NEED FOR SPEED

NEED FOR SPEED

Nádejný reštart adrenalínovej série

Hlboká noc, ulice sú presvietené pouličnými lampami. Z hrdzavej garáže vychádza naleštený športiak s tuningom za niekoľko desiatok tisíc dolárov. Prázdne mesto je skvelou príležitosťou pre nelegálne preteky s ostatnými jazdcami zo širokého okolia. Toho sú si však dobre vedomí aj miestni policajti, ktorí vaše adrenalínové pokušenie veľmi radi narušia. To ale pre nikoho z vás nepredstavuje žiadnu prekážku, kedže ulice fiktívneho kalifornského mesta Ventura Bay poznáte lepšie ako ktokoľvek iný.

Na nový Need for Speed titul čakáme už skutočne dlho. Minulý rok nám EA oznámilo, že žiadny Need for Speed nebude a so sériou si dávajú ročnú prestávku. Táto správa mnohých fanúšikov zaskočila, no zároveň išlo o rozhodnutie, ktoré hre určite prospelo. Od roku 2001 bol tak rok 2014 ďalším rokom, ktorý prešiel bez vydania nového dielu Need for Speed. Autori zatiahli za ručnú brzdu a otočili sa o 180 stupňov. Žiadny Need for Speed Rivals, Most Wanted alebo Run. Nevydáme sa na otvorené cesty Ameriky a rovnako tak sa nebudeme snažiť trhať asfalt na nemeckom Nurburgringu. Počas ročnej prestávky si v Electronic Arts očividne prediskutovali, o čom vôbec Need for Speed je a po čom fanúšikovia túžia. Špekulácie o tom, či sa k nám začiatkom novembra dostane hra, ktorá splní všetky naše očakávania, si necháme na neskôr, no z aktuálnych záberov sa zdá, že sa o to vývojári za dverami švédskeho štúdia Ghost Games minimálne snažia.

Toto však naznačuje už samotný názov nového dielu. Tohtoročné Need for Speed je reštartom série, ktorý už jednoducho musel prísť. Podobnými slovami nás v stánku Need for Speed privítal aj hlavný dizajnér hry, James Mouat: „Need for Speed čo? Veľa ľudí sa nás na to pýta, o aké Need for Speed v skutočnosti ide." Hneď potom sa však zozadu ozvala odpoveď jedného z prisediacich: „Underground!" Na čo Mouat neprikývol, iba sa pousmial a pokračoval opisovaním toho, čo chce asi každý fanúšik série počuť: „Vraciame sa späť k tuningu, nočným pretekom a prekonávaniu samého seba." Rozsiahly tuning vždy k Need for Speed patril, no a aby tvorcovia hráčov o svojej snahe v tomto smere ešte viac utvrdili, počas Gamescomu predstavili päticu skutočných legiend tuningového sveta, ktoré sa stanú súčasťou nového Need for Speed.


Hra je tak rozdelená do piatich rôznych „odvetví", pričom každé jedno z nich má svojho majstra, ikonu. Prvou osobnosťou je Morohoshi-san, ktorý sa stáva ikonou Outlaw. Už od malička ignoroval všetky autority a šiel vlastnou cestou. Z polovice normálny chlap, no z tej druhej zarytý člen automobilového podsvetia. Na svoje upravené Lamborghini Diablo SV z roku 1999 jednoducho nedá dopustiť. Druhou ikonou je známa postava menom Ken Block. Ken si berie na starosť Style, ktorému venuje všetky svoje cenné skúsenosti nazbierané pohybom vo svete automobilov a najmä s jeho miláčikom Ford Mustang Hoonicorn, ročník 1965. Nájsť ten správny štýl je dôležité.

JNMEP-GE?D4-V8XLH

Tretím členom je Nakai-san, s ktorým sa v novom Need for Speed budete stretávať pri tvorbe vozidiel. Jeho prioritou je tak sekcia Build, ku ktorej sa dokonale hodí. Jeho prvým autom vôbec bolo Porsche 911 z roku 1974, ktoré si postupom času prestaval na skutočnú príšeru. Magnus Walker sa hlási k niečomu, čo má hra už v názve. Speed, čiže rýchlosť, je neoddeliteľnou súčasťou každého jedného preteku, pričom práve Magnus vám poradí, ako ju ovládnuť čo najlepšie. Poslednou ikonou je Risky Devil, ktorý bude synonymom pre vašu Crew. Mať dobrú partiu v takto nebezpečnom športe je skrátka nutnosťou.

Príbeh hry bude rozprávaný netradične, a to z pohľadu prvej osoby v skutočných filmových videách, v ktorých sa stretneme aj s vyššie spomínanými ikonami. Ako sme mohli vidieť v ukážke z našej garáže, tento štýl pôsobí veľmi dobre, najmä ak prechod medzi filmovou scénou a hrou nie je až taký viditeľný. Ako dodal Jame Mouat, auto, ktoré môžeme vidieť napríklad vo videu z garáže, nie je pevne nahrané do videa, ale vždy sa mení na vaše vlastné.

Keď príde na rad tuning, tam sa naozaj každý chce čo možno najviac vyhrať. V hrateľnej ukážke, ktorú sme si mohli vyskúšať, sme síce nemali k dispozícii práve najširší výber „súčiastok", no to bolo, pochopiteľne, spôsobené iba demom. Na aute si totiž môžete meniť či pridávať všetky možné spoilery, upravovať celé body kity, vymieňať kapotu, zatmaviť sklá, zmeniť svetlá, audio systém, upraviť brzdové disky, brzdy, kolesá, ich veľkosť a taktiež aj pneumatiky. Samozrejmosťou je zmena farby či výmena výfuku, ktorá bude mať vplyv aj na zvuk auta. K dispozícii pritom bude viacero skutočných značiek, ktoré si autori licencovali. Ponuka je teda naozaj rozsiahla a kombinácií je obrovské množstvo.

Okrem vizuálnych zmien však autori mysleli aj na úpravu ovládania. Hráči tak budú mať prístup k širokému nastaveniu ovládania, respektíve fyziky, a teda správania auta na ceste. Celkovo nové Need for Speed obsahuje až 25 možností úprav, medzi ktoré patrí vyváženie ovládania medzi driftom alebo priľnavosťou vozidla, možnosť využívať brzdu pre driftovanie či dokonca zmeniť tlak v jednotlivých pneumatikách.

V demo verzii, ktorá bežala na PS4, sme boli vhodení do mesta. Presnejšie do stredu križovatky, v ktorej sme si mohli vybrať medzi dostupnými pretekmi. Išlo o Time Trial, teda úloha bola jednoduchá - dostať sa z jedného miesta na druhé čo možno najrýchlejšie. V prvých minútach bolo ovládanie dosť chaotické, no z môjho pohľadu nejde o nič nezvyčajné, a predsa len je skôr bežné také úvodné „zohranie sa" s ovládaním, kým sa vám plne dostane do rúk. A stále nemôžeme zabúdať na to, že sa ovládanie dá ľubovoľne nastavovať.

Prvé zákruty tak v mojom podaní končili tradične v stene a s policajným autom hneď vedľa. Každopádne to už po pár nevydarených pokusoch bolo lepšie a postupne prichádzala zábava. Ide o arkádu, čiže rezanie zákrut v obrovských rýchlostiach a v drifte tu má miesto. Príjemným zistením bola tiež neprítomnosť divokej kamery a jej nakláňanie v zákrutách, ktoré sme mohli vidieť v prvej ukážke. Našťastie tak nejde o pevné nastavenie, ale iba o špeciálny pohľad. Frostbite 3 engine hre taktiež veľmi prospieva a nočné mesto pôsobí na pohľad naozaj dobre.

Dobre vytočiť zákrutu, netrafiť betónovú stenu, striasť sa policajtov a utiecť súperom, to sú vaše najvyššie priority. Zdá sa, že nové Need for Speed to má skvele našliapnuté a mieri správnym smerom, a tak nám zostáva len dúfať, že to 3. novembra už iba potvrdí a nesklame nás.



napísal play3man 17.8.2015
Páči sa mi!
NEED FOR SPEED


PC
PS4
Xbox One

Vývoj: Electronic Arts / Ghost Games
Štýl: Racing
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 5. november 2015
 15.3. 2016 (PC)
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Remake (0)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (8)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (1)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Testy,benchmarky,3dmarky,atď..... (2)
všetko ohľadne vašich testov a grafov...
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19843)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk