Criterion Games hovorí o väčšej transparentnosti pri vývoji nových EA hier |
EA začala v posledných mesiacoch hovoriť o svojich budúcich hrách už vtedy, keď je s nimi iba na začiatku vývoja. Nechcú nič utajovať, chcú si osvojiť systém filmových štúdii, kde každý vie aký film sa pripravuje už od scenára.
EA v minulosti niekoľkokrát doplatila na to, že vývoju svojich hier nevenovala dostatok času. No vyzerá to tak, že sa zo svojich chýb predsa len poučila a s novými hrami menia stratégiu. Napríklad taký Battlefield: Hardline bol odložený až na budúci rok, ďalší Mass Effect bol potvrdený už dávnejšie (aj keď o hre ako takej moc informácií nemáme), z Mirror's Edge sme dokonca mohli vidieť videá z veľmi raného štádia vývoja a taktiež vieme o novej racingovke od Criterion Games.
No a práve Criterion Games sa k tomuto novému postoju EA vyjadril pre server Examiner.com:
"Dôvod, prečo toto robíme je iba odraz toho, ako sa EA zmenila za posledné roky. Ak sa vytiahnete z bubliny, v ktorej sme my, ľudia hovoria o hrách vtedy, keď sú vo vývoji. Hovoria o nich podstatne skôr, ako kedykoľvek predtým, takže si myslím, prečo by sme to nemohli robiť verejne? Prečo by sme nemohli hovoriť o hrách skôr?" - generálny manažér Criterion Games, Matt Webster
Webster sa opiera najmä o fakt, že o nových filmoch vieme niekoľko rokov dopredu. Síce niečo podobné sa stáva aj vo video-hernom priemysle, no väčšinou iba vtedy, keď sú hry odložené. Napríklad už teraz vieme o tom, že bude piata a šiesta časť Pirátov z Karibiku, pričom piata časť vyjde v roku 2017. Navyše filmy majú už niekoľko rokov dopredu určené aj dátumy premiéry, ktoré sa aj dodržia. Na druhú stranu súhlasí s tým, že by nebolo dobré, ak by hru vyvíjal pod "denným svetlom", aby sa o nej vedelo naozaj všetko, no aj napriek tomu by chcel väčšiu transparentnosť.
"Myslím si, že je skutočne osviežujúce, keď vedieme diskusie o tom, ako na našej hre pracujeme alebo aký je náš cieľ, než keby sme pracovali niekoľko rokov zatvorení v kancelárii a jedného dňa by sme vypustili nadupané video, a bolo by vybavené. Hladký priebeh sa odrazí na tom, ako robíme hry a taktiež v akom prostredí sa rozhodneme pracovať." - dodal Matt Webster
Predsa len, pozerať sa na videá z Mirror's Edge, ktoré ukazujú hru prakticky iba na začiatku vývoja, pripomína tak trochu projekty na Kickstarteri. Uvidíme, či sa EA tento prístup nakoniec osvedčí.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aký je Netflixovský seriál 3 Body problem? 36
- Alza spustila zľavy na konzoly, PC a ďalší herný tovar 22
- Aké herné PC zložiť na jar 2024 za 800, 1000, 1500 alebo 2000 eur? 58
- Resident Evil 9 bude zrejme umiestnený v otvorenom svete 86
- Aká bola druhá séria Halo seriálu? 50
- Objavená bola diera v Apple M1,M2 a M3 čipoch 65
- Príde GTA VI až v roku 2026? 63
- Horizon 2 odštartoval na Steame s nižším počtom hráčov ako jednotka, ale port je d 193
- Na GDC vraj niektorí vývojári nechápali dôvod existencie PS5 Pro, niektorí distrib 133
- Apple toľko skúšalo utláčať konkurenciu, až naň práve americká vláda podala žalobu 126 zobraziť viac článkov >