Advertisement

STORM OF WAR: BATTLE OF BRITAIN

STORM OF WAR: BATTLE OF BRITAIN

Tieň nástupcu IL-2 Sturmovik sa stále zväčšuje a informácie o ňom zatemňujú všetko v ďalekom i blízkom okolí.

Dojmy
PC

Určite mnohí čakajú na vydanie už pomerne dlho pripravovaného titulu Storm of War: Battle of Britain od tvorov celosvetovo úspešného IL-2 Sturmovik. Práce na tomto výnimočnom titule trvajú aj preto tak dlho, pretože ich cieľom nie je vytvoriť niečo, čo bude lepšie ako dnešná či zajtrajšia konkurencia, ale vytvoriť niečo, čo tu vydrží ďalších niekoľko rokov a bude slúžiť ako základňa pre postupné rozvíjanie produktu tak, ako tomu bolo aj v prípade Sturmovika. Čo je ešte horšie, Oleg (Maddox, šéf vývoja, pozn. Junker) sa vyjadril, že práce rozhodne ešte nejakú dobu potrvajú (zatiaľ je dátum vydania stanovený na koniec roka 2009) a zatiaľ ani nechce dávať do obehu obrázky priamo z hry, iba pracovné modely lietadiel z dôvodu nezavádzania ako bude finálny produkt vyzerať, aj keď na druhú stranu bolo vypustené nejaké to ochutnávkové video.
 
Tentoraz bude rozdiel medzi novým a opotrebovaným lietadlom nielen viditeľné po vizuálnej stránke (zvetranie, vyblednutie, špina, viď. obrázky Spitfiru), ale aj po stránke mechanickej, motorovej, ovládania a podobne. Detaily sa celkovo zvýšili nielen na lietadlách, ale aj na zemi, kde dosiahnú novú úroveň. Len na letisku uvidíte požiarne vedrá, tabule, veterné pančuchy, majáky, signalizáciu, stoličky, amplióny a stovky ďalších objektov. V mestách z bezpečia svojich kokpitov spozorujete automobilovú premávku na cestách, vrátane autobusov, ktoré budú mať každý svoje zástavky a dokonca i trasu!

Umelá inteligencia bola už v predošlých dieloch na výbornej úrovni, ale autori sa rozhodli ísť ešte ďalej. Radar a AI budú brať do úvahy line-of-sight, inými slovami, geografické prekážky ich môžu blokovať. Prepracované bolo aj správanie posádok protilietadlových batérií, ktoré budú náhodne panikáriť v prípade, že ich začnete bombardovať, alebo na nich spustíte divokú paľbu. Strelci zažijú rovnaké obmedzovanie preťažením silami G, ako aj ostatní piloti. K tomu si prirátajte, že každý AI pilot bude mať svoj vlastný profil, vrátane obľúbenej taktiky, bojových metód a vyjde vám slušná variabilita správania sa jednotiek na bojisku.

Storm of War: Battle of Britain
Storm of War: Battle of Britain
Storm of War: Battle of Britain

Bojisko bude plne prepojené, takže aj pozemné radary poskytnú asistenciu pri vyhľadávaní cieľov a celkovo AI objekty budú navzájom fungovať i spolupracovať. Napríklad, ak na lodi vyradíte posádku, tak strieľne nebudú reagovať aj napriek tomu, že ostanú stále funkčné, pretože ich nebude mať kto ovládať. Prípadne pri útoku na základňu pozostávajúcej z generátorov, rádio staníc a podobne ak vyradíte generátor elektriny, tak všetko ostatné zlyhá. Čo všetko sa dá s týmito možnosťami robiť, je len na fantázii hráča.

Dokonca aj ničenie cieľov prinesie nové možnosti. Ak radi bombardujete, tak teraz sa rozhodne oplatí premyslieť prvý útok, pretože zničené objekty ovplyvnia prísun zdrojov, napr. na letiskách. Komplexnejší model poškodenia lodí ovplyvní ich fungovanie a aj ich systém záchrany priamo počas misií. Ďalej sa zlepší už tak vynikajúci deštrukčný model jednotiek, kde sa model poškodenia lietadiel stále dolaďuje a kde môže byť všetko poškodené vrátane rádia, zásob kyslíku, kontrolných káblov atď. Pre zásahy kanónom i guľometom sú pripravené dva vizuálne stavy. Zatiaľ čo zásahy guľometom budú ovplyvňovať len časti presne v mieste ich zásahu, zásahy kanónom, tak ako aj u IL-2, budú ovplyvňovať náležitú zónu zásahu.

Celkovo model poškodenia a spracovanie zásahových zón bude precíznejšie ako u IL-2. V tomto sa išlo ďalej dokonca aj u lodí. Každá časť krížnika má svoj vlastný model poškodenia, ktorý je modelovaný aj pod vodnou hladinou zvlášť a zároveň toto všetko je závislé aj od samotného výtlaku lode. Pozemné objekty vašim kanónom určite neujdú a tak väčšina budov bude mať dva jednoduché stavy poškodenia (nedotknuté/zničené), ale niektoré kľúčové budovy a objekty budú mať viac stavov.

To však ani zďaleka nie je všetko, čo autori úplne nanovo prepracovali. Kompletné chovanie i proces štartovania motora s presnou obsluhou prvkov lietadla vďaka plne ovládateľným inštrumentom v 3D kabínach (nie úplne u všetkých lietadlách), na spracovanie ktorých boli použité originálne dokumenty k lietadlám z leteckých archívov Hafner i priamo továrenské plány výrobcov lietadiel. O to to bude všetko komplikovanejšie, že všetko sťažia náhodné mechanické poruchy zodpovedajúce svojej reálnej predlohe (možné i vypnúť). Aj v týchto ťažkých chvíľach pocítite zlepšený model spotreby paliva v rôznych výškach ovplyvnený hustotou vzduchu, rôznymi záťažami, poveternostnými podmienkami, autentickými turbulenciami a cirkuláciou atmosféry individuálne pre každý typ mrakov (tie budú meniť tvar v závislosti na parametroch vetra, terénu a podobne). Popri tom musíte rátať s neustálou zmenou počasia počas hrania vzhľadom na pohyby veterných frontov ovplyvnených samotnou lokalitou, ale i celkovou atmosférou.

Storm of War: Battle of Britain
Storm of War: Battle of Britain
Storm of War: Battle of Britain

Lokality si môžete (tak ako aj predtým) znova kompletne naeditovať vďaka editoru máp, pomocou ktorého si budete môcť vytvoriť nielen rýchle mapy, ale aj komplexné scenérie so satelitnou historickou presnosťou. Ak si nechcete robiť vlastné misie, uvítate nový engine pre dynamickú kampaň vrátane editora statických misií neustále vytvárajúci nové situácie a misie, ktoré si budete môcť ľubovoľne vyberať a prežiť históriu ako jedno koliesko v obrovskej mašinérii. Každá akcia vyvolá reakciu, každá zničená budova, letisko, most, čokoľvek ovplyvní ďalší priebeh bitiek. Tie sa budú skladať z kontinuálne na seba naviazaných misií, počas ktorých budete môcť manažovať letky, prideľovať im jednotlivé úlohy a využívať rozšírenú kooperáciu s pozemnou kontrolou.

Zem a celý jej povrch je poskladaný z máp viac založený na bit-mapách ako vektoroch, čo autorom dovolí vypracovať neporovnateľné presnejšie detaily s presnosťou až 1 cm v horizontálnej a 10 cm vo vertikálnej rovine. Na ich pokrytie sú použité pozemné textúry s novou technológiou umožňujúcou poskytovať informácie napr. pozemným jednotkám o maximálnej rýchlosti na danom povrchu a podobne. To sa rozhodne zíde, pretože pozemné vozidlá využijú tentokrát viac typov ciest ako v predošlom Sturmoviku, kde každé vozidlo bude mať svoj vlastný jazdný model. Napríklad u každého bude vymodelované odpruženie bez ohľadu či to bude tank alebo džíp, plus mnoho ďalších parametrov ako charakteristiky divízie, oprávnenia, kontroly regimentu atď. U máp s podmorským terénom si všimnete, že je nielen viditeľný, ale aj aktívne ovplyvňuje hladinu i jej samotné vlnenie pri obmývaní pláží.

