BORDERLANDS 2

BORDERLANDS 2

Návrat na Pandoru

Asi najväčším herným prekvapením roku 2009 sa stala FPS mixnutá s RPG odohrávajúca sa na planéte Pandora. Hovoríme o Borderlands, novej IP z produkcie Gearbox vydanej pod krídlami 2K Games. Novinári i široká hráčska obec si hru pochvaľovali, dosiahla slušné predaje a tak bolo iba otázkou času, kedy sa dočkáme pokračovania. Začalo to nepotvrdenými správami, potom potvrdenými, ale ihneď vyvrátenými oznámeniami a pár týždňov pred GamesComom boli dohady ukončené predstavením Borderlands 2.

Výstava v Nemecku sa tak stala najideálnejším spôsobom, ako hru priblížiť verejnosti a my sme, samozrejme, túto hodenú rukavicu museli zodvihnúť. V stánku 2K vládlo prísne nariadenie zakazujúce akékoľvek fotenie či nahrávanie, ale z toho, čo sme videli na obrazovke a zo slov samotných vývojárov sme sa toho dozvedeli pomerne dosť.

„Zobrali sme systém AI, systém generovania zbraní, systém questov, co-op mechanizmy, výzor užívateľského rozhrania a všetky ďalšie hlavné herné časti a kompletne sme ich prerobili,“ hovorí po obligátnom predstavení príbehu Steven z Gearboxu. Príbeh nás mimochodom nechá ochutnať poriadnu dávku starej známej pomsty. Istý pán Handsome Jack vás totiž nechal napospas smrti a to väčšina hrdinov berie dosť osobne. Handsom Jack má svoje dni zrátané, ale kým príde až na neho, chvíľu to potrvá.

Úvodný level predvádzačky sa odohrával v neskoršej fáze hry a bol zasadený do takmer sibírskeho prostredia plného snehu a ľadu. Zo zamrznutých dier vyliezajú nové príšery a práve na nich je demonštrovaný systém zranení, ktoré ovplyvňujú spôsob, ako nepriatelia bojujú. Chlpatí Bullymongovia tiež majú v kóde svojej AI implementovaný algoritmus, ktorý ich núti vyhľadávať použiteľné objekty vo svojom okolí a hádzať ich po hlavnej postave. Či už je to kus ľadu alebo vrak auta, pozor si treba dávať na všetko, čo letí vašim smerom.


Zbrane. Milióny zbraní. Lootovanie. Zbrane. Rôzni výrobcovia zbraní no a potom samozrejme zbrane. Zbrane vládnu Pandore a oproti jednotke sa toto šialenstvo ešte viac rozrastie. Banditi žijúci na nehostinných častiach planéty totiž vyrábajú vlastné hrdzavé zázraky a aj keď jemná mechanická práca je im cudzia, nahradzujú ju ohromnou prieraznou silou a najmä megalomanskými zásobníkmi. Možno banditská puška nie je presná, no keď v nej máte zásobník na desiatky nábojov, raz sa určite trafíte. Iný z výrobcov zbraní sa naopak zameriava na rýchlosť streľby. Jeho dominantou sú rotačné hlavne a tie dokáže namontovať okrem guľometov aj na brokovnice alebo raketomety.

Ak boli zbrane jedným zo základných pilierov hrateľnosti, hneď za ním nasledoval co-op a vozidlá. Vozidlá prešli kompletnou prerábkou, v Borderlands 2 nájdete unikátne modely, ktoré teraz majú v oveľa väčšej miere zapracovanú fyziku a to až do takých detailov ako tlmiče či pérovanie. Autá pre štyroch hráčov budú samozrejmosťou (v Borderlands 1 sa ocitli až v DLC), pričom jeden bude riadiť, jeden strieľať a zvyšok bude sedieť na korbe. Vzájomná interakcia auta a nepriateľov sa rovnako dočkala veľkých zmien. Zatiaľ čo prvý výlet na Pandoru ukázal iba ako sa auto o živú bytosť dokázalo zastaviť, alebo ho naopak rozmetať na kúsky, tentokrát budú telá na stret s nárazníkom reagovať tak, ako by mali.

Všetko je to podriadené tomu, aby planéta vyzerala viac živá a premyslenejšia. Keď sme sa pri plnení misie dostali na vrchol priehrady a rozhliadli sa dookola, v diaľke sme videli púšť, iným smerom sa týčilo ostrovné mesto a za chrbtom kraľovali výhľadu nebotyčné vrcholy hôr. „Všetko, čo vidíte, môžete preskúmať. Všade sa dá dostať, nie je to iba nefunkčné pozadie prilepené do scény,“ dodáva Steve. „Celková objaviteľná plocha Pandory bude väčšia ako v jednotke.“

Z priehrady sa mimochodom vykľulo hniezdo miestnych banditov, ktorý zadržiavajú istú dôležitú NPC postavu. Práve banditi boli vhodnou demonštráciou vylepšeného AI systému. Mutanti sa kryjú, po zranení utekajú z bojiska. Celkovo bola AI jednou z najviac kritizovaných súčastí BL1 a snaha o zlepšenie bola zrejmá na každom nepriateľovi. Tábor v priehrade tiež ponúkol druhého nové protivníka, gigantického nomáda s nepriestrelným štítom. Aké bolo naše prekvapenie, keď sa nomád otočil a na prednej strane štítu mal priviazaného malého psycho banditu. Potom už len stačilo prestreliť lano, ktoré drobca pridržiavali na štíte a oslobodený psycho sa pustil do boja proti nomádovi. Súboj gigantický nomád vs bandita-trpazlík bol síce dopredu rozhodnutý, ale nám to dalo dostatok času na to, aby sme nomáda obišli a dostali sa k jeho nechránenému chrbtu.

Zmien sa dočkalo aj grafické užívateľské rozhranie. Pribudla dlho žiadaná minimapa, strom schopností bol prepracovaný do úplne inej podoby, závažné udalosti (napríklad vybitie štítu) dostali nové zvukové i grafické efekty. Snaha o optimalizáciu UI smerovala k lepšiemu ovládaniu v splitscreen režime a tiež na PC. Keď už sme sa dostali až k skilltree, predstavme si rovno ďalšiu zásadnú inováciu. "Gamechangers" budú vlastnosti, ktoré úplne zmenia základné mechanizmy hry v zmysle ako používate svoje skilly. Grafika ako taká si zachovala svoj pôvodný celshadový štýl a iný vizuál by sme si na Pandore ani predstaviť nevedeli.

Tak ako Steve na začiatku sľúbil, vylepšení sa dočkajú aj ostatné prvky hrateľnosti ako napríklad hra viacerých hráčov. Borderlands 1 nebol práve prívetivý ku co-op režimu, najmä čo sa týka pripájania a odpájania z hier. Často sa stávalo, že ste narazili na hráčov, ktorí boli v misiách príliš pred vami alebo naopak príliš zaostávali. Login a logout budú preto spracované úplne inak, dynamicky, no viac sme sa na túto tému zatiaľ nedozvedeli.

Zvyšok prezentácie sa niesol v snahe oslobodenia NPC z robotického väzenského vozňa. Vozeň strážia banditi a roboti a tým, že sa vozeň pohybuje stredom tábora, bolo možné demonštrovať privolávanie posíl. Roboti medzi sebou komunikujú a keď je najhoršie, zavolajú na centrálu, ktorá vyšle výsadkový modul s ďalšími plecháčmi. Presila robotov nechala vyniknúť dual-wield skillu. Ten umožňuje naraz ovládať dve ľubovoľné zbrane, nie len pištole alebo samopaly, ale aj raketomety, brokovnice alebo sniperky.

„Ak by sme nestihli chlapíka z vozňa zachrániť včas, zmenilo by to ďalšie veci v hre. V Borderlands 2 prinesieme dynamické questy a všetky výhody s nimi spojené. Už to nebude iba aportovanie predmetov a zabíjanie nepriateľov ako v jednotke. Môžete sa tešiť na oveľa menšiu dávku backtrackingu,“ okomentovali vývojári nový systém questov. Podľa ochutnávky z GamesComu bude návrat na Pandoru taký, ako správne návraty majú byť. Pokrivkávajúce prvky dostanú liečebnú kúru, chýbajúce veci budú doplnené a tie dobré ešte zväčšené, vylepšené a vyleštené. Hra vyjde až v roku 2012 pre PC, PS3 i Xbox360 a nám neostáva nič iné, iba dúfať, že Gearbox naplní všetky naše očakávania.


napísal je2ry 23.8.2011
Páči sa mi!
BORDERLANDS 2


PC
PS3
Xbox 360

Vývoj: 2K Games / CENEGA / Gearbox Software
Štýl: Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 21. september 2012
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Televízor k ps5 (7)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (0)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Testy,benchmarky,3dmarky,atď..... (2)
všetko ohľadne vašich testov a grafov...
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (3)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19805)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk