Komplikovaný vývoj Final Fantasy XIII |
Square Enix otvorene priznáva absenciu jednotnej vízie a problémy v komunikácii medzi vývojármi počas vývoja svojej JRPG.
Square Enix otvorene priznáva komplikovaný vývoj Final Fantasy XIII, absenciu jednotnej vízie, ale aj neorganizovanosť a problémy v komunikácii medzi jednotlivými oddeleniami.
Dvojica vývojárov Motomu Toriyama a Akihiko Maeda sa posťažovala a sypala popol na hlavu v rozhovore pre magazín Game Developer, informuje Eurogamer. Ak si pamätáte špičkový renderovaný trailer so scénami z intra, ktorý zadunel na E3 v roku 2006, tak v tej dobe nemali v Square Enix nič hrateľné a čo je horšie, iba niekoľko vývojárov z tímu trailer videlo ako víziu toho, čo chce firma s Final Fantasy XIII dosiahnuť. Toriyama a Maeda to označujú ako kameň úrazu a dôvodom mnohých rozporov (dizajnérskych aj personálnych).
Pôvodne bola Final Fantasy XIII vyvíjaná exkluzívne pre PS3, no Square Enix už od začiatku vedel, že cesta vedie k multiformátovému vývoju. Keď zhodil Microsoft bombu o tom, že hra sa dostane aj na Xbox360, nebolo takisto pravdou, že Square Enix začne pracovať na verziu pre zelenú konzolu až po dokončení PS3 verzie. S multiplatformovým vývojom sa vo firme zaoberali už dávnejšie a prechod na nový engine bol o to bolestivejší, že Square Enix chcel hromadne prejsť na novú technológiu, čo si pochopiteľne vyžiadalo čas na jej dokončenie. A kde nie je engine, nemôže vývoj napredovať.
Ďalším strašiakom japonského tímu bola odozva zo západu, kde sa už nenosia lineárne dobrodružstvá. „Vzhľadom na to, že úlohou Final Fantasy XIII bolo uspieť v celosvetovom meradle, nemohli sme tieto záležitosti ignorovať, pretože by mohli zásadne ovplyvniť budúcnosť celej série."
Týmto problémom obyčajne zabraňujú testy na vzorke náhodne vybraných hráčov, no focus testy sa uskutočnili neskoro, aby mohli nejako ovplyvniť vývoj. „Dokonca aj v pokročilej fáze vývoja sme sa nevedeli dohodnúť na kľúčových prvkoch hry," priznáva Toriyama a Maeda. A môžu za to problémy s komunikáciou a absencia jednotnej vízie.
Vývoj sa dostal do správnych koľají až s demom, ktoré bolo súčasťou Blu-ray filmu Final Fantasy VII: Advent Children. Hrateľná ukážka nebola úplne bežnou praktikou Square Enixu, až kým neprišiel príkaz zhora. Nakoniec sa ukázalo ako správny krok. Bolo vydané iba v Japonsku (dalo sa importovať), ale bolo kľúčové pre tím. Vývoj od vtedy napredoval míľovými krokmi, autori si uvedomili, čo musia dokončiť a produkcia stúpla natoľko, že boli do jedného dodržané všetky termíny, dodáva Toriyama a Maeda.
Napriek všetkému Final Fantasy XIII dokázala na celom svete predať 5,5 milióna kópií (údaj z marca 2010) a v našej recenzii si odniesla skvelé hodnotenie 9/10. Square Enix sa tento rok sústreďuje výhradne na handheldy, ďalším veľkorozpočtovým titulom je Final Fantasy Versus XIII.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Rusko zhabalo majetok prevádzkovateľovi World of Tanks v krajine, hráčov však uisť 61
- CD Projekt prvý raz ukázal The Witcher IV 345
- Mladý James Bond sa ukázal na prvom videu k 007 First Light hre 76
- Resident Evil 9: Requiem bolo predstavené, rovno dostalo dátum 125
- Fake AI startup používal k odpovediam 700 indických inžinierov 25
- Assassin's Creed Black Flag remake prichádza, možno bude čoskoro predstavené 41
- Summer Game Fest začne večer o 23:00 88
- RECENZIA: F1 25 15
- Unreal Engine 5.6 ukázal nové funkcie 67
- State of play bude dnes o 23:00 102 zobraziť viac článkov >
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: Square Enix / Square Enix Štýl: RPG Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|