Advertisement

DRAGON BALL FIGHTERZ

DRAGON BALL FIGHTERZ

Chaos na obrazovke, radosť v srdci

Dojmy
PC
PS4
Xbox One

Akira Toriyama v roku 1984 možno ani len netušil, do akého veľkého fenoménu nakoniec prerastie jeho manga Dragon Ball. Sága si veľmi rýchlo získala čitateľov a začala prerastať hranice papierových stránok, pričom sa čoskoro vydala dobyť aj iné médiá. Na rade bola televízia, keď v roku 1986 vznikli prvé epizódy, čo je médium, kde s Dragon Ball univerzom prišla do kontaktu asi väčšina z nás. Nasledovali filmy a keďže už to nebol len japonský, ale rovno celosvetový fenomén, tak aj videohry. Tých bolo doteraz viac ako 90, teda takmer tri ročne. Boli medzi nimi dobré a aj tie menej vydarené, no na takúto hráči a fanúšikovia čakajú od samotného začiatku.

Niežeby bojovky ako je napríklad Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi neboli kvalitné. Vôbec ju nespochybňujeme, veľmi dobre vystihla univerzum a aj jeho ikonické súboje, pričom sa hrala výborne. No stále to nebolo úplne ono. Od prvého úniku informácií o Dragon Ball FighterZ ale všetci vedeli, že toto je presne tá hra. Presne tá bojovka, ktorá dokáže verne zobraziť Dragon Ball v celej jeho paráde. Stoja za ňou totiž autori Guilty Gear a BlazBlue sérií a ak ich poznáte, už zhruba viete, čo môžete od hry očakávať. Poctivú 2D hrateľnosť s prepracovaným súbojovým systémom, ktorý osloví hneď v úvode, no jeho zvládnutie dá poriadne zabrať.

Aj keď hra vychádza až v priebehu februára 2018 na PC a konzolách Xbox One a PS4, práve pred Gamescomom spoločnosť Bandai Namco rozbehla veľmi pekný marketingový kolotoč okolo hry, ktorý sa točí ešte aj teraz. Na Gamescome sme sa napríklad dočkali predstavenia Androidov, pričom zaujímavosťou je, že Android 18 a Android 17 sú v hre len jedna postava, no pri niektorých útokoch využívajú to, že sú dve. Android 16 je oproti tomu samostatná postava. Taktiež sme sa dočkali potvrdenia toho, že sa v hre objavia verzie SSGSS Goku a SSGSS Vegeta. No a teraz nám Namco krátkymi trailermi pomaly predstavuje všetky postavy z hry.


Vieme teda, že nebudú chýbať známe a obľúbené postavy, ako Goku, Vegeta, Piccolo, Trunks, Krillin, prípadne na opačnej strane zase Frieza a Cell. Postáv je zatiaľ známych 13, pričom SSGSS Goku a SSGSS Vegeta sú samostatné a oddelené od bežných foriem. Každá z postáv má vlastné schopnosti a útoky, ktoré zodpovedajú tomu, čo poznáte z mangy, anime a filmov. Líšia sa ale aj vlastnosťami. Napríklad SSGSS verzie postáv budú mať plných 7 častí spodného ukazovateľa pre špeciálne útoky, ktorý dobíjate svojou Ki. A to ako jediné postavy v hre, no budete si ich musieť časom odomknúť. Len predobjednávatelia si ich odomknú skôr. Okrem toho hra ponúkne aj rôzne farebné schémy pre postavy, ak by ste si ich chceli zmeniť.

Autori pre hru vytvárajú úplne nový príbeh, o ktorom však nechceli prezradiť absolútne nič a chcú ho čo najdlhšie držať ako prekvapenie pre hráčov. Povedali nám len toľko, že tu bude mať veľkú úlohu Android 16, ktorý je opäť medzi živými a spolu s ním sa vrátili aj veľké problémy. Príbeh má byť temnejší a autori nám z neho ukázali niekoľko príbehových scén, ktoré ale bez kontextu veľa neprezradili. Vieme ale to, že budú vyzerať naozaj veľmi dobre a  hlavne sú verné predlohe, pričom nebudú chýbať animované dialógy.

Dragon Ball FighterZ nie je úplne tradičnou 2D bojovkou už len z toho dôvodu, že sa tu bojuje vo formáte 3 vs. 3. Ak teda hráte proti umelej inteligencii, vyberiete si trojicu postáv a bojujete proti triu postáv. V rámci tejto trojice môžete medzi postavami prepínať a ak teda jedna dostáva slušnú nakladačku a hrozí jej koniec, prepnete sa na niekoho čerstvejšieho. To isté platí aj pri hre proti živým protivníkom, či už hráte lokálne, alebo online. Každá z postáv má samostatný ukazovateľ života.

Možno sa bojíte, že tradičné Dragon Ball súboje prechodom do 2D hrateľnosti stratia svoje čaro, no obavy nie sú na mieste. Môžete si to koniec koncov pozrieť aj vo videu, kde jasne vidíte, že postavy stále lietajú do výšky a môžu nastať momenty, kedy sa na zemi jednoducho bojovať nebude. V rámci autenticity hra pôsobí výborne a nechýbajú všetky dobre známe útoky, ktoré sú plné rôznych efektov, kedy síce možno trošku strácate prehľad o tom, čo sa deje na bojisku, no ak práve od vás súper dostáva útok cez celú obrazovku, bavíte sa skvele a skvele sa tiež na to pozerá.

Útoky sú rýchle, explozívne a neraz využívajú aj dve postavy naraz, ktoré sa na jednej strane dokážu zapojiť do boja. Sú tu útoky, ktoré majú postavy spoločné a v zásade sú to tie najjednoduchšie, aj tak je ale každá z postáv unikátna. V boji môžete použiť tiež už spomínané efektné a efektívne super útoky. Už trošku pokročilejšie techniky sú napríklad Counter asssist, čo je protiútok, pri ktorom vám pomôže druhá z vašich postáv. Zahrali sme si niekoľko súbojov a základy sa dajú osvojiť naozaj veľmi rýchlo, no, bohužiaľ, sme sa nedopracovali k pokročilejším technikám. To sú náznaky toho, že hra dokáže chytiť aj relatívnych nováčikov, no má aj dostatočnú hĺbku pre skúsených hráčov. Kombá sa počítajú na desiatky, čo sa k značke hodí a ešte viac vás to vtiahne do hry.

V deme bola pätica dobre známych prostredí použitá ako základ pre 2D arény. Poznáte ich z mangy alebo seriálov, no uvidíme, či budú mať nejaké miesto aj v príbehu a budú naň naviazané, ako to ukazuje napríklad séria Injustice. Zabojovali sme si tak na turnajoch Cell Games a World Tournament, na planéte Namek, vo West City a tiež v aréne Rocky Fields, čo je klasické DB prostredie. V porovnaní s Xenoverse ale nemôžete počítať s nejakou veľkou deštrukciou, aj keď sa pôda pod nohami postupne deformuje.


Okrem lokálneho hrania a príbehu ponúkne hra aj online režim, ktorý sme si síce vyskúšať nemohli, no autori nám predstavili svoje plány s ním. Tam chcú ponúknuť naozaj široké možnosti, pričom tie začínajú už vo vizuálne spracovanom svete ako lobby, kde vás reprezentuje drobný avatar, ktorého si môžete upravovať spolu s pozdravmi a ďalšími vecami a môžete vďaka nemu komunikovať s inými hráčmi. Autori tu prinesú režim Party Match, kde sa môže zapojiť až 6 hráčov v zápasoch 3 vs. 3 a ktorí sa medzi sebou prepínajú. Hra v tomto režime v ďalších zápasoch premieša tímy a super je, že vidíte aj dôležité informácie o hráčoch, napríklad kvalitu ich pripojenia. Zapojiť sa môžu aj pozorovatelia, ak sa niekto odhlási. Nebude chýbať Replay režim.

Graficky hra vyzerá jednoducho perfektne a aj keď má ešte pol roka do vydania, po tejto stránke tam už snáď ani nie je čo zlepšovať. Naozaj vyzerá skvele, postavy sú spracované veľmi dobre a verne, to isté platí pre prostredia a tiež pre súboje. Celé to pôsobí, akoby ste sa sami zapojili do jednej z televíznych epizód, čomu napomáha aj veľmi dobrá prezentácia pred, počas a aj po súbojoch. Fanúšikov pôvodného znenia určite poteší prítomnosť aj japonského dabingu postáv, no a hudba taktiež pôsobí autenticky.

Nemusíte mi veriť, preto určite oceníte možnosť vyskúšať si hru na vlastnej koži. Už tento víkend totiž Namco prinesie uzatvorenú betu, do ktorej sa síce mohol prihlásiť každý, no autori vyberú len niektorých. Ak sa na vás usmeje šťastie, môžete sa tešiť na zábavné súboje plné adrenalínu, kde si užijete taktiež vizuálne anime orgie a naozaj cítiť silu útokov, ako napríklad Kamehameha. Dragon Ball FighterZ tak presne vystihuje to, o čom by hra z DB univerza mala byť.


napísal matus_ace 15.9.2017
Páči sa mi! (+1)
DRAGON BALL FIGHTERZ


PC
PS4
Xbox One

Vývoj: Bandai Namco / Arc System Works
Štýl: Bojovka
Dátum vydania: 26. január 2018
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

SECTOR MAGAZÍN
#104


SOCIÁLNE SIETE
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2018 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk