WORLD OF WARPLANES

WORLD OF WARPLANES

Kto bude kráľom multiplayeru vo vzduchu?

Dojmy

Pred niekoľkými mesiacmi sme si prvý raz zalietali vo svete lietadiel, ktorý pripravuje Wargaming.net. Boli sme zvedaví, ako vývojári od leta minulého roka pokročili a aké zbrane použijú v boji proti zdatnej konkurencii v podobe War Thunder od Gaijin Entertainment. Opäť sme sa teda vzniesli k oblakom a pokropili nepriateľov guľkami vo World of Warplanes.

Hra nás privítala hangárom so štyrmi základnými modelmi lietadiel, ktoré treba dobre prevetrať, aby vylietali dostatok kreditov a skúseností na nákupy lepších modelov. Technologický strom momentálne obsahuje sortiment štyroch primárnych krajín z obdobia druhej svetovej vojny: Nemecka, Sovietskeho zväzu, USA a Japonska. Lietadlá sú naškatuľkované v provizórnych blokoch podľa svojej špecializácie a vývojovej triedy. Už sú tu aj prvé lastovičky v podobe bonusových lietadiel, ktoré vyžadujú zlato. To je stále možné získať za reálne peniaze. Na odomknutie lietadla je potrebný dostatok skúseností a musia byť sprístupnené predchádzajúce modely.

Hráč si môže pozrieť detaily stroja, kde je teraz prednastavených niekoľko konfigurácií s odlišnou výzbrojou. Každú zostavu však treba odomknúť, podobne ako lietadlá a stojí to nemalé skúsenosti a peniaze na výskum. Zadovážené konfigurácie je už potom možné meniť podľa ľubovôle bez ďalších investícií. Možno však radšej využijete možnosť vytvoriť si vlastnú zostavu, kde si zvolíte motor a jednotlivé zbraňové systémy. Komponenty majú vplyv na odolnosť, bojovú silu, rýchlosť, váhu a manévrovacie schopnosti. Ani vlastná konfigurácie však nie je zadarmo.


S kúpeným a nakonfigurovaným lietadlom sa môžete s vervou pustiť do boja. Módy stále zahrňujú len všednú ponuku, teda tréning a skupinový tréning, boj proti botom a štandardné bitky. Každý zápas proti sebe postaví hráčov dvoch znepriatelených tímov. Všetci začínajú vo vzduchu, takže žiadne obavy (ani radosť) z odletu z letiska či pristávania. Cieľom je prosté vyhladenie nepriateľského družstva alebo vzdušná dominancia. To znamená získanie prevahy v oblasti ničením nepriateľských lietadiel, prípadne nevalnou umelou inteligenciou ovládaných lodí a pozemných objektov. Používajú sa guľomety, rakety a bomby podľa druhu stroja a vybavenia v hangári. Zamerané objekty majú ukazovatele, podľa ktorých viete lepšie zasiahnuť pohyblivé ciele. Ak vás protivníci zostrelia, môžete sledovať finále z pohľadu pozorovateľa, alebo opustiť bitku a zapojiť sa s ďalším lietadlom do iného boja. Skúsenosti a kredity vás neminú. Počet lietadiel v tímoch je momentálne prispôsobený počtu hráčov. K dobru slúži snaha o lepšie vybalansovanie tímov, zvyčajne sú v jednom boji lietadlá s rozdielom troch tried, čo je akceptovateľné.

Veľké zmeny teda v hre nenastali a lepšie, ako prostoducho opakovať už známe fakty, je porovnať World of Warplanes s konkurenciou a zhodnotiť reálne šance oproti War Thunder. Obidve hry sú letecké MMO v testovacej fáze a nie je možné vyniesť finálny verdikt, ale obsah je už dosť jasne definovaný. Môžeme teda zhodnotiť aktuálny potenciál a doterajšiu prácu vývojárov. Do pomyselného ringu vstupuje Wargaming.net a Gaijin Entertainment.

World of Warplanes má solídny manažment a nákup lietadiel, ktorý sa tvorcom osvedčil už vo World of Tanks. Snaha o určité úpravy pri nákupe komponentov je zatiaľ trochu rozpačitá, ale po vykryštalizovaní by to mohlo fungovať na jednotku. War Thunder zjavne kopíruje tento režim, vrátane formátu skúseností, hernej a prémiovej meny. Má však aj vlastné špecifikácie, ktoré sa týkajú hlavne zvyšovania levelu posádky a vylepšenia jej vlastností.


Lietadlá vo World of Warplanes sa pohybujú v súlade s fyzikálnymi zákonmi. Poškodenie lietadla však nemá zásadný vplyv na jeho vlastnosti, iba znižuje životnosť stroja. Lietadlá vždy začínajú vo vzduchu a nepotrebujú letiská. Let je bezproblémový a neovplyvňujú ho prakticky žiadne faktory. Ovládanie je arkádové s možnosťou použiť myš, klávesnicu a doplnkový hardvér. Pri komunikácii nechýbajú predvolené povely. Bojuje sa vždy s jedným lietadlom, po zostrelení hráč definitívne dolietal. Náročnosť a správanie lietadiel vo War Thunder do značnej miery závisí od voľby realistického stupňa a režimu ovládania. Keďže na výber je viac schém od arkádovej po simulátor, s myšou, klávesnicou aj doplnkovými zariadeniami, na svoje si príde každý. Tieto voľby určujú aj to, či lietadlo začína vo vzduchu, alebo sa musí najskôr vzniesť. V každom prípade sa na letiskách pristáva kvôli opravám a niekedy aj ďalším funkciám. Na lietadlách sa rozlišujú zásahové zóny. Pri poškodenom krídle sa viditeľne zhorší manévrovanie, zasiahnutá palivová nádrž vedie k explózii alebo núdzovému pristátiu. Samozrejmá je komunikácia s rýchlymi voľbami, v arkádovom režime môže hráč postupne bojovať s niekoľkými strojmi v tom istom boji. Pri lietaní sa berie do úvahy stav munície, tlak, skúsenosti posádky a ďalšie faktory.

World of Warplanes má bez tréningov prakticky iba jediný herný režim, hoci s možnosťou bojovať proti iným hráčom alebo AI. Cieľom je prosté ničenie nepriateľských lietadiel, prípadne aj pozemných a námorných cieľov. Hráči sa ostreľujú v dog fightoch a prípadne robia nálety. Vzhľadom na ponuku World of Tanks neočakávame ani tu viac režimov, s výnimkou klanových bitiek. Naproti tomu má War Thunder bohatú ponuku od samostatných bitiek, cez historické scenáre po nenáročné kooperačné kampane. Aj bežné mapy majú rôzne primárne zadania, okupovanie alebo obranu letísk, či zničenie pozemných jednotiek nepriateľa. To sa nezaobíde bez pristávania na letiskách pod ťažkou paľbou a dokonca na lietadlových lodiach, čo je vítaným spestrením leteckej MMO. Chuťovkou je vypúšťanie torpéd.

Vylepšená Grafika World of Warplanes je na slušnej úrovni. Pri vysokom rozlíšení sú modely lietadiel kvalitné, dokonca s metalickým odleskom. Dizajn úrovní je dobrý, ale mohol by byť aj lepší, detaily pozemných a námorných objektov sú slabšie. Horiace lietadlá po zásahu efektne horia, pády ale často nevyzerajú realisticky. Ozvučenie zatiaľ tuctové. War Thunder má vydarené modely lietadiel, rozmanité prostredia so skvelým dizajnom a dôrazom na detaily. Pri lete budete neraz obdivovať pôvaby krajiny, ktorá sa vo finále často zmení na ohnivé pole. Niektoré realistické zvuky sú veľmi efektívne, napríklad nálety strmhlavých nemeckých bombardérov Junkers Ju87 zvaných Stuka sprevádza obávané hvízdanie.


Problém World of Warplanes tkvie v tom, že priveľmi kopíruje koncept sveta tankov, lenže to, čo dobre funguje na zemi, nie je dostatočne efektívne vo vzduchu. Prostý let bezbariérovou oblohou a strieľanie po všetkom, čo sa hýbe, sa rýchlo stáva monotónnym. Konkurencia si to uvedomuje a preto neváha pridať niečo navyše. Uvidíme, čo s tým spraví Wargaming.net.

World of Warplanes má solídny základ, ktorý však nutne treba niečím obohatiť. Dobrým krokom môže byť aj prepojenie účtov a možné zdieľanie kreditov a skúseností medzi svetom tankov, lietadiel a lodí.


napísal uni 11.3.2013
Páči sa mi!
WORLD OF WARPLANES


Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector magazín #115


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| 4k notebook do 1000€ (6)
Ahojte Potreboval by som poradiť ohľadne 4k not...
| Alza emailova adresa a kvalita... (9)
Čaute mám otázku chcel by som počítač aký som už p...
| Enjin a kryptomeny v hrach (3)
Zavedenie kryptomien do Hier. Poznáte projekty,hry...
| Airflow a vytvorenie pozitivny... (4)
Caute, technicka otazka: Idem pouzit Fractral ...
| Gta 5 story mod (2)
Zdravim, chcem sa opytat ci je nutnost k prejdeniu...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk