Bývalý zamestnanec Ubisoftu opísal pracovné podmienky pri tvorbe hier |
Manažment Ubisoftu vie, že hráčom posiela nedoladenú hru, ale financie sú dôležitejšie.
Mnohí z vás by iste radi nechali školu alebo odišli zo zamestnania a začali pracovať pre veľkú video hernú spoločnosť, akou je napríklad Ubisoft. Veď byť herným dizajnérom či programátorom a pracovať na tituloch ako Watch Dogs či niektorej z Assassin's Creed hier musí byť úžasné. Z veľkých herných štúdií však čoraz častejšie unikajú správy, že realita je úplne iná a manažment zneužíva veľký záujem o prácu v tomto odvetví. Ďalšie správy zrejme prišli od bývalého zamestnanca Ubisoftu, aj keď totožnosť nie je možné overiť a príspevky boli z reddit stiahnuté.
Bývalý zamestnanec hovorí:
"Pred rokom 2010 som sa osobne zúčastnil porady s Yves Guillemotom (generálny riaditeľ Ubisoftu), na ktorej sa ho jeden rešpektovaný a veľmi dobre platený programátor odvážil priamo opýtať, prečo sú PC porty našich hier tak nah***o. Riaditeľ odpovedal, že PC hráči sú mu ukradnutí, pretože 90 % z nich aj tak hry piráti, preto sa porty riešia externe vo východnej Európe."
No... To by ešte nebolo také strašné. Vo východnej Európe vzniklo aj pár veľmi dobrých hier a keď sa pozrieme na zoznam bugov v novom Assassin's Creed: Unity, tak PC dnes už za konzolami v ničom nezaostáva. Na každej platforme je ich požehnane. Niet sa ale čomu diviť, v interných štúdiách Ubisoftu sa pracovné podmienky nijak zvlášť nelíšia od tých v bývalom východnom bloku.
"Pracovali sme 50 až 70 hodín týždenne, pritom zaplatený bol len základný 37 hodinový fond. Niektorí chlapi sa hanbili odísť o piatej popoludní domov. Nakoniec sme pri vývoji aj tak museli požiadať o viac času, inak by sme vydali naozaj strašný nepodarok. A keďže sme prešvihli deadline, pár náhodne vybraných pracovníkov dostalo výpoveď.
Dopĺňa to matematikou Ubisoftu:
"Môžete vydať zlú zabugovanú hru alebo o pár mesiacov neskôr dobrú hru, ale musíte sa riadiť termínmi. Každá hra má už od začiatku pevne stanovený dátum vydania a odhad, koľko peňazí spoločnosti zarobí v danom fiškálnom období."
Už po vydaní Watch Dogs sa objavili správy, že vývojári Ubisoftu musia plniť príliš prísne termíny, preto sa v hre dá nájsť množstvo zdrojového kódu skopírovaného z Assassin's Creed hier, čo spôsobilo napríklad problémy s umelou inteligenciou.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové Alza dni zľavy spustené 13
- iPhone 17, iPhone Air, Air Pods 3 a nové Watch hodinky predstavené 113
- Detaily plánovaných RTX 50 super grafických kariet Nvidie 55
- PS6 má mať vraj jednoduchší dizajn ako PS5 a odnímateľnú mechaniku 125
- Motorola predstavila nové smartfóny a luxusnú kolekciu na veľtrhu IFA 2025 v Berlí 4
- DOJMY: Anno 117: Pax Romana 0
- Článok: Lenovo Legion Pro 7 (16IAX10H) 12
- Hollow Knight: Silksong dnes vyšiel na PC a konzolách a je aj v Game passe 79
- DOJMY: The Blood of Dawnwalker 20
- Spotify bude konečne podporovať lossless kvalitu hudby 58 zobraziť viac článkov >