Šokujúco realistický Heavy Rain |
Meno Davida Cagea sa neskloňuje pri vymenúvaní vývojárskych kapacít, patrí však do malej skupiny rebelov, ktorých tvorba nepozná hranice vymedzené mainstreamom. Robia jednoducho hry inak, ale pritom s každou dokážu šokovať a žiadna z nich nie béčko, práve naopak. David Cage si zvolil herné médium na rozprávanie príbehov a s každým ďalším projektom je bližšie k zrealizovaniu dokonalej syntézy medzi hrou a filmom.
Čo chýbalo jeho zatiaľ poslednej hre Fahrenheit bol next-gen kabát, tenká čiara medzi pasívnym sledovaním deja a aktívnym ovplyvňovaním udalostí bola takmer zmazaná. V Heavy Rain by už nič také nemalo existovať. Technika ohýbania príbehov sa stala základným kameňom pre rozvoj systému rozprávania. Ťažisko leží niekde medzi interaktívnym filmom a aktívnym rozhodovaním, akým smerom sa dej bude uberať. Žiadne striedanie akčných pasáží s cut-scénami posúvajúc príbeh vpred a tak dokola.
Túto v hrách bežne adoptovanú schému prirovnal nedávno Cage k porno filmom. Najskôr predstavenie postáv, potom akcia. V podstate Heavy Rain by mala byť jednou veľkou hrateľnou cut-scénou, počas ktorej ste neustále v akcii a sledujete s napätím osudy postáv. Heavy Rain bude o obyčajných ľudoch, ktorí sa ocitnú vo výnimočných situáciách. Na záchranu sveta či princeznej rovno zabudnite. Príbeh bude osobnejší a bude sa točiť okolo 4 hlavných postavách a ich motívov. Morálne rozhodnutia budú neustále kladené pod nohy hráčov a vy si budete musieť zodpovedať otázku: čo je dobré a čo zlé? Ide o uhol pohľadu ako vo Fahrenheit, kde ste mohli v parku zachrániť topiaceho sa chlapca a riskovať, že vás polícia identifikuje ako hľadaného vraha, alebo sa otočiť chrbtom a nechať ho zomrieť pod ľadom.
V rozhodovaním súvisí aj niekoľko ciest, ako sa z problémov vyvliecť so zdravou kožou. Svet v Heavy Rain má byť veľký, no nie zbytočné rozľahlý. Kulisy, kde sa bude príbeh odohrávať, majú tvoriť zaľudnené priestory ako nákupné centrum, rušná diaľnica či metro a práve z týchto prostredí bude ťažiť aj gameplay.
David Cage hovorí, že z vizuálu budú všetci prekvapení, čo potvrdzuje aktuálna dávka obrázkov v galérii, ale aj staršie casting video. Zámer Quantic Dream je viac ako jasný, pri fotorealistickej grafike rozpovedať napínavý príbeh, ktorý zanechá hlboké stopy, podobne ako to už spravil Fahrenheit.
Heavy Rain je jedným z posledných 3rd party blockbusterov exkluzívnych pre PS3. Viac o hre prinesieme počas Game Convention, kde bude predvedená za zatvorenými dverami.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- The Elder Scrolls IV: Oblivion remastered bol predstavený a rovno vydaný 295
- The Elder Scrolls IV Oblivion remastered sa na Steame pekne rozbehol 129
- Grafických kariet je na skladoch stále viac, už dostanete aj RTX 5070 Ti za lepšie 62
- Aký monitor si vybrať za 100, 200, 400 alebo 1000 eur? Aký rozmer, obrazovku a pom 113
- GTA San Andreas má dostupný slovenský AI dabing 51
- Takto bude vyzerať iPhone 17 Pro s obalom 64
- The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered bude ohlásený zajtra 31
- Porovnanie druhej epizódy The Last of Us season 2 seriálu s hrou 42
- Battlefield ukazuje základ svojej hrateľnosti - deštrukciu 28
- RECENZIA: Lost Records: Bloom & Rage 11 zobraziť viac článkov >
![]() |
PS3
PC PS4 Vývoj: SCEE / Quantic Dream Štýl: Adventúra Web: domovská stránka hry
| ||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|