Criterion Games hovorí o väčšej transparentnosti pri vývoji nových EA hier |
EA začala v posledných mesiacoch hovoriť o svojich budúcich hrách už vtedy, keď je s nimi iba na začiatku vývoja. Nechcú nič utajovať, chcú si osvojiť systém filmových štúdii, kde každý vie aký film sa pripravuje už od scenára.
EA v minulosti niekoľkokrát doplatila na to, že vývoju svojich hier nevenovala dostatok času. No vyzerá to tak, že sa zo svojich chýb predsa len poučila a s novými hrami menia stratégiu. Napríklad taký Battlefield: Hardline bol odložený až na budúci rok, ďalší Mass Effect bol potvrdený už dávnejšie (aj keď o hre ako takej moc informácií nemáme), z Mirror's Edge sme dokonca mohli vidieť videá z veľmi raného štádia vývoja a taktiež vieme o novej racingovke od Criterion Games.
No a práve Criterion Games sa k tomuto novému postoju EA vyjadril pre server Examiner.com:
"Dôvod, prečo toto robíme je iba odraz toho, ako sa EA zmenila za posledné roky. Ak sa vytiahnete z bubliny, v ktorej sme my, ľudia hovoria o hrách vtedy, keď sú vo vývoji. Hovoria o nich podstatne skôr, ako kedykoľvek predtým, takže si myslím, prečo by sme to nemohli robiť verejne? Prečo by sme nemohli hovoriť o hrách skôr?" - generálny manažér Criterion Games, Matt Webster
Webster sa opiera najmä o fakt, že o nových filmoch vieme niekoľko rokov dopredu. Síce niečo podobné sa stáva aj vo video-hernom priemysle, no väčšinou iba vtedy, keď sú hry odložené. Napríklad už teraz vieme o tom, že bude piata a šiesta časť Pirátov z Karibiku, pričom piata časť vyjde v roku 2017. Navyše filmy majú už niekoľko rokov dopredu určené aj dátumy premiéry, ktoré sa aj dodržia. Na druhú stranu súhlasí s tým, že by nebolo dobré, ak by hru vyvíjal pod "denným svetlom", aby sa o nej vedelo naozaj všetko, no aj napriek tomu by chcel väčšiu transparentnosť.
"Myslím si, že je skutočne osviežujúce, keď vedieme diskusie o tom, ako na našej hre pracujeme alebo aký je náš cieľ, než keby sme pracovali niekoľko rokov zatvorení v kancelárii a jedného dňa by sme vypustili nadupané video, a bolo by vybavené. Hladký priebeh sa odrazí na tom, ako robíme hry a taktiež v akom prostredí sa rozhodneme pracovať." - dodal Matt Webster
Predsa len, pozerať sa na videá z Mirror's Edge, ktoré ukazujú hru prakticky iba na začiatku vývoja, pripomína tak trochu projekty na Kickstarteri. Uvidíme, či sa EA tento prístup nakoniec osvedčí.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Battlefield 6 85
- Battlefield 6 dostáva recenzie 48
- Sony prinesie PS6 o pár rokov 93
- Battlefield 6 pri vydaní pritiahol len na Steame cez 700 tisíc hráčov 145
- Roboti nás raz nahradia, v BMW už jeden pracuje 5 mesiacov 88
- Assassin's Creed umiestený do času po občianskej vojne bol zrušený 70
- Battlefield 6 ukázal svoje finálne požiadavky, pridal aj Ultra++ nastavenia 77
- DOJMY: Sudden Strike 5 25
- Optimálna cena GTA VI by podľa analytikov bola 69 dolárov 98
- Bol predstavený prvý poster na Minecraft 2 film aj s dátumom premiéry 13 zobraziť viac článkov >