozadím nezabudnuteľné scenérie.

Tarr Chronicles

Nesmú zničiť generátor, inak tu uviaznem.
Tarr Chronicles

Obranné valy vo vesmíre.
Tarr Chronicles

V hangári môžete vybaviť loď všetkým možným.

K tomu všetkému si pripočítajte skvelú atmosférickú až hororovú hudbu výborne dotvárajúcu pocit boja, beznádeje, úzkosti, ale aj pocit, že sa nevzdáte, kým nepadne posledný výstrel. Určite vás nesklamú ani nahovorené dialógy medzi jednotlivými členmi flotily, ktoré vyvolávajú pocit, že v tom nie ste sami. K zvukom každého boja patria aj efekty ako výbuchy, strely, svišťanie rakiet a podobne spracované taktiež na vysokej úrovni.

Tarr Chronicles rozhodne nesklamal, práve naopak, stal sa cenným prírastkom do pomerne vzácneho žánru vesmírnych simulátorov. Jeho nečakaný príchod poteší o to viac, že ponúka porciu výbornej zábavy v kvalitnom technickom prevedení a môžete si byť istý, že nenechá žiadneho pilota hviezdnych stíhačov chladným. Neprináša síce okrem hlavnej kampane žiadne ďalšie možnosti a ani optimalizácia nepatrí k najlepším, ale zato výborné nápady, jednoduché ovládanie, klasické hviezdne boje, umelecké prostredie a nevšedný príbeh vám zaručia, že túto cestu za prežitím dobojujete až do konca.

Tarr Chronicles

Hlavný krížniť pod paľbou.


Tarr Chronicles

Ochranná vrstva okolo skokového bodu, nechcú, aby som ušiel.


Tarr Chronicles

Eliminátor bude eliminovaný. Za okamih.



napísal andrei 22.11.2007
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
Tarr Chronicles
| TARR CHRONICLES
[16.11.2007]
Tarr Chronicles
| TARR CHRONICLES
[16.11.2007]
7.5
Ohodnotiť
TARR CHRONICLES
+ atmosféra
+ príbeh
+ spracovanie vesmíru
+ hudba
+ misie
+ vysoké HW nároky
+ občasný stereotyp
+ chýba editor misií, skirmish a multiplayer
Hardverové požiadavky:
Minimálne požiadavky: CPU 2 GHz, 256 MB RAM, VGA 64 MB GF Ti/R9200
Doporučená konfigurácia: CPU 3 GHz, 512 MB RAM, VGA 128 MB GF FX/R9600


RECENZIE HRÁČOV
PC

Vývoj: Akella / Kvazar Studio
Štýl: Simulácia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania:  2007
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Dolby vision (1)
Zdravím, chcem sa opýtať na nejaké riešenie ohľado...
|Android smartphone do 200-250 ... (4)
Zdravím vás. Vedel by niekto poradiť budget telefó...
|Wifi a ethernet (9)
Ahojte, Mám problém s pripojením pc na net. Vše...
|Dragons dogma ii cz/sk forum (1)
https://steamcommunity.com/app/2054970/discussions...
|Ms windows cd key (33)
Zdravim. Pozeral som cdkeys, ale maju cenu nieco n...
|Svet, ukrajina, vojny ... (18412)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk