VAMPIRE: THE MASQUERADE – BLOODLINES 2

VAMPIRE: THE MASQUERADE – BLOODLINES 2

Uhasí Bloodlines 2 náš smäd po upírskej RPG?

Dojmy

Dobré hry si zaslúžia druhú šancu vykúpiť sa zo svojich prehreškov. Každý máme vlastnú definíciu pre kvalitnú hru a mnohí z nás jej dokážu odpustiť isté chyby, ak nám ponúkne nezabudnuteľný zážitok. Taký je prípad Vampire: The Masquerade Bloodlines z roku 2004, ktorá sa vryla do pamäti nejednému hráčovi pre jej neprekonateľnú atmosféru, ale aj hrozný technický stav. Na druhé šance veria aj v Paradox Interactive, odkedy v roku 2015 kúpili White Wolf Publishing, aby oživili videohernú značku Vampire zo sveta World of Darkness. Počas Gamescomu nám vývojári nového Bloodlines predviedli, že mienia priniesť pokračovanie, aké si po 15 rokoch zaslúžime.

Dvojica vývojárov zo štúdia Hardsuit Labs nám za zatvorenými dverami ukázala približne polhodinové demo, ktorým nás chceli ohúriť nielen naleštenou grafikou s raytracingom a novými technologickými vymoženosťami, ale aj svojimi znalosťami z pôvodnej hry – jej silných stránok aj slabín. Novinárom v miestnosti priznali, že obrovské množstvo bugov je jeden z dôvodov, prečo bolo Bloodlines odsúdené na zlyhanie. Tým druhým bolo podľa nich vydanie Half-Life 2 presne v ten istý deň ako Bloodlines. Aby sa história neopakovala, dávajú si záležať na tom, aby hra vyšla v čo najideálnejšom stave. Prvým zásadným rozhodnutím bolo upustenie od možnosti hrania z pohľadu 3. osoby, čo podľa vývojárov nebolo šťastným riešením v prvom diele a pohľad 1. osoby vás viac pohltí, aby ste sa skutočne vžili do role upíra.

Bloodlines 2 vám chce sprostredkovať čo najintenzívnejší zážitok mestskej šelmy, pre ktorú sú ľudia korisťou. Hra sa odohráva iba v noci a vašim nepriateľom môžu byť aj pouličné lampy, ktoré na vás zbytočne pútajú pozornosť. Lampy a osvetlené otvorené prostredia dokážu zdeformovať váš pohľad, aby vás tak varovali, že v týchto miestach nie je vhodné porušiť pravidlá Masquerade, ako je útočenie na ľudí. Nové technológie umožnili posunúť role-play aspekt ešte o kúsok ďalej ako v prvom Bloodlines a teraz môžete vidieť svet očami predátora, ktorý si všíma krvný obeh, búšenie srdca aj arómu svojich obetí. Už sa neživíte len ich krvou, ale aj pocitmi, ktoré zažívajú. Ak sa budete často živiť krvou ľudí v delíriu alebo hneve, odrazí sa to na vašich schopnostiach.


Bloodlines 2 sa pre vás začne v koži takzvaného Thinblood upíra, ktorý bol len nedávno premenený nie veľmi významným upírom, je slabý a nie je členom žiadnej frakcie. Na rozdiel od prvého Bloodlines si svoj klan nevolíte a môžete sa medzi členov dostať len ako outsider. Ako sa však po pár nociach ukáže, klany vo viacerých frakciách hľadajú poskokov na špinavú prácu. Sú to pre vás ideálne príležitosti, ako sa ďalej dostať do inkluzívneho sveta upírov. Môžete sa pokúsiť vmiešať medzi najvyššie kruhy mocných frakcií, alebo si žiť tichým, ale o to vzrušujúcejším životom predátora. Počas dema sme videli jednoduchú ukážku prvej podradnej práce – nájsť upíra z klanu Nosferatu a kúpiť od neho informácie. Táto na prvý pohľad priamočiara úloha však po chvíli ukázala, ako sa dokáže v Bloodlines 2 rozvetviť na sériu rozhodnutí s rôznymi následkami. 

Našou prvou zastávkou pri hľadaní upíra menom Slugg bola skrýša iného Nosferatu menom Samuel. Ten nám dal tip, kde Slugga nájdeme a zároveň sa nás spýtal, či by sme sa Sluggovi neskúsili dohovoriť, aby sa nechal chrániť svojim vlastným klanom výmenou za informácie. Nechali sme si dvierka otvorené a Samuelovi sme povedali, že urobíme, čo bude v našich možnostiach. Slugg sa skrýval na odľahlom mieste zvanom Jungle, ktoré však bolo okrem bezdomovcov plné ozbrojených gangsterov. Tu sme si vyskúšali jednu z nových schopností – premenu na hmlu, vďaka ktorej sme sa dostali cez ventilátory do rôznych strážených budov. Okrem toho v hre ako Thinblood využijete telekinézu, čí privoláte netopierov na útok alebo lietanie v priestore.

Vývojári sa novinárov pýtali, ako chcú pokračovať a ktoré dialógové možnosti chcú zvoliť a je nutné poznamenať, že na našom stretnutí sa zišla skupina najväčších pacifistov a diplomatov, pretože sme misiu dokončili najmenej akčným spôsobom s výsledným efektom hrania na dve strany. Všade, kde sa dalo zakrádať, sme použili naše schopnosti, aby sme sa vyhli zbytočnému krviprelievaniu a zvolili sme také možnosti v dialógu, aby sme presvedčili gangstrov, nech nás pustia dnu. Slugga sme po krátkej naháňačke našli a bol ochotný s nami jednať. Zvolili sme možnosti, ktoré viedli k tomu, že Slugg sa nechal presvedčiť, aby sa vrátil k svojmu klanu. Prežil, bol v bezpečí, ale my sme od neho informácie nedostali. 

Bolo nám povedané, že k tejto úlohe sa dalo pristupovať viacerými spôsobmi, ktoré mohli skončiť vyhrážaním sa Sluggovi, ktorý by nám prezradil, kde informácie skryl, mohli sme mu ich ukradnúť, alebo sme mohli Slugga definitívne umlčať. Najzaujímavejším aspektom pri dialógoch bolo, že špeciálne dialógové možnosti, ktoré vyplývajú z vašich schopností či klanu, nemajú okamžitý účinok, na aký sme zvyknutí v iných hrách. Nestačí použiť svoj šarm, aby rozhovor smeroval k ideálnemu výsledku. Nie je tu žiaden kompas dobrých a zlých možností. Tie špeciálne vám len trochu inak rozvetvia ďalšie možnosti. 

Keďže sme od Slugga potrebné informácie nedostali, vrátili sme sa s k zadávateľke úlohy, Elif, s prázdnymi rukami. Našťastie, zlé správy zobrala napodiv bez zbytočných výčitiek. Trochu sme nahnevali jednu významnejšiu upírku, no nepreťali sme s ňou pracovný vzťah a na druhú stranu sme získali potenciálnych spojencov v klane Nosferatu. Všetky tieto možnosti riešenia úloh nám dávajú nádej, že Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 bude naozaj komplexnou hrou, ktorú budeme musieť rozohrať hneď niekoľkokrát. Autori nám naznačili, že okrem 5 predstavených klanov po vydaní pridajú ďalšie, ktoré hre dodajú nový rozmer. Sami priznali, že si dávajú záležať na klane Malkavian, ktorý je známy vyšinutým správaním a svojskou komunikáciou. 

Na otázky ohľadne príbehu vývojári reagovali zdržanlivo, no prezradili nám, že hra sa odohráva v Seattli 15 rokov po udalostiach z prvého Bloodlines. Ako nedávno premenený upír sa ocitneme v byte novinára, ktorý sa snažil pospájať kúsky skladačky a mal v hlave rovnaký zmätok ako naša postava. Svet upírov je zdá sa na pokraji vojny a niekto sa rozhodne hodiť granát rovno na bojisko. Tým granátom ste vy a vaša premena na upíra je viac, ako len náhoda. Ako sa neskôr ukáže, v ten istý deň boli premenení aj iní ľudia, niektorí veľmi mladí a niektorí sú dokonca vašimi priateľmi. Váš osudný deň priniesol chaos do už tak roztriešteného prostredia upírov a teraz musíte zistiť, aké je vaše miesto v ich hierarchii.


V prvom Bloodlines bolo Los Angeles nielen prostredím pre dej príbehu, ale bol to osobitný prvok, ktorý žil svojim životom. Nezameniteľná atmosféra virtuálneho mesta vo fanúšikoch doteraz vyvoláva nostalgické spomienky, aj keď nikdy v skutočnosti nezažili Downtown ani Santa Monicu. V Bloodlines 2 chceli vývojári navodiť rovnakú atmosféru v uliciach Seattlu, ktoré neboli v hre reprodukované úplne 1:1, no podľa ich slov vám prechádzanie Seattlu v hre pripomenie lokality v skutočnom najväčšom meste severozápadu USA. V ukážke na Gamescome sme toho veľa nevideli, no zaujal nás nočný klub, v ktorom sme našli Elif a bolo možné v ňom tancovať rovnako ako v prvom diele Bloodlines. Vývojári nám prezradili, že pohyby, ktoré vaša postava pri tanci robí, boli zdĺhavým spôsobom vyňaté z pôvodnej hry a teraz sa nimi môžete pred verejnosťou znemožniť rovnako, ako ste to robili pred 15 rokmi.

Vaša postava však okrem vražedných pohybov nemá nič, čím by vyjadrila svoju osobnosť. Po vzore doskovej RPG si budete musieť svoju postavu navrhnúť sami, pretože nebude dabovaná a dá vám tak voľnosť si ju vytvoriť podľa vašich predstáv nielen v editore, ale aj vo vašej vlastnej mysli. Hra vychádza z 5. edície knihy k Vampire roleplay, no je otázne, ako veľmi sa Hardsuit Labs budú držať pôvodného materiálu. Odpovedi na otázku, či bude v hre možné nadviazať s niekým romantický vzťah, sa vývojári znova vyhýbali a vyzerá to tak, že flirtovanie bude viesť skôr ku kŕmeniu ako k partnerstvu. Rovnako nechceli prezradiť, ako je nový príbeh napojený na ten, ktorý poznáme z prvého Bloodlines a či stretneme aj nejaké staré známe postavy.

Hardsuit Labs majú pred sebou ešte dlhú cestu, kým vypiplú Bloodlines 2 k dokonalosti, no na Gamescome nám ukázali, že okrem odhodlania majú aj veľký cit pre milovaný prvý diel Bloodlines, ktorý im dal dobrý základ. A technologické vymoženosti dneška im dali priestor na inovatívne prvky, o ktorých sa nám pred 15 rokmi mohlo len snívať. Svet Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 bude väčší, ako sme vôbec mohli dúfať. Teraz ho musia Hardsuit Labs vyplniť rovnakou, ak nie lepšou atmosférou a úlohami, ktoré budeme chcieť prechádzať znova a znova, ako sme to robili pri prvom Bloodlines.


napísal Tanya 7.9.2019
Páči sa mi! (+9)
VAMPIRE: THE MASQUERADE – BLOODLINES 2


PC
PS4
Xbox One

Vývoj: Hardsuit Labs / Paradox
Štýl: Akčná Adventúra
Dátum vydania:  marec 2020
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector Magazín #116


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Herny monitor 27” (16)
Ahoj poradí niekto herny monitor k AMD grafike? Ne...
| Novy mobil (4)
Ahojte, nutne potrebujem novy mobil stary sa mi ro...
| Forza horizon 4 xbox one (1)
Ahojte potrebujem poradiť už mám dlchsie tuto top ...
| Problém s ps4 (4)
Zdravím, moja PS4 Slim začala z ničoho nič blbnúť....
| Nový pc (2)
Chcem si poskladať PC. Zatiaľ som si vybral tieto ...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk