OVERKILL'S THE WALKING DEAD

OVERKILL'S THE WALKING DEAD

Dokáže táto zombie akcia prekvapiť?

Dojmy
PC
PS4
Xbox One

Niektorých nálepiek sa jednoducho nedá zbaviť, aj keď sa budete naozaj veľmi snažiť. Dôvody sú menšie aj väčšie, no nie vždy to budí práve najlepší dojem. Poznáte to napríklad vtedy, keď sa hovorí o filmoch podľa hier, ktoré majú už dlho pred vydaním zlú povesť. A v prípade tejto hry je zas tá najväčšia nálepka o tom, že je to len Payday 2 so zombíkmi. Čo síce môže byť pravda, no aj napriek obrovskému úspechu kooperatívnej lúpežnej akcie Payday 2 to nebudí práve najlepší dojem. Možno práve naopak.

A pritom je Overkill's The Walking Dead pomerne očakávanou hrou už od roku 2014, kedy ju autori ohlásili. Odvtedy sa dočkala niekoľkých odkladov, no tento rok už konečne vyjde, aj keď konzoloví hráči si budú musieť počkať do februára 2019. Sprievodným problémom takéhoto dlhého vývoja však môže byť to, že za tú dobu upadla ako popularita zombie žánru, tak išla dole aj popularita seriálu, ktorý v počte divákov posledné tri roky stabilne klesá. Hra tak automaticky nezažije ten boom, ktorý by ju sprevádzal pred pár rokmi a ktorý pomohol napríklad adventúrnemu spracovaniu The Walking Dead, aj tak ale má šancu osloviť, o čom nás presvedčilo demo.

Budem sa opakovať, ale na začiatku celej našej Gamescome coverage som sľúbil, že prinesiem viac informácií zo zákulisia a ak sa niečo pokazilo, tak o tom napíšem, aj keď sa to možno vydavateľom nemusí páčiť. A tento rok sa toho pokazilo dosť veľa. Niekde nám hra padla, inde zas zamrzla a podobne. Tu bol ale problém v celej časti stánku s hrou, kde hra totiž vôbec nefungovala ani na jednej zostave. Z dohodnutého stretnutia s prezentáciou a novinárskym demom tak nebolo nič. Aj tak som si ale vydupal aspoň verejné demo, kde som predbehol ľudí čakajúcich aj niekoľko hodín, aby som si z hry vyskúšal aspoň niečo.


Nebol to teda taký zážitok, aký mohol byť. Žiadne otázky na vývojárov, žiadne detaily o hre a ani žiadna spolupráca s ďalšími novinármi pri spoločnom prechádzaní nemŕtvymi zamoreným mestom. Hráči na verejných demách totiž asi zo zásady nekomunikujú, takže sa síce do sveta môžete vydať spoločne, no o pár chvíľ neskôr už zisťujete, že každý zomiera niekde inde a vám ide po krku hromada hnijúcich nepriateľov. Pritom úloha v deme znela tak jednoducho – dostaňte sa do tábora banditov. Neviete však, kde sa nachádza a keď sa po svete začnete rozhliadať, veľmi skoro vám na päty začnú šliapať problémy.

Demo sa odohrávalo v meste a jeho dostupná časť bola relatívne veľká, pričom bolo badať, že už to je nejaký čas, čo prebehla apokalypsa, no zároveň to nebolo veľmi dávno. Po vojakoch ešte zostali opustené stany, obchody boli rozkradnuté a kde sa dalo, tam sa ľudia snažili chrániť reťazami na plotoch a bránach. Vy tak čelíte rozhodnutiu, či sa reťazí zbavíte a otvoríte si cestu do ďalšej časti mesta, kde možno okrem nejakých surovín nič nie je, alebo stavíte na istotu a relatívne bezpečie. Ak totiž tadiaľ prejdete vy, o pár chvíľ neskôr tadiaľ môže prejsť aj niečo iné.

Netrvá to dlho a čoskoro je zombíkov na mape obrovská hromada a sú všade. Nie je kam utiecť, robenie hluku len láka ďalších a v hre sú navyše zombíci relatívne silní a vaša výbava nie je až taká, aby ste strety s nimi pokladali za niečo, čím prejdete ako nôž maslom. Naozaj je hra o spolupráci, lebo keď sa jeden z hráčov dostane do obkľúčenia, sám sa z neho nevyseká. A ak dôjde k najhoršiemu, vždy môže jeden zo živých spoluhráčov oživiť toho, ktorý práve zomiera na zemi. Ak nespolupracujete, veci sa môžu ľahko pokaziť. A ak sa pokazia, zomriete.

V tomto ohľade hra naozaj pripomína Payday 2 a to isté by sa dalo povedať aj o postavách. Do boja totiž nejdete v koži anonymných hrdinov. Hrdinami hry sú Maya, Aiden, Grant a Heather. Každá z postáv je iná, a to ako vybavením, ktoré má k dispozícii, tak aj schopnosťami (primárna a sekundárna), ktoré môžete využívať. Práve správne využitie jedinečnosti jednotlivých postáv je kľúčom k úspechu a keď aspoň chvíľku spolupracujete, hneď vidíte, že to nie je až také náročné. Aj tá obrovská presila zombíkov sa dá zrazu aj keď nie poraziť, tak aspoň bez väčších problémov obehnúť. Počas hrania navyše hľadáte ďalších preživších, hľadáte novú výbavu a nechýba ani svätý grál moderných hier – zber koristi a výroba predmetov.

Herný svet ponúka množstvo možností interakcie a aj cez ne si môžete neraz otvoriť možnosť stealth postupu, ktorý nebudí rozruch a hlavne na vás nepúta pozornosť. Môžete sa zakrádať a nepriateľov likvidovať ticho odzadu jedným úderom do hlavy. Môžete tu využívať rôzne gadgety, rovnako odporúčam používať tlmič, ak máte to šťastie, že máte vo výbave pištoľ. A hlavne si zvyknite na to, že tu budete spoluhráčom mnoho vecí oznamovať a označovať a bojovať zblízka, keďže aspoň v deme zbraní a nábojov nebolo nikdy dosť.

Nemôžem zas ale povedať, že by sme zombíkov museli tĺcť holými rukami. Krompáč poslúžil veľmi dobre a ak k nepriateľom pristupujete obozretne, stačí jedna tichá a dobre mierená rana do hlavy. Nebola by to The Walking Dead hra, ak by v nej nebola kuša, takže tá nesmela chýbať. Šípy si rozhodne berte späť, lebo plytvanie si tu nemôžete dovoliť. A neskôr nájdete aj tú pištoľ, tí šťastnejší z vás aj niečo silnejšie, účinnejšie, ale aj hlučnejšie. Taktiež vieme, že by hra mala obsahovať viac zbraní a aj RPG prvky, no z týchto prvkov sme si v deme veľa pozrieť nemohli. Bohužiaľ sa hra nevyhla QTE, ktoré tu nájdete napríklad vtedy, keď na vás už zombík visí a vy sa ho potrebujete zbaviť.


Overkill pravdepodobne nikdy nepriniesli nejaké vyslovene krásne hry. Zároveň ale ich hry neboli ani škaredé. Taký ten priemer, ktorý nenadchne, ale ani neurazí. Niečo vyzerá fajn, iné veci zas už horšie. Nemyslím si teda, že by hra vyzerala vyslovene zle (priamo počas hrania), ale ani pekne. Vyzerá pomerne obyčajne. Našťastie, zvuk už pôsobil výrazne lepšie, a to hlavne nenápadné ambientné tóny, ktoré sa vám dokážu vkradnúť pod kožu a aj keď hra nie je hororom, skôr naozaj stealth akciou, tak pekne budovala napätie.

A to je asi to najlepšie, čo o Overkill's The Walking Dead môžem povedať. Nenudil som sa, no na Gamescome som si vyskúšal aj zábavnejšie a zaujímavejšie tituly. Potenciál tu je najmä pre fanúšikov kooperácie a aj pre fanúšikov Payday 2, len si treba uvedomiť, že je hra viac zameraná na stealth a chyby v spolupráci tu o to viac zabolia. Výborne však vedela budovať atmosféru, veľmi dobre ju vystihla a už z nej cítite, že toto je The Walking Dead hra. Pracoval na nej pritom sám Robert Kirkman, tvorca pôvodného komiksu, takže uvidíme, čo priniesol do príbehu, ktorý má byť zameraný na dospelých a mal by skúmať oblasti, ktorým sa seriál nevenuje.


napísal matus_ace 11.9.2018
Páči sa mi! (+4)
OVERKILL'S THE WALKING DEAD


PC
PS4
Xbox One

Vývoj: 505 Games / Overkill
Štýl: Akcia
Dátum vydania: 8. november 2018
 8.2. 2019 (Xbox One, PS4)
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

SECTOR MAGAZÍN
#108


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Problem s monitormi po vymenen... (2)
Zdravim ludia, mam taky mensi ci mozno aj vacsi...
| Logitech g-pro klavesnica a je... (2)
Halo mili hraci, pri hrani a jedeni sushi nad k...
| Nová grafika (6)
Ahojte chcel by som kúpiť novú grafiku do takých 3...
| Call of duty bo4 /battlefield ... (8)
Ktorá hrá je lepšia? Za mňa BF V vyzerá lepšie ale...
| súťaž o steam keys - predveď ... (255)
Po kratšej úvahe som sa rozhodla založiť toto vlák...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2018 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk