Prečo skončili Ensemble a Pandemic? |
Bývalí zamestnanci Ensemble Studios a Pandemic Studos otvorene hovorili na GDC o konci týchto štúdií. Vinia predovšetkým vnútrofiremnú kultúru a nezodpovednosť.
Bývalí zamestnanci Ensemble Studios a Pandemic Studos otvorene hovorili na GDC o konci týchto štúdií. Vinia predovšetkým vnútrofiremnú kultúru a nezodpovednosť.
Paul Bettner z Ensemble odmieta viniť Microsoft za zatvorenie Ensemble Studios. „Pravda je taká, že každú jednu vydanú hru sme vyvíjali dvakrát tak dlho, ako sme pôvodne zamýšľali a stála dvakrát toľko.“ Pre akcionárov Microsoftu bolo štúdio príliš nákladné.
V Ensemble bol vraj každý workoholikom, vývojári pracovali do neskorých nočných hodín, prespávali v kanceláriách, čomu dopomáhal aj tlak úspechu série Age of Empires. Na margo nepreplácaných nadčasov, ktoré otriasali EA a nedávno aj Rockstarom, povedal Bettner, že vďaka nim prichádza herný priemysel (aj Ensemble) o talentovaných ľudí, ktorí si po odchode so sebou berú všetky skúsenosti aj know how.
Carey Chico vidí hlavné problémy zatvorenia Pandemic Studios v nezodpovednosti a neschopnosti dodržať termíny. Ako vraví, problémy sa začali objavovať po spojení s BioWare. Za balík peňazi, ktoré dostali, vyvinuli vlastnú technológiu a hry na nej postavené ponúkali vydavateľom až tesne pred dokončením!
Prednáška na GDC bola kritizovaná Ianom Fisherom, ďalším bývalým zamestnancom Ensemble. Považuje prezentované dôvody za absolútnu fikciu, informuje Eurogamer. Fisher tvrdí, že každá hra od Ensemble si na seba zarobila predajom.
Ensemble a Pandemic Studios boli zatvorené minulý rok, zamestnanci prvého menovaného sa rozpŕchli a založili menšie nezávislé tímy. Jadro tímu Pandemic bolo presunuté do EA LA.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové Alza dni zľavy spustené 23
- RECENZIA: Indiana Jones and the Great Circle: The Order of Giants 10
- Borderlands 4 dostal slušné recenzie, na Steame robí rekordy série v počte hráčov 99
- Štvrtá séria Witcher seriálu ukazuje zábery a poster 93
- RECENZIA: NHL 26 37
- Battlefield 6 spúšťa test nového Battle Royale režimu s triedami, deštrukciou a vo 36
- RECENZIA: Assassin Creed: Shadows - Claws of Awaji 43
- Xiaomi prinesie Xiaomi 17, preskakuje jeden ročník, aby sa zladilo s názvami iPhon 68
- Remake Assassin’s Creed IV: Black Flag vraj príde s úpravami hrateľnosti 49
- DOJMY: Project Motor Racing 28 zobraziť viac článkov >