PC bude dominantnou platformou na hernom trhu aj v roku 2018 |
Podľa odhadov bude stáť za týmto vzrastom rozširovanie free-to-play hier a eSports súťaží.
Popularita herného priemyslu rok za rokom stúpa. Jej základom sú pritom pochopiteľne ľudia, no a čím viacej ľudí, tým väčšia hodnota. Momentálne sa hodnota priemyslu s čisto PC hrami odhaduje na 26 miliárd dolárov čo je najviac zo všetkých platforiem, pričom okrem PC tu máme aj konzoly, handheldy a mobilné zariadenia.
Ako by sa mala hodnota herného priemyslu vo všetkých odvetviach mala vyvíjať v najbližších rokoch sa pozrela firma DFC Intelligence, ktorá čerpala z dát hernej skupiny Open Gaming Alliance (bývalá PC Gaming Alliance). Z finálnych čísiel nakoniec vypracovali aj graf, ktorý nám ukazuje obdobie desiatich rokov, od roku 2009 do roku 2019. Ako môžeme z grafu vidieť, priemysel s hrami pre herné konzoly bol na vrchole do roku 2012, kedy ho predbehlo PC a mobilné zariadenia zase odsunuli na poslednú priečku handheldy. Podľa odhadov bude podobne zlomový rok 2018, kedy hodnota priemyslu s PC hrami dosiahne 35 miliárd dolárov, zatiaľčo konzoly sa zastavia na hranici 30 miliárd a budú už len klesať. Tie by tak mali v roku 2019 vystriedať mobilné zariadenia ako telefóny či tablety.
Za hlavnú príčinu vzostupu PC hrania sú pritom považované free-to-play hry a stále populárnejší eSports: "Po minulých rokoch bol vzrast PC hier zapríčinený hlavne kvôli adaptácii platformy v Ázii. Momentálne odhadujeme, že PC hráči mimo Ázie tvoria skupinu 86 miliónov hráčov a tí sú zároveň hlavným cieľom pri raste trhu. Ide o tých zákazníkov, ktorí míňajú peniaze nielen na softvér, ale aj na hardvér, kedže si kupujú drahé príslušenstvá pre hranie, pozeranie a nahrávanie", dodal analytik z DFC, David Cole.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Alza spustila Black Friday zľavy 124
- Rusi predstavili svojho AI robota, spadol im priamo pri prezentácii 102
- Rusko nedokáže vyrobiť plánovaný Baikal-M procesor, ruší plány 109
- Valve predstavilo Steam Frame, Steam Controller a Steam Machine 185
- RECENZIA: ANNO 117: Pax Romana 20
- Rockstar oficiálne ohlásil Red Dead Redemption pre Xbox, PS5 a Switch 2 spolu s mo 39
- Witcher - séria 4 - recenzia na seriál 54
- RECENZIA: Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 24
- Sony prináša oficiálny PlayStation monitor 48
- Bude Ubisoft odpredaný? 50 zobraziť viac článkov >















