E3: BIOSHOCK INFINITE

E3: BIOSHOCK INFINITE

Premenlivo, oblačno, utopisticky

Dojmy

Prvý dojem robí veľa a v prípade 2K Games to bolo ako predpoveď počasia. Údernosť dnešnej prezentácie Bioshock Infinite sa bude na stupnici od 1 - 10 pohybovať na úrovni 9,75 a koncentrácia celebrít prekračuje známe limity. Do stráženého chrámu s prísne limitovaným počtom sú vpúšťaní novinári ako pri lotérii. Ak budete počuť svoje meno, vojdite dnu, hovorí zamestnanec. Ray Muzyka a Greg Zeschuk z BioWare stihnú odchytiť Kena Levina a spoluzakladatelia Naughty Dog Evan Wells a Christophe Balestra sa tvária nenápadne, ale aj oni sú tu, aby vošli do Columbie, mesta postaveného v oblakoch predstavujúc zrkadlo prosperity a elitárstva, ktoré sa otočilo proti svojim tvorcom. 

Popísať Bioshock Infinite a nepoužiť pritom superlatívy je nemožné, osobne ju považujem za hru tohtoročnej E3 a to nie preto, že na 60” obrazovke vyzerala hra mimoriadne ostro s vyhladenou každou hranou, bežala ako vystrelený vozík na húsenkovej dráhe a svet, ktorý si vysníval Ken Levine, má tento raz hore nos. Nie z pýchy, ale z hlavy otočenej smerom k nebu, kde pláva Columbia. Vitajte v roku 1912, v časoch, kedy sa utópia zmenila opäť na domček z karát a došlo k rozpadu spoločnosti a vyformovanie dvoch frakcií - Founders (Zakladateľov) a Vox Populi (Hlas ľudu), ktoré medzi sebou vedú boj.

Bodyguard, ale Kevin Costner to nie je

V Columbii nie je nič normálne, i keď to navonok vyzerá ako usporiadané ukážkové mestečko s výhľadom na nezaplatenie. V skutočnosti škriabe rukami a kope nohami snažiac sa udržať pri živote a to aj za podmienky, že si to odnesie nevinný človek ako poštár, ktorého sa na ulici chystá banda pred skandujúcim davom popraviť. Zvrátenosť dotvárajú propagandistické plagáty, projekcie na steny, založené vatry, drancovanie, vyhadzovanie dokumentov von oknom, nepokoje, aj celková nálada obyvateľov, ktorí vám s kľudným svedomím nevraživý pohľad opätujú dvihnutým prostredníkom.

Podobne ako v Bioshocku je venovaná mimoriadna pozornosť histórii, pozadiu a detailom, ktoré sú schopné predať ilúziu fikcie. Rebélia, architektúra, funkčná infraštruktúra, závraty vyvolávajúce scény, drobné dialógy, hlasné názory, obchody plné tovaru, ale aj scénky predstavujúce oboch hrdinov - agenta Brookera DeWitta a jeho chránenkyňu Elizabeth. V deme sme ich zastihli na ceste ku Comstockovi, vodcovi Founders, ktorý môže dievčaťu pomôcť dostať sa z Columbie, kam ju Brooker prišiel hľadať, kde ju aj našiel a kde medzi nimi začne pracovať chémia.


Stačí, aby si Elizabeth nasadila hlavu prezidenta Lincolna a Brooker to humorne okomentoval, okamžite viete, že medzi nimi je viac ako len pracovný vzťah. V správaní je badať pohyby zalúbeného dievčaťa, ktoré sa nemusí ani snažiť o pozornosť, pretože len čo cez okno nakukne niečo zlé, jedovaté, nahnevané, mechanické a Elizabeth sa pritisne k pultu a drží si trasúcimi sa rukami ústa, aby ju TO vonku nenašlo, viete, čo bude vašou prácou.

Červená, oranžová, zelená

O pár minút sa dvojica dostane von, prostredie sa otvorí v celej svojej skazenej podobe. Elizabeth pribehne k zomierajúcej kobyle pod obhorenými stromami. Zavrhne eutanáziu zbraňou a sama sa pokúsi s použitím svojich doposiaľ neobjavených síl vrátiť zvieraťu život. Lenže ona ich nedokáže kontrolovať ani netuší, čo všetko dokáže. Kobyla sa na krátky okamih snaží postaviť na nohy a z kmeňov stromov zmiznú žeravé uhlíky a popol, ale iba na chvíľu. A potom sa úplne nekontrolovateľne otvorí portál do iného času a po rovnakej ceste, ale v alternatívnej realite sa na nás rúti sanitka. Booker kričí, aby dieru zatvorila, ale ona stráca kontrolu nad situáciou. Tesne predtým, než stihne auto vyletieť, sa portál zavrie. Čo to bolo?

Okolo celej Columbie sa ako had obtáča systém koľajníc, ktorý zastupuje prepravné trasy pre zásoby, ľudí, ale aj cesty a cestičky pre tých vybavených hákom. Jeden má aj Booker. Pomocou neho sa dostanete z jedného konca na druhý rýchlo, pohodlne a budete navyše svedkami aj krkolomnej jazdy strhmhlav dolu. Lanová dráha sa stane v zápätí kľúčovým prvkom v prestrelke, ktorá vypukne krátko po prerušení popravy poštára. Spustí sa poplach, do lokality prichádzajú noví a noví nepriatelia s hákmi a na obzore sa objaví vzducholoď.

Boj v Infinite má veľa spoločného s Bioshock, no veľkou výhodou je práve vertikalita prostredia a široké pole realizácie. Súboj je vďaka koľajniciam jazda na húsenkovej dráhe. Môžete využiť schopností Elizabeth zhmotniť nákladný vozeň, ktorý rozpučí nepriateľov vyhodených do vzduchu telekinézou, nechať ju zoslať lokálnu búrku, v ktorej bleskami usmažíte zmočených protivníkov, vyškriabať sa do výšky a odtiaľ sniperkou likvidovať alebo zostať na zemi a brokovnicou-rozprašovačkou rozbiť odpor. Zatiaľ čo na nádvorie prúdia ďalší a ďalší banditi, Booker letí smerom k vzducholodi, ktorú po rýchlom vyčistení posiela v oblakoch ohňa a dymu k zemi. A potom to príde.

E3: Bioshock Infinite

Z neba, s krikom, rýchlo, nečakane. Songbird. Krvou podliate sklenené oči odrážajú zlobu, mocnými pazúrmi uchopí Bookera a odhodí ho nevedno kam. Keď otvorí oči, okrídlená beštia si otvára strechu ako konzervu a chystá sa na posledný smrteľný úder ako keď Big Daddy víťazoslávne nastokne trofej na svoj vrták. Do cesty mu skočí Elizabeth a odvádza pozornosť. Hrdina leží bez mocne na zemi a sleduje, čo spraví s krehkou dievčinou. “Prepáč, nemala som odísť,” červené oči menia farbu na oranžovú. “Zober ma so sebou,” oranžová je zelená. Beštia utíchne, uchopí Elizabeth a odnáša ju od hrdinu. Poslednú vec, ktorú vidíte, je strach v očiach a krokodílie slzy kotúľajúce sa po guľatých lícach.

Kam, čo a prečo?

Songbird je novou tvárou série Bioshock, Big Daddy je oproti lietajúcemu tvoru slabý odvar, pretože takýchto potápačov si dáva na raňajky a zapíja ich Veľkými sestrami. Strážca Columbie je ako zmyslov zbavený žiarlivý priateľ, ktorý koná impulzívne a nepredvídateľne. Aj z tohto dôvodu budí mimoriadny rešpekt ako keď ste prvýkrát zočili Big Daddyho. Aký tvrdý a ťažký bude Songbird sa môžeme len dohadovať, rovnako aj to, čo spravil Elizabeth a aká je jej úloha v príbehu, pretože v Columbii strávila dlhých 12 rokov.

Demo Bioshock Infinite bolo mimoriadne silným zážitkom a i keď je do vydania ešte ďaleko, už teraz sa môže pochváliť super ostrou a rýchlou grafikou s nevýdanou detailnosťou až je ťažké uveriť, že bežalo na PS3. Ken Levine a Irrational Games má zarobené na ďalší hit a my sa nevieme dočkať, kedy sa do Columbie pozrieme opäť.


napísal spacejunker 9.6.2011
Páči sa mi!
E3: BIOSHOCK INFINITE


PC
PS3
Xbox 360

Vývoj: 2K Games / CENEGA / Irrational Games
Štýl: Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 26. marec 2013
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector Magazín #116


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Herny monitor 27” (16)
Ahoj poradí niekto herny monitor k AMD grafike? Ne...
| Novy mobil (4)
Ahojte, nutne potrebujem novy mobil stary sa mi ro...
| Forza horizon 4 xbox one (1)
Ahojte potrebujem poradiť už mám dlchsie tuto top ...
| Problém s ps4 (4)
Zdravím, moja PS4 Slim začala z ničoho nič blbnúť....
| Nový pc (2)
Chcem si poskladať PC. Zatiaľ som si vybral tieto ...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk