EPIC MICKEY 2: DVOJITÝ ZÁSAH

EPIC MICKEY 2: DVOJITÝ ZÁSAH

5.0

Dvakrát zásah mimo terča

Recenzia na PS3 verziu

Multiformátovosť, dabing a kamera, to boli tri najčastejšie výčitky adresované štúdiu Junction Point po vydaní hopsačky Disney Epic Mickey, ktorá na obrazovky vrátila Myšiaka Mickeyho a uviedla nás do Pustatiny, kam chodia animované postavičky do dôchodku. Druhý diel bol prísľubom zmien a potrebným reparátom, ktorým potvrdí Warren Spector svoju kreativitu. Výčitky si autori vzali k srdcu a v Epic Mickey 2: Dvojitý zásah sa na ne vykašlali. 

Epic Mickey 2: Dvojitý zásah vsádza všetko na spoluprácu Myšiaka Mickeyho a králika Oswalda, čím odstavuje na vedľajšiu koľaj mechaniku tvorenia pomocou farby a ničenia štetcom namočeným v riedidle. Voľby ovplyvňujúce svet okolo vás majú konečne trvalé účinky, ak namaľujete fasádu hasičskej stanice po návrate na Hlavnú ulicu bude stále žiariť novotou. Objekty môžete stále mazať, no používanie riedidla vedie k jednoduchšej ceste. Hra apeluje práve na kreatívnu stránku, aby ste stroje a mechanizmy uviedli do prevádzky, vrátili zmazaným častiam pôvodnú podobu, z čoho ťaží aj fotografovanie lokalít - jedna z mnohých bočných úloh. 

Farba a riedidlo už nemajú takú moc ako v predchádzajúcej časti. Stále sú jedinými nástrojmi, ktorými môžete nepriateľov zmazať zo sveta alebo z nich urobiť priateľské potvory, no už vám nedávajú pocítiť, že vaša prítomnosť mení zásadným spôsobom vývoj udalostí. Maximálne budete rozhodovať o tom, či sa pustíte po zemi do boja s otravne respawnujúcimi robopavúkmi, alebo si dokreslíte plošinky a skúsite hacknúť ovládací panel na bráne, cez ktorú prúdia do levelu. Príležitostí ako rozpohybovanie častí mostu v nasledujúcej lokalite podľa počtu nájdených energetických gulí sú skôr výnimkou ako pravidlom. 

Epic Mickey 2: Dvojitý zásah
Epic Mickey 2: Dvojitý zásah Keď všetko funguje, tak sa usmievate ako ústredná dvojica.
Keď všetko funguje, tak sa usmievate ako ústredná dvojica.


Epic Mickey 2: Dvojitý zásah Nezameniteľný výtvarný štýl a množstvo odkazov sú jedným z dôvodov, prečo hru vôbec dohrať.
Nezameniteľný výtvarný štýl a množstvo odkazov sú jedným z dôvodov, prečo hru vôbec dohrať.


Epic Mickey 2: Dvojitý zásah Autori zrecyklovali aj lokality z predchodcu, v každej sa zastavíte iba krátko.
Autori zrecyklovali aj lokality z predchodcu, v každej sa zastavíte iba krátko.





Štetec sa nezapotí, v lokalitách s jednoduchou geometriou je úloha jasne daná od vstupu do nej - dostať sa k východu a ak je postavený vysoko alebo zatvorený, nájsť cestu k nemu. Prekážkami sú obyčajne nepriatelia alebo mechanizmy. Nie sú zbytočne rafinované ani prehnane zložité, stačí zaťahať za páky alebo roztočiť ozubené kolesá, to sú činnosti ušité pre co-op. Čo je najsmutnejšie, že ovládacie prvky sú vždy pri sebe, hra odmieta trhať partiu od seba vzdialenými tlačidlami. Okolo Myšiaka sa vždy motá truhlík Oswald s pravidelne vypínajúcou AI.

Na privolanie nereaguje a jeho reakcie v boji, kedy od neho potrebujete, aby paralyzoval elektrinou nepriateľa, si len tak postáva a kričí “Mám ho!” Oswalda preberá kedykoľvek počas hry druhý hráč, stačí len stisnúť tlačítko štart, no napriek splitscreenu sa primitívne úlohy sústreďujú iba na nasledovanie jeden druhého. Vo výnimočných prípadoch z diaľkového ovládača vyšle elektrický výboj, ktorým odpáli ohňostroj alebo aktivuje panel. Pri sólo hre si nemôžete vybrať, za koho budete hrať, maximálne si vymeníte odomykateľné kostýmy.

Epic Mickey 2 trpí prehnanou detekciou kolízií, Mickey dostane salvu zakaždým, stačí, aby sa pohyboval v blízkosti nepriateľa. Zásah ho odhodí na zem a než sa stihne postaviť, položí ho na lopatky ďalšia raketa. Na druhej strane od vás sa vyžaduje, aby ste boli absolútne presní pri pumpovaní farby na odhalených nepriateľov alebo skákaní na hlavy. Hra vám nedáva ani príliš času na premýšľanie, buď paralyzovanému pavúkovi rozbijete pancier hneď alebo sa v ďalšej sekunde postaví na nohy. 

Autori sa vykašľali opäť na uzamykanie nepriateľov do terčíka, čo je s ohľadom na navrhovanie ovládacej schémy pre Wiimote a Move pochopiteľné, no mierenie zostáva naďalej nepresné. Môže za to kamera, ktorá zaberá dianie príliš zo zeme. Opäť znemožňuje presný odhad vzdialenosti medzi plošinkami aj objektami. Mickey sa nenaučil ani poriadne skákať, double jump je zúfalo neefektívny. Pri druhom bossovi dokonca ide proti dizajnu úrovne, v ktorej nemôžete preskočiť elektrifikované pásy. Epic Mickey 2 je posiata drobnosťami oberajúc vás o pohodlný zážitok. Ak všetko funguje, tak ako má, máte pred sebou obyčajnú hopsačku s opakujúcimi sa úlohami a pochôdzkami typu “prines tamto”, “nájdi hento”, čo sťažuje otrasná navigácia.

Pustatinou vás sprevádza Gremlin, ktorého rady obyčajne počujete iba v prípade, ak jasne vidíte, čo máte robiť alebo sa snažíte namaľovať truhlicu schovanú na streche domu, kam ste sa dlhé minúty snažili dostať. Keď potrebujete ukázať cestu, tak zaryto mlčí. Mapa s veľkými ikonkami je nepoužiteľná a hra vás pre istotu ešte aj zneistí, keď sa spýta, či naozaj chcete navštíviť danú lokalitu skokom do premietačky. 

Momenty, v ktorých Epic Mickey 2 vyniká, sú predelové 2D hrateľné pasáže medzi tematickými lokalitami zábavného parku roztrhaného sériou zemetrasení. Tvoria ich kratučké levely inšpirované staručkými animovanými filmami (niektoré z nich nájdete v plnej stopáži v sekcii bonusov), v ktorých si môžete vybrať, či chcete skákať v pozadí alebo na popredí. A toto vrstvenie je unikátne aj pre žáner hopsačiek, donúti vás vrátiť sa späť a pozbierať e-tikety (miestne peniaze) alebo rolky filmu. Viem si živo predstaviť, že by celá Pustatina bola spracovaná takouto formou. 2D pasáží je tentoraz viac a mnohé z nich zdieľajú estetiku príbuznú alebo priamo okopírovanú z LittleBigPlanet. 

Na Epic Mickey 2 je poznať, že do hry boli naliate peniaze, ale investície vyžrala preprodukcia, kulisy a fantasticky spracované prestrihové scény, pod ktoré sa po druhýkrát podpísalo animačné štúdio Powerhouse. Postavičky sú tentoraz všetky nadabované a veľkej pozornosti sa dostalo skladbám naspievaným výhradne Šialeným doktorom. Nenechajte sa zmiasť, Epic Mickey 2 nie je muzikálom ako sa o hre hovorilo. Jazykové mutácie odsúhlasuje Disney a je to poznať. Osobne som veľmi zvedavý, ako budú znieť pesničky v chystanej PC verzii ako jedinej vybavenej českým dabingom. 

Epic Mickey 2: Dvojitý zásah
Epic Mickey 2: Dvojitý zásah Oswald má po ruke diaľkový ovládač, ktorým dokáže paralyzovať nepriateľov aj hackovať.
Oswald má po ruke diaľkový ovládač, ktorým dokáže paralyzovať nepriateľov aj hackovať.


Epic Mickey 2: Dvojitý zásah Súboje sú vďaka kamere pre mladších hráčov náročné.
Súboje sú vďaka kamere pre mladších hráčov náročné.


Epic Mickey 2: Dvojitý zásah Magický štetec sa tentoraz veľmi nezapotí, príležitostí na maľovanie aj mazanie je málo.
Magický štetec sa tentoraz veľmi nezapotí, príležitostí na maľovanie aj mazanie je málo.





Pustatinu tvorená tematickými celkami je posiata desiatkami odkazov na ranú tvorbu Walta Disneyho aj známejšie postavičky ako sú Smee, Kapitán Hook, Goofy či Daisy Duck. V Epic Mickey 2 víťazí forma nad obsahom, ako keby Junction Point tvorilo viac výtvarníkov ako dizajnérov. Podobne ako v nedávnom detskom titule Skylanders Giants aj tu grafika prichádza o ostrosť tak charakteristickú pre animované filmy a u HD verzií (PS3 a Xbox 360) sa objavujú rozmazané textúry. 

Junction Point s Epic Mickey 2: Dvojitý zásah ani po druhýkrát netrafili do terča, ba čo viac, ponúkaný potenciál s dvomi novými druhmi atramentu (mení Mickeyho na neviditeľného alebo nezničiteľného) zostal trestuhodne nevyužitý. Zjednodušená herná náplň na úplné minumum je aj prekážkou pre najmenších vďaka frustrujúcim momentom s nefungujúcou kamerou, AI alebo kolísajúcou obtiažnosťou a deprimujúcim respawnom. 

Krátky výlet do krajiny zabudnutých postavičiek, odmietnutých návrhov atrakcií a čudesného sveta, ktorému kraľuje 80-ročný Oswald, pôsobí viac obyčajne ako čarovne a rozprávkovo, čo je v prípade Disney pekný úder pod pás.


napísal spacejunker 18.12.2012
Páči sa mi!
5.0
Vo svete
6.0
Ohodnotiť
EPIC MICKEY 2: DVOJITÝ ZÁSAH
+ 2D prestrihové scény

+ 2D lokality a ručne kreslené pozadia
+ dabing a podanie príbehu

- nevyužitý potenciál štetca a atramentu
- nudná náplň úloh
- celková krátkosť (6 hodín)
- nefungujúca AI, double jump, kamera
- frustrujúce momenty pre najmenších


RECENZIE HRÁČOV
PS3
PC
Xbox 360
Wii

Vývoj: Disney / Comgad / Junction Point
Štýl: Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 20. november 2012
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19543)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk