Základné vlastnosti DirectX 11 |
V dňoch 22. až 23. júla sa v Seattle uskutoční herná konferencia Microsoftu s názvom Gamefest 2008 (predtým Meltdown). Okrem iných vecí na nej budú prezentované aj základné vlastnosti nového rozhrania DirectX 11.
Na čo sa teda vývojári a grafici môžu tešiť? Veľa sa toho ešte nevie, ale základnými prvkami DX11 by mali byť teselácia (prevod polygónov na nepravidelnú trojuholníkovú sieť), displacement mapovanie (určovanie členitosti povrchu 2D textúre) a ďalšie funkcie. Veľkým lákadlom je aj podpora Shader Model vo verzii 5.0. Naopak sklamaním je absolútne mlčanie ohľadom raytracingu, takže aj v tejto (vlastne ďalšej) generácii hier si budeme musieť vystačiť s klasickou metódou rasterizácie.
DirectX 11 by sa mali predstaviť ako súčasť Windows 7, ktoré sú termínované na rok 2010.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Death Stranding 2: On the Beach 100
- Nové mega zľavy spustené 42
- Štúdia MIT naznačuje, že dlhodobé používanie ChatGPT môže oslabovať kognitívne sch 90
- Mafia: The Old Country je už gold 102
- RECENZIA: Cyberpunk 2077: Ultimate Edition (Switch 2) 59
- Death Stranding 2 dostáva recenzie 42
- Číňania predstavili svoju prvú 6nm GPU, mala by byť konkurenciou RTX 4060, ale zat 68
- Unreal Engine 5.6 priniesol zlepšenie výkonu 60
- PlayStation čelí hromadnej žalobe v Holandsku za vysoké ceny digitálneho obsahu 112
- Nová AMD architektúra UDNA bude vraj o 20% rýchlejšia, bude aj v nových Xbox a PS 94 zobraziť viac článkov >