ENEMY TERRITORY: QUAKE WARS

ENEMY TERRITORY: QUAKE WARS

Quake skrížený s Battlefield? Prečo nie?! Onedlho k nám zavíta očakávaná pecka.

Stroggovia sú rasou, ktorá má svoje základy postavené v potokoch krvi. Vojna je jediná vec, čo poznajú a dlhotrvajúce konflikty sa podpísali na všetkých aspektoch tejto spoločnosti, výzor nevynímajúc. Keď už na svojej domovskej planéte nebolo o čo a s kým bojovať, rozhodli sa Stroggovia natiahnuť svoje biomechanické ruky ku hviezdam. Nanešťastie sa ich zrak upriamil na malú modrú planétu obiehajúcu okolo veľkej žltej hviezdy niekde uprostred Mliečnej dráhy. Ľudia ešte nikdy nečelili takej hrozbe, akou je invázia Stroggov. A práve tu začína Enemy Territory: Quake Wars (ETQW).

Útok Stroggov na Zem v časovej osi Quake univerza zapadá niekde pred druhú časť série, presnejšie do roku 2060 (2065). Stroggovia mieria na našu planétu s jasným úmyslom – stroggifikáciou. Skončiť ako hromadná zásobáreň náhradných dielov a potravy si ale ľudstvo nemôže z niekoľkých praktických dôvodov dovoliť, preto proti hrozbe invázie vysiela na bojiská svoje najlepšie jednotky, Global Defense Force (GDF).

Ak ste nikdy nehrali Wolfenstein: ET ani žiadnu podobnú hru, vedzte, že ETQW bude primárne multiplayerovou akčnou FPS hrou, kde budú proti sebe stáť dve rôzne strany, každá s niekoľkými typmi jednotiek, pričom na dosiahnutie víťazstva v ponúkaných scénaroch bude treba splniť niekoľko úloh. Aby som bol konkrétny, v rámci jednej z ponúkaných 12 máp si to rozdá maximálne 24 hráčov (uvažuje sa ešte o zvýšení limitu na 32), 12 z každej strany, pričom každá strana ponúkne 5 rôznych typov vojakov. Číslo udávajúce maximálny počet hráčov na jednej mape sa môže zdať v porovnaní s konkurenciu (až 64 v Battlefield) málo, vývojári (Splash Damage pre PC, Nerve Software pre Xbox 360, Z-Axis pre PS3, Aspyr pre Mac a to všetko pod starostlivým dohľadom id Software) usúdili, že sa radšej skoncentrujú na akciou nabité adrenalínové súboje na menších mapách, než na pomalé vyhľadávanie súperov v obrovských priestranstvách.

Enemy Territory: Quake Wars
Enemy Territory: Quake Wars
Enemy Territory: Quake Wars

Ponúkaných 12 misií (máp) bude rozdelených do 4 kampaní po 3 levely. Mapy budú v rámci jednej kampane zlinkované, získaná experience (vysvetlím nižšie) sa bude medzi jednotlivými levelmi prenášať. Levely sa budú niesť v jednom z troch pripravovaných štýlov – Temperate, Arid a Arctic a budú v nich zastúpené väčšou mierou exteriéry ako interiéry. Každý konflikt bude prebiehať v unikátnom prostredí, v rozdielnom čase (ráno, večer..) a s rozličnými poveternostnými podmienkami. Úlohy v misiách budú, rovnako ako ich grafické spracovanie, veľmi rôznorodé. V niektorých budú musieť vojaci GDF opraviť zničený most, aby potom mohli privolať gigantické riadiace centrum a následne zničili Stroggskú základňu. V inej zas musia ozbrojené sily Zeme zaútočiť na systém tunelov, pričom najprv sa treba hacknúť do kontrolného počítača a otvoriť vstupné dvere (alebo sa ich pokúsiť vyhodiť do vzduchu). Ďalšou variantou je mapa , v ktorej Stroggovia musia najprv zneškodniť ochranný štít GDF základne, aby mohli následne znovuzískať ukradnutú teleportačnú technológiu.

Aby bolo možné plniť všetky ciele misií aj s použitím rozumu a nie len sa k ním hrubou silou prestrieľať, bolo treba navrhnúť dostatočne odlišné charaktery s rozdielnymi vlastnosťami a schopnosťami. Pod taktovkou GDF sa predstaví týchto päť povolaní:

Soldier – základná útočná jednotka vyzbrojená ťažkými zbraňami a výbušninami, nenahraditeľná pri priamom útoku a obrane
Medic – podporná úloha zameraná na liečenie a oživovanie padlých spolubojovníkov
Engineer – dokáže opraviť poškodené vozidlá a kľúčové budovy, dokáže tiež „rozbaliť“ stacionárne obranné mechanizmy
Field Ops – chodiaci zdroj munície, ako jediná jednotka je schopná ovládať ťažké delostrelectvo
Covert Ops – elitné jednotky vybavené maskovacou technológiu a schopnosťou hackovať nepriateľské systémy.

Stroggovia vo vidine neustáleho prísunu čerstvého mäska do bojov vyšlú svoje armády v zložení:

Aggressor – najsilnejšia útočná jednotka
Technican – zodpovední za zdravie, náboje a nové spawn pointy
Constructor – pokladajú míny, strážne veže a roboty, ktoré automaticky opravujú všetky poškodené mechanizmy v okolí
Oppressor – okrem iného aktivujú orbitálne plazmové kanóny
Infiltrator – dokážu na seba vziať podobu GDF vojaka a infiltrovať tak nepriateľské základne a obranné systémy.

Prvý pohľad napovedá, že až na názvy sa v podstate jedná o rovnaké jednotky. Tvorcovia hry ale deklarujú ako jeden z najväčších plusov svojho dielka variabilitu dvoch úplne odlišných strán a preto je na mieste otázka, v čom sa táto odlišnosť skrýva. Jednak sa môžeme tešiť na rozličné ciele misií pre každú zo súperiacich strán a jednak je tu ďalší závažný faktor nazývaný Stroyent. Stroyent je proteín, ktorý Stroggovia dokážu vytvoriť z ľudského tela a ktorý je pre ich rasu viac ako dôležitý. Cyborgovia preto musia podriadiť všetky svoje činnosti tomu, aby mali dostatočné zásoby životodárneho (pre ľudí životoberúceho) proteínu.

Enemy Territory: Quake Wars
Enemy Territory: Quake Wars
Enemy Territory: Quake Wars

Pekným príkladom je liečenie a zásobovanie muníciou. Zatiaľ čo u ľudí sa o lekárničky stará Medic a o kapsy s nábojmi Field Ops, u Stroggov logistka funguje inak. Ich jednotka Technican je vybavená špeciálnym zariadením, ktoré z mŕtvych tiel dokáže vyprodukovať nielen „potravu“, ale aj muníciu a navyše dokáže telá padlých GDF vojakov premeniť na dočasné spawn pointy pre svojich spolubojovníkov. Aj výzbor a výstroj oboch frakcií je rozdielna. Základom arzenálu GDF sú modernejšie deriváty súčasných zbraní - pištole, útočné pušky, snajperky, ťažké guľomety, granáty, raketomety, míny a iné trhaviny. Naproti tomu vybavenie Stroggov je postavené na energetických zbraniach. Tešiť sa dokonca môžeme na niektoré staré známe kúsky ako Rail Gun, Lightning Pistol, Hyperblaster a snáď sa dočkáme znovuzrodenia klincovačky.

Za ponukou zbraní v ničom nezaostáva ani široká plejáda vozidiel a tzv. deployables, i keď zamrzí absencia možnosti riadiť techniku nepriateľa. Ľudia do boja potiahnu na štvorkolkách (Husky), APC-čkach, jeepoch (Badger), tankoch (Titan), motorových člnoch (Platypus), transportných a útočných vrtuľníkoch a bombardéroch. Niektoré vozidlá budú disponovať maskovaním, iné zas budú napr. dopĺňať muníciu. Medzi deployables patria rôzne obranné a útočné veže, či už protipechotné, alebo protiletecké atď. Stroggovia vďaka skrotenej gravitácii a pokročilej technológii operujú s úplne odlišnou mašinériou. Goliath, gigantický walker, vzbudzuje strach už len svojim výzorom, dvojička ťažkých plazmových kanónov si zas hravo poradí s každým, koho kolos neodplaší na prvý pohľad.

Okrem tradičných lietajúcich dopravných prostriedkov Stroggovia ovládajú aj tzv. Ikarus, akýsi jetpack, ktorý si každá jednotka dokáže nasadiť na chrbát a niekoľkonásobne tak zvýšiť svoju mobilitu. Lietajúca jednotka Tromentor sa vďaka 4 gravitačno-repulzným motorom môže pochváliť dokonalou manévrovateľnosťou, ale vďaka zvýšenému vyžarovanému teplu je ľahším cieľom pre nepriateľské navádzané strely. A tak je to vo svete ETQW so všetkým – na každú zbraň existuje protizbraň, všetko má svoje plus, aj mínus. Jednoducho povedané, systém papier kameň nožnice zase raz ukáže svoju silu.

Rozdelenie kampaní do troch misií má svoje opodstatnenie. Na rozdiel od Battlefieldu sa získaná experience neukladá a po skončení ťaženia (spomínané 3 mapy za sebou) sa hráči vracajú do začiatočného stavu. Plnenie povinných i nepovinných (obsadenie spawn pointu, vybudovanie obrannej veže...) úloh je odmeňované zvyšovaním levelu v rámci danej kampane, čo má zas za následok zlepšovanie vlastností u konkrétneho povolania. Vycvičený Soldier napríklad zameria raketometom cieľ o dosť rýchlejšie než zelené ucho. Sumárne skóre zo všetkých zápasov by sa malo ukladať len pro forma, žiadne extra výhody (okrem získaného skillu) za hodiny a hodiny hrania nečakajte.

Enemy Territory: Quake Wars
Enemy Territory: Quake Wars
Enemy Territory: Quake Wars

Keďže za pripravovaným novým stretom ľudí a Stroggov stojí opäť id Soft, je zrejmé, aký engine sa postará o grafickú stránku hry. Modifikovaný Doom 3 engine je obohatený o funkciu MegaTexture, ktorá bola do kódu implementovaná kvôli potrebe vykresľovania rozsiahlych vonkajších prostredí. V podstate sa jedná o techniku, kedy sa statický povrch tvorený polygónmi potiahne jednou obrovskou textúrou s rozlíšením 32768 x 32768 (resp. 131072 x 131072), čo v konečnom dôsledku vytvorí oveľa detailnejšie exteriéry s uveriteľnejšími fyzikálnymi zákonmi. Autá sa budú inak pohybovať po blate, inak po asfalte a inak po piesku.

Na MegaTexture v Splash Damage nezabudli ani pri tvorbe moderských nástrojov, dokonca vyvinuli jeden špeciálny, MegaGen, ktorý je zameraný práve na pomoc pri vytváraní užívateľkých modov s použitým tejto technológie. Ďalšou zaujímavou novinkou z technologického hľadiska je tzv. Area of Revelance, čo by zjednodušene povedané malo byť akýmsi Level of Detail pre sieťový traffic. Prenášať sa budú iba tie dáta, ktoré sú absolútne nevyhnutné, teda informácie z blízkeho okolia hráča. Nepotrebujete predsa vedieť, koľko granátov má za opaskom navešaných nepriateľ, ktorý je od vás 3 kilometre ďaleko.

Ohľadne Enemy Territory: Quake Wars ostáva ešte stále veľa otázok nezodpovedaných. Od hardvérových nárokov (teda ak nepovažujeme za relevantné vyjadrenie niektorého z vývojárov, že ku hraniu budeme pravdepodobne potrebovať grafickú kartu podporujúcu 3D :-)), cez možnú existenciu singleplayerovej časti (šušká sa čosi SP botoch s variabilnou a učiacou sa umelou inteligenciou), až po presnejší dátum, kedy sa hra dostane do obchodov. Autori sa zatiaľ oháňaju populárnym „when it's done“, iné zdroje zas tvrdia, že deň D nastane 7. júna v USA a 15. júna v Európe. Ak by to bola pravda, od poriadneho kvakovského masakru nás delí už len zhruba mesiac!
Enemy Territory: Quake Wars


Enemy Territory: Quake Wars


Enemy Territory: Quake Wars



napísal je2ry 11.5.2007
Páči sa mi!
ENEMY TERRITORY: QUAKE WARS


PC
PS3
Xbox 360

Vývoj: Activision / id Software/Splash Damage
Dátum vydania: 23. november 2007
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Vetráky: pripojenie 3-pin 5v a... (10)
čafte, mám staručký pc 2017/18 (Z270-i7-7700k) nak...
|Jedi survivor (2)
prosím, v akom case príde survivor do gamepass? je...
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (8)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (1)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19932)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk