Capcom: Panta Rhei engine bude pripravený na všetko |
Nový engine od Capcomu má byť multiúčelový aj multiplatformový.
Nový engine od Capcomu - Panta Rhei (v gréčtine - všetko plynie, filozoficky - všetko sa mení), vyzerá byť veľmi výkonný, ale tiež by mal byť mimoriadne flexibilný. Senior manažér technologického oddelenia Capcomu, Masaru Ijuin, popísal, s akým druhom hier dokáže nová technológia pracovať:
"Panta Rhei môže byť použitý na čokoľvek. Bol navrhnutý ako univerzálny engine, aby uľahčil vývoj všetkých typov hier. Capcom vytvára hry pre celý rad žánrov, preto tento engine potrebuje zvládnuť akýkoľvek druh hry."
Napriek multiplatformovej povahe enginu Ijuin-san vysvetlil ako využívajú spoluprácu s tímom vyvíjajúcim titul Deep Down pre PS4, k testovaniu enginu a zároveň k vývoju nových technológií:
"Na tím Deep Down sa pozeráme ako na vývojových partnerov. Bez nich by sme nemohli zistiť aká funkcia enginu chýba, alebo aký druh vývojového prostredia potrebujeme ešte nastaviť. Keď sme vyvíjali MT Framework (engine, ktorý Capcom používal doteraz), bol takýmto partnerom tím titulu Dead Rising. Teraz úzko spolupracujeme s vývojovým tímom Deep Down a snažíme sa splniť všetky ich požiadavky. To nám umožňuje získať spätnú väzbu v reálnom čase a okamžite na ňu reagovať. Som si teda istý, že v čase, keď bude Deep Down pripravený na vydanie, bude pripravený aj Panta Rhei."
Ijuin-san ale zároveň dodáva, že vývoj enginu sa s vydaním Deep Down neskončí a Panta Rhei bude udržiavať krok s technologickými inováciami:
"Nie je to ale len o pokroku a nových technológiách, ale aj o efektívnosti. Napríklad požiar môžu vývojári nasimulovať použitím "billboardov", ale pri použití nového enginu a simulácie prúdenia tekutín (vzduch sa fyzikálne správa ako tekutina) môžu pracovať oveľa efektívnejšie. Ďalším príkladom by mohla byť paralelizácia procesov. Dôležité ale je vyslať správu vývojárskym tímom, že máme nový engine a ten dokáže eliminovať niektoré zbytočné náklady. Chceme, aby sa Panta Rhei stal práve takýmto enginom."
V Deep Down môžeme napríklad očakávať aj oveľa reálnejšie spracované farby pri odleskoch svetla:
"Napríklad, ak sa intenzívne svetlo odrazí od modrého stola, podlaha pod ním sama slabo zmodrie. Konvenčná počítačové grafika toto jednoducho nedokázala."
Či engine novej generácie, ako Panta Rhei alebo Snowdrop, splnia všetky očakávania svojich tvorcov, sa uvidí až o pekných pár mesiacov. Možno až s nimi zavíta do herného sveta skutočný next-gen.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Speedrunner prešiel prvý level Doom 2 za menej ako 5 sekúnd 45
- Bude ďalší Xbox prakticky PC? 112
- Japonský prieskum ukázal, že mladí hráči už neriešia štandardné konzoly 96
- Aké hry prídu v máji? 51
- Dostalo Stellar Blade prvým patchom aj cenzúru? 142
- Tomb Raider: Definitive Edition je už aj na PC 45
- Microsoft vraj už diskutuje o tom, ako vydať ďalšiu Fallout hru čo najskôr 78
- Česká FPS akcia Gray Zone Warfare práve dostala dátum vydania v Early access 42
- LG spúšťa masovú výrobu OLED panelu s prepínateľným rozlíšením a frekvenciou 53
- Plánuje Microsoft vydať celú svoju masívnu dávku hier na jeseň? 59 zobraziť viac článkov >