Ich šumenie si vychutnáte cez komplexné spracovanie zvukov so všetkými najmodernejšími efektmi, ale i s bohatým a autentickým archívom nahrávok originálnych lietadiel. Môžete počuť ako sa zvuk motora mení v závislosti od pozície hráčovej hlavy, ale aj v závislosti od čiary priamej viditeľnosti.

Toto všetko máte možnosť prežiť sami, ale aj spolu s kamarátmi. Multiplayer je obohatený o možnosť ovládania miesta ko-pilota i ostatných pozícií v bombardéroch. Vylepšené pripájanie do hry umožní vstup do co-op hry kedykoľvek v prípade, že je tam voľný slot. Hráči či server budú môcť priebežne meniť situácie, pridávať misie, úlohy až sa postupne deathmatch rozvinie do veľkolepej historickej bitky. Okrem deathmatchu a coopu však pribudnú aj nové mody. Aby sa ale predišlo neférovému prístupu niektorých hráčov, pribudne možnosť ovládania protilietadlovej obrany základne pre odstránenie kampingu.

Storm of War: Battle of Britain
Storm of War: Battle of Britain
Storm of War: Battle of Britain

Oleg sa vyjadril aj na adresu Il-2 Sturmovik: Birds of Prey, ktorý nedávno rozvíril vody na poli simulátorov. Na tomto projekte nerobil on, ani nikto z jeho tímu, avšak poskytol engine zo starého Sturmovika, všetky vyžiadané informácie, technickú asistenciu na začiatku a to je tak všetko. Po tom, čo videl a vyskúšal Birds of Prey, skonštatoval, že to nie je síce úplne jednoduchá arkáda, ale rozhodne má ďaleko od simulátora, aj keď niektoré aspekty simulácie si zachoval.

Pre svoj nový projekt pripravuje úplne nový engine, ktorý bude podľa jeho slov vyzerať ďaleko lepšie ako to, čo máme možnosť vidieť u Birds of Prey. O smerovaní svojho produktu do budúcnosti sa vyjadril v zmysle, že pravdepodobne neostanú v druhej svetovej, ale posunú sa buď pred ňu, alebo tesne za ňu, ale ani druhá svetová nie je stále vylúčená. My sa môžeme len tešiť a čakať na ďalší naozaj výnimočný titul od majstra svojho remesla, ktorý ako vždy posúva žáner simulátorov o celé míle vpred.
 
Prehľad lietadiel obsiahnutých v hre:
RAF pilotovateľné: Spitfire Mk.I, Hurricane Mk.I, Blenheim Mk.IV, Gladiator Mk.II,Tiger M
RAF AI: Defiant Mk.I, Beaufighter Mk.IF, Blenheim Mk.IF, Blenheim Mk.IVF.Blenheim Mk.I, Wellington Mk.IC, Lysander Mk.I, Anson Mk.I, Cierva C.30A/Avro Rota Mk.I (autogyro),  & Sunderland Mk.I
Osa (Axis) pilotovateľné: Bf-109 E3, Bf-110 C4, He-111 H-2, He-111 P-2, Ju-87 B-2, Ju-88 A-1
Osa (Axis) AI: Do-17 Z-1, Do-215 (recon.), FW-200 C-1, He-59, He-115, Ju-52 /3M, Bf-108. and FIAT G.50, FIAT CR.42, FIAT BR.20M
Bonus: Su-26

Storm of War: Battle of Britain


Storm of War: Battle of Britain


Storm of War: Battle of Britain



napísal Andrei 4.3.2009
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
STORM OF WAR: BATTLE OF BRITAIN


PC

Vývoj: Ubisoft / Maddox Games
Štýl: Simulácia
Dátum vydania:  november 2006
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

SECTOR MAGAZÍN
#109


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Zvláštny zvuk z cpu (4)
Ahoj - ktokoľvek sa k tomuto dostane. Nedávno som ...
| Herné kreslo/stolička (13)
Zdravím, má niekto skúsenosti s kúpou hernej stoli...
| Umiestnenie radiatora (9)
Zdravim ludia, upgradoval som trosku bednu s no...
| Zaklinac 3 new game plus (5)
Caute Mal by som otazocku ohladom Zaklinaca 3.. D...
| Ps4 pro - problem s obrazom (9)
Ahojte všetci. Mam taky trochu menši (väčši) probl...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2018 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk