A.I.M. RACING

A.I.M. RACING

6.0

Racingový spin-off akčnej ruskej série

Recenzia na PC verziu

Mnoho z vás asi pri titulku tejto recenzie začalo uvažovať o tom, kde sa táto hra zobrala. Po spomenutí slovíčka „séria“ v anotácii článku bol WTF pocit asi ešte výraznejší, aj keď patríte medzi hráčov so širším rozhľadom. Niet sa čomu čudovať, pokiaľ nemáte zálusk na tituly zaradené do subkategórie budgetu, prípadne sa nezaujímate o východnú produkciu, tak ste sa s titulmi z tejto série nemali šancu stretnúť.

Skratka A.I.M. znamená Artificial Intelligence Machine a tieto stroje sa prvý raz objavili v rovnomennej hre v roku 2004. O dva roky neskôr nasledovalo pokračovanie s podtitulom Clan Wars, avšak hráči sa pri ňom nevedeli zbaviť pocitu, že práve takáto mala byť už prvá hra a tak aj napriek svojim kvalitám hra zapadla. To však nemal byť koniec série a v roku 2007 mal nasledovať spin-off s podtitulom Racing. Prečo sme sa ho dočkali až dnes?

Aby som však priniesol pokoj na vaše zvedavé dušičky, tak vám najskôr celú sériu predstavím. Pôvodné dve hry spadali do kategórie divných. Išlo o hry, ktoré si neboli isté vlastnou žánrovou identitou a tak sa jednalo o kúsky prirovnávané k povestnej tortičke, ktorú spolu piekli psíček s mačičkou, avšak každý podľa seba a výsledok bol prinajmenšom rozporuplný. Prakticky hráča príbeh zaviedol na planétu Polygon-4, ktorú ľudia spolu s rasou zvanou Arlingovia používali na testy zbraňových systémov. Neskôr ju však opustili a zanechali po sebe iba kopu strojov s umelou inteligenciou. Tie sa začali prejavovať ako veľmi sociálne a začali si vytvárať vlastné klany.

Tieto neskôr spolu začali súperiť o moc a hráč sa tak vžil do kože jedného mechminda (ako boli tieto stroje nazývané) z miestnych klanov s cieľom zmeniť osud všetkých strojov na planéte. Tu by sa skončil dej jednotky a dvojky, mixu akcie s RPG, a ďalej nastupuje už príbeh Racing. Ten bohužiaľ stroskotáva na mizernej prezentácii, takže jedinou možnosťou, ako sa ho dozvedieť je, že si ho buď vygooglite, alebo nájdete niekde v manuáli. Rozprávanie absentuje ako v intre, tak aj v priebehu hry samotnej. Nieže by bol nejako významný, úprimne, zohráva tu asi takú rolu, ako v nízkorozpočtovom porne, ale predsa len už ho mohli autori aj vyrozprávať, keď ho do hry natlačili. Stručne teda: na Polygone-4 boli pre účely testovania vybudované aj dráhy a tak sa klany rozhodli, že načo budú proti sebe klasicky bojovať, keď si to môžu proti sebe rozdať ich jednotlivý zástupcovia v pretekoch na život a na system error.

A.I.M. Racing
A.I.M. Racing K ničeniu nepriateľov poslúži bohatý arzenál.
K ničeniu nepriateľov poslúži bohatý arzenál.


A.I.M. Racing Fantáziou pri tvorbe klzákov viditeľne nešetrili.
Fantáziou pri tvorbe klzákov viditeľne nešetrili.


A.I.M. Racing Tých málo pekných efektov je spojených s ohybom svetla pri plameňoch.
Tých málo pekných efektov je spojených s ohybom svetla pri plameňoch.





AIM Racing je futuristický klzákový racingový titul na štýl svojich omnoho slávnejších kolegov, ako sú WipEout, Killer Loop, Star Wars Racer. Krkolomné zákruty, rôzne oblúky, power-upy a arzenál väčší a silnejší ako v niektorých štátoch vrátane toho nášho. To sú spoločné črty, ktoré sú charakteristické ako pre vyššie spomenuté tituly, tak aj pre AIM Racing. Jeden rozdiel je tu však už v úvode. Zatiaľ, čo v ostatných tituloch ste si vy vybrali „klan“, tak tu si klan vyberá vás a o nič iné sa už starať nemusíte. Z dostupných vznášadiel si môžete zobrať ľubovoľné a ide sa na vec.

Nečakajte žiadne zdĺhavé procedúry so získavaním kreditov v pretekoch a následne nakupovanie rôznych vylepšení a nových vznášadiel. Tu sa hrá čisto iba na jednoduchosť a instantnú hrateľnosť bez toho, aby sa hráč vôbec niečím zdržiaval (o použití šedej kôry ani nehovoriac). Bohužiaľ je to skôr na škodu. Väčšia komplexnosť by hre jednoznačne iba prospela. Aspoň, že kritérium na ďalší postup ďalej nie je o nič menšie ako prvé miesto. Nič iné vám tu nepomôže. Stále sa to však hrá svižne a dobre.

Viac možností by rozhodne neuškodilo ani samotnej hernej ponuke. Tá okrem možnosti rýchleho preteku ponúka už len šampionát pozostávajúci z 50 kôl a multiplayer (bohužiaľ v dobe recenzovania ešte stále neboli spustené žiadne servery, čo je škoda, hlavne tu je silný potenciál). Podstatu šampionátu som opísal vyššie, tu už len dodám, že sa skladá z líg, ktorými postupne prechádzate, pričom každá má vlastné vznášadlá a po určitom množstve vyhratých sa vám naskytne možnosť vybrať si jeden z dvoch upgradov vášho klzáku. Takto sa teda prehryziete jednotlivými ligami až k samotnému finále, pričom súperi postupne tuhnú a náročnosť sa zvyšuje od pôvodnej pre tehotné ženy a deti až k skutočnej výzve pre hráča, kedy jeden pokus na výhru na novej trati jednoducho nestačí.

Čo sa vznášadiel týka, tak tých si autori pripravili slušnú porciu a ich počet sa vyšplhal na úctyhodných 30. V prvom rade sa líšia vzhľadom a pri niektorých budete mať teda silný dojem, že ich tvorcovia v dobe výroby hry fičali na nejakých halucinogénoch. Ľudia so strachom z hmyzu by si radšej mali držať odstup a to teda poriadny. Hlavne sa ale klzáky líšia v 5 vlastnostiach, ktoré priamo podmieňujú štýl hry a prakticky ponúkajú niečo pre každého. Vlastnosti sú to: odolnosť, zrýchlenie, maximálna rýchlosť, ovládateľnosť a palebná sila. Pre ťažkých pacifistov sú tu kúsky s takmer nezničiteľným štítom a vyváženou rýchlosťou, zrýchlením a ovládateľnosťou. Pre nerozhodných je tu z každého rožka troška a pre vojnových veteránov napríklad aj čistá palebná sila (Mastodon).

A.I.M. Racing
A.I.M. Racing Rôznorodosť tratí zabraňuje vzniku stereotypu.
Rôznorodosť tratí zabraňuje vzniku stereotypu.


A.I.M. Racing Ak sa bojíte hmyzu, tak ruky preč!
Ak sa bojíte hmyzu, tak ruky preč!


A.I.M. Racing Mastodon má len jednu cestu k víťazstvu - ničenie.
Mastodon má len jednu cestu k víťazstvu - ničenie.





Pocit z hry nie je až taký, ako pri tých troch úplne hore spomenutých kúskoch. Čiastočne za to asi aj môže slabý dojem z rýchlosti, keďže ani vznášadlá nedosahujú čísla blížiace sa k štvorciferným. Ide o rýchlosti aj zo skutočného života a tak sa nepumpuje adrenalín až tak, ako by mohol. Inak sa však stále jedná o veľmi vydarený budgetový kúsok. Väčšina tratí sa autorom vydarila a je radosť na nich jazdiť (členité, viacúrovňové s kopou prekážok) a odstreľovať súperov. Nájdu sa tu aj slabšie kúsky, kedy sa modlíte, nech je už cieľ niekde pred vami, ale kvalitné trate majú prevahu. Tak isto sú aj vstavané do iných prostredí, takže nedochádza k silnému stereotypu.

AIM Racing bol pôvodne naplánovaný na rok 2007 a to je aj vidieť. V prvom rade na požiadavkách, dnes hru rozbehnete plynule na trošku silnejších kalkulačkách. Avšak tento fakt si vybral svoju daň na príliš zastaranom grafickom spracovaní, ktoré iba občas poteší efektmi vlnenia pri štarte a výbuchoch. Zvuk je v týchto hrách veľmi dôležitý a tu bohužiaľ hra zlyháva tiež. Skladby sú ladené do elektronických tónov, ale hráča nechajú chladným. Je tu však možnosť importovania vlastných skladieb, takže záleží už len na osobnom vkuse.

AIM Racing je príjemná budgetovka, ktorá sa na nič nehrá a ide priamo na vec. Autorom sa v niekoľkých ohľadoch podarilo hráča veľmi príjemne prekvapiť (keďže od hry asi nikto nič nečakal), avšak najväčším stroskotaním je slabý pocit z rýchlosti a adrenalínu. Zastarané spracovanie na jednej strane zarmúti, na druhej zas poteší hráčov so staršími strojmi.


napísal matus_ace 29.6.2009
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
6.0
Ohodnotiť
A.I.M. RACING
+ cena
+ požiadavky
+ import skladieb
+ okamžitá hrateľnosť
+ veľa tratí, vznášadiel a upgradovanie, ich rôzne charakteristiky
+ vydrží a zabaví
- žiadne rozpracovanie deja
- slabé grafické spracovanie
- bezduchý pôvodný soundtrack
- chýba pocit z rýchlosti
- žalostne málo herných režimov
Hardverové požiadavky:
Minimálne požiadavky: CPU 1,5 GHz, 384 MB RAM, GeForce 4200 / Radeon 9500
Doporučená konfigurácia: CPU 2,5 GHz, 512 MB RAM, GeForce 6800/Radeon X800


RECENZIE HRÁČOV
PC

Vývoj: 1C / 1C Publishing EU / SkyRiver Studios
Štýl: Racing
Dátum vydania:  2009
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Televízor k ps5 (8)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (0)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Testy,benchmarky,3dmarky,atď..... (2)
všetko ohľadne vašich testov a grafov...
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (3)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19817)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk