Komplikovaný vývoj Final Fantasy XIII |
Square Enix otvorene priznáva absenciu jednotnej vízie a problémy v komunikácii medzi vývojármi počas vývoja svojej JRPG.
Square Enix otvorene priznáva komplikovaný vývoj Final Fantasy XIII, absenciu jednotnej vízie, ale aj neorganizovanosť a problémy v komunikácii medzi jednotlivými oddeleniami.
Dvojica vývojárov Motomu Toriyama a Akihiko Maeda sa posťažovala a sypala popol na hlavu v rozhovore pre magazín Game Developer, informuje Eurogamer. Ak si pamätáte špičkový renderovaný trailer so scénami z intra, ktorý zadunel na E3 v roku 2006, tak v tej dobe nemali v Square Enix nič hrateľné a čo je horšie, iba niekoľko vývojárov z tímu trailer videlo ako víziu toho, čo chce firma s Final Fantasy XIII dosiahnuť. Toriyama a Maeda to označujú ako kameň úrazu a dôvodom mnohých rozporov (dizajnérskych aj personálnych).
Pôvodne bola Final Fantasy XIII vyvíjaná exkluzívne pre PS3, no Square Enix už od začiatku vedel, že cesta vedie k multiformátovému vývoju. Keď zhodil Microsoft bombu o tom, že hra sa dostane aj na Xbox360, nebolo takisto pravdou, že Square Enix začne pracovať na verziu pre zelenú konzolu až po dokončení PS3 verzie. S multiplatformovým vývojom sa vo firme zaoberali už dávnejšie a prechod na nový engine bol o to bolestivejší, že Square Enix chcel hromadne prejsť na novú technológiu, čo si pochopiteľne vyžiadalo čas na jej dokončenie. A kde nie je engine, nemôže vývoj napredovať.
Ďalším strašiakom japonského tímu bola odozva zo západu, kde sa už nenosia lineárne dobrodružstvá. „Vzhľadom na to, že úlohou Final Fantasy XIII bolo uspieť v celosvetovom meradle, nemohli sme tieto záležitosti ignorovať, pretože by mohli zásadne ovplyvniť budúcnosť celej série."
Týmto problémom obyčajne zabraňujú testy na vzorke náhodne vybraných hráčov, no focus testy sa uskutočnili neskoro, aby mohli nejako ovplyvniť vývoj. „Dokonca aj v pokročilej fáze vývoja sme sa nevedeli dohodnúť na kľúčových prvkoch hry," priznáva Toriyama a Maeda. A môžu za to problémy s komunikáciou a absencia jednotnej vízie.
Vývoj sa dostal do správnych koľají až s demom, ktoré bolo súčasťou Blu-ray filmu Final Fantasy VII: Advent Children. Hrateľná ukážka nebola úplne bežnou praktikou Square Enixu, až kým neprišiel príkaz zhora. Nakoniec sa ukázalo ako správny krok. Bolo vydané iba v Japonsku (dalo sa importovať), ale bolo kľúčové pre tím. Vývoj od vtedy napredoval míľovými krokmi, autori si uvedomili, čo musia dokončiť a produkcia stúpla natoľko, že boli do jedného dodržané všetky termíny, dodáva Toriyama a Maeda.
Napriek všetkému Final Fantasy XIII dokázala na celom svete predať 5,5 milióna kópií (údaj z marca 2010) a v našej recenzii si odniesla skvelé hodnotenie 9/10. Square Enix sa tento rok sústreďuje výhradne na handheldy, ďalším veľkorozpočtovým titulom je Final Fantasy Versus XIII.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Tomb Raider: Legacy of Atlantis a Tomb Raider: Catalyst oficiálne predstavené 105
- Budú toto tituly z vianočnej rozdávačky Epicu? Bude rozdávať aj RDR2? 49
- Nové zľavy pred Vianocami 30
- Mobily so 4GB pamäťou sa vrátia, niektoré hi-endy zrejme klesnú na 12GB 87
- Hogwarts Legacy je teraz zadarmo na Epic Store 33
- RECENZIA: Terminator 2D: NO FATE 57
- Half-Life 3 má byť launch hrou pre Steam Machine, vydanie cieli na jar 2026 71
- Tomb Raider: Legacy of Atlantis bude názov novej Tomb Raider hry 45
- Takto vyzerá Witcher 3 s AI filtrom 49
- Livestream z The Game Awards ocenení začne o 1:30 73 zobraziť viac článkov >
|
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: Square Enix / Square Enix Štýl: RPG Web: domovská stránka hry
| |||
|
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
| |||













