Čo sa zmenilo za 25 rokov?

Prezident Nintenda na GDC zhodnotil vývoj herného priemyslu, predstavil nové funkcie 3DS a obul sa do mobilných hier.

pridal spacejunker 2.3.2011 o 21:32 pod informácia
Čo sa zmenilo za 25 rokov?

INFORMÁCIA > NOVINKY >

Tohtoročnú konferenciu vývojárov v San Franciscu otvoril Satoru Iwata prejavom na tému Videohry majú 25: Historický pohľad a vízia budúcnosti. Prezident Nintenda sa skôr ako prelomovým novinkám venoval braniu si príkladu z bohatej minulosti, silnému odkazu herných sérií, zhodnoteniu trhu, ale aj prichádzajúcemu handheldu 3DS.

Podľa Iwatu sú centrom videoherného priemyslu samotní vývojári a jeho hnacím motorom potreba obsahu diktovaná hráčmi, ktorých si Nintendo mapuje vlastnými štatistikami. Na vzorke 5000 ľudí vo veku 6 – 74 rokov pravidelne vyhodnocuje ankety, tá z konca roku 2007 ukázala, že 45 % opýtaných hráva na konzolách, táto skupina ľudí narástla o tri roky na hodnotu 62 %, čo sa podarilo aj vďaka DS a Wii a cieľom Nintenda je neustále rozširovať hernú obec. Aktívna herná populácia je na území 159,5 milióna hráčov, v Európe je to 100,3 milióna.

Za posledných 25 rokov sa zmenila nielen demografia, čoraz viac ľudí prichádza do styku s hrami, čo znamená viac obsahu, ale aj rastúce náklady na vývoj. Kedysi bolo nepredstaviteľné, aby rozpočet na jednu hru bol jeden milión dolárov, dnes je bežný aj 50 miliónový budget. Takisto sa zmenilo aj vnímanie pojmu sociálne hranie, dnes je asociované s jednoduchými a online hrami, kedysi to znamenalo spoločnú zábavu pred televízorom s jednou konzolou. Iwata považuje za sociálne hranie aj výmenu príšeriek v Pokémonoch, Call of Duty aj služby XBL a PSN.

Mimoriadne dôležité v hernom biznise je pochopiť, čo motivuje hráčov a čo považujú za must-have, hovorí Iwata. Nemusí to byť hardvér (Gameboy) alebo herná séria (GTA, Zelda, Mario, Sonic, Guitar Hero), ale napríklad aj chuť byť online. Dvanásť miliónová populácia Azerothu isto uznanlivo kýve hlavou na znak súhlasu.

Kľúčom k úspechu je podľa prezidenta Nitnenda konštantné zdokonaľovanie, sociálne väzby, rozširovanie základne a univerzálna akceptácia. Na to, aby sa hra predávala sama, je vraj nutné dodržať iba dve základné pravidlá: hra musí okamžite osloviť a herné princípy musia byť tak jednoduché, aby ju ľudia doporučili ostatným.

Nie vždy je to však jednoduché. Iwata spoluzakladal HAL Laboratories a bol pri vzniku hry Kirby, po pomoc však zašiel za Miyamotom do Nintenda, ktoré sa ponúklo, že ju po malých zmenách vydá. Navrhlo sa zopár zmien, vymenila farba hrdinu, premenoval z pôvodného názvu Tinkle Popo a z hry sa predalo 5 miliónov kópií.

V dnešnej dobe je na trhu obrovská konkurencia zo strany aplikácií, ktoré tradičným hrám ukrajujú zo zisku a robia ich neviditeľnými. Mobilné hry, sociálne siete a obchody s aplikáciami nemajú záujem o kvalitu, ale o kvantitu, ostro zaútočil Iwata a položil rečnícku otázku, či je prioritou číslo jedna zachovanie vysokokvalitných hier alebo nie. Nintendo v tom má jasno, chce chrániť tieto hodnoty.

Na záver svojho vystúpenia Iwata vyslal v duchu potreby konštantne inovovať do sveta správu: „Herní vývojári za uplynulých 25 rokov urobili z nemožného možné. Tak prečo zastať práve teraz?"

Nintendo 3DS

Na GDC predstavené novinky týkajúce sa 3DS boli prezentované pod taktovkou prezidenta Nintendo America Reggie-Fils Aimeho, ktorý prízvukoval, že handheld je na prvom aj poslednom mieste herným zariadením.

Filmových nadšencov poteší podpora služby Neflix (v priebehu leta), pripravené sú aj 3D trailery a o video obsah sa bude na vlastnom kanáli starať aj Nintendo. Pomocou oboch kamier bude možné nahrávať vlastné 3D filmy.

Tou najdôležitejšou správou je však prichádzajúci update, ktorý sprístupní 3DS online shop, kde sa budú nachádzať aj remastrované klasiky Nintenda, DSiWare, GameBoy, GameBoy Color, Game Gear a TurboGrafx-16 hry. Májový firmware umožní aj transfer zakúpených DSiWare titulov do 3DS.

Z nových hier bol potvrdený Super Mario, viac sa o skákaní v rámci tretej osi dozvieme počas E3. 





Čo sa zmenilo za 25 rokov?  Čo sa zmenilo za 25 rokov?  Čo sa zmenilo za 25 rokov?
Čo sa zmenilo za 25 rokov?  Čo sa zmenilo za 25 rokov?  Čo sa zmenilo za 25 rokov?
Čo sa zmenilo za 25 rokov?
Páči sa mi!

Zaradené pod: nintendo, nintendo, gta, ati, call of duty






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Vetráky: pripojenie 3-pin 5v a... (12)
čafte, mám staručký pc 2017/18 (Z270-i7-7700k) nak...
|Jedi survivor (2)
prosím, v akom case príde survivor do gamepass? je...
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (8)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (2)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Svet, ukrajina, vojny ... (20216)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk