SOULSLINGER: ENVOY OF DEATH

SOULSLINGER: ENVOY OF DEATH

Posmrtný divoký západ na muške

Dojmy

Ak máte chuť zahrať sa na drsného pištoľníka v štýle divokého západu a neprekáža vám, že namiesto banditov a kovbojov budete odstreľovať duchov a rôzne kreatúry, zoznámte sa so Soulslingerom. Je to pripravovaná rogue-lite akcia s westernovými prvkami, ale v posmrtnom živote. Tomu sa prispôsobuje ako prostredie a sortiment nepriateľov, tak aj celkové vnímanie a hrateľnosť.

Soulslinger ste vy a prečo slúžite samotnej Smrti a čo sa tomu predchádzalo, to vám letmo naznačí strohé intro. Viac sa neskôr dozviete z postupne oživovaných spomienok, ktoré si ale musíte zaslúžiť. Smrť má pre vás misie, v ktorých musíte prekaziť plány Kartelu, organizácie, ktorá zbiera duše, aby sa oslobodila z pút posmrtného života. V praxi to znamená, že ste drsným pištoľníkom, vyslaným do bizarného sveta s arénami zamorenými nepriateľmi a prepojenými portálmi, kde musíte všetko vystrieľať.

Misia sa začína vstupom na územie spomienok, s výjavom spustnutého westernového mestečka uprostred skál a prvým portálom. Ten vedie do prvej arény, kde na vás zaútočí menší či väčší počet kreatúr - to býva rôzne. Keďže táto oblasť je neveľká a nepriatelia idú tvrdo po vás, vyčistiť priestranstvo potrvá maximálne niekoľko minút. Potom si môžete vyzdvihnúť nielen odmenu uprostred arény, ale aj vybrať ďalší z portálov, ktoré sa aktivujú a vedú, samozrejme, do ďalších arén. Postup je tam síce vždy rovnaký – treba zlikvidovať všetku háveď, ale pri voľbe portálu sa môžete rozhodnúť podľa odmeny, ktorú za to dostanete. Môžu to byť rôzne druhy esencií duší, slzy zabudnutia, ponuky Smrti, kryštály na zvýšenie maximálnej hodnoty života, plány na výrobu vecí, prípadne je alternatívou oddychové miesto s kostlivcom – obchodníkom. 


Esencie duší sú priradené k nejakému elementu alebo živlu a vždy si vyberáte z troch možností. Takto získate novú aktívnu alebo pasívnu schopnosť, ktorá vám pomôže v ďalších bojoch. Môže to byť vyvolanie ohnivej steny,  ohnivé, elektrické alebo jedovaté náboje či pasce, vyvolanie dvoch tieňových pištoľníkov, čo chvíľu pália po nepriateľoch. Alebo zvýšenie odolnosti proti poškodeniu, protivníci utŕžia rovnaké zranenie, aké spôsobia vám a podobne. Na všetky takto získané aktívne schopnosti ale máte len tri sloty a niekedy musíte oželieť nejakú predošlú, aby ste si osvojili novú. Ponuky smrti tiež prichádzajú v trojici a len s jednou voľbou. Prinášajú zaujímavé bonusy, napríklad prežijete jeden smrteľný zásah, alebo vo všetkých ďalších arénach v misii sa zvýši vaša odolnosť o 20%. Lenže vždy to má nejaký háčik. Napríklad sa zredukuje vaše liečenie o 30% alebo v niekoľkých nasledujúcich bojoch budú útoky protivníkov dvojnásobne silné.

Miesto s obchodníkom, ktoré nahradí jednu bojovú arénu, vám umožní za mince kúpiť vybrané schopnosti. Slzy zabudnutia sú hodnotnou odmenou a občas sa dajú len tak pozbierať aj v štandardných arénach. Priamo v boji ich síce nevyužijete, ale určite vám pomôžu pri ďalších pokusoch a opakovaní misií. Ako už totiž bolo spomenuté, Soulslinger je rogue-lite hra a v súlade s tým musíte počítať s reštartmi celých setov arén, keď zahyniete. Jednu misiu pritom tvorí viac ako dvanásť povinných arén, hoci si ich môžete vyberať, pričom v polovici vás čaká prvý boss súboj a na konci druhý. Ak to všetko nedáte na jeden šup, pôjdete to komplet odznova. Súčasne pritom stratíte všetky nadobudnuté schopnosti. Až na tie, ktoré si zakúpite práve za slzy zabudnutia.

Keď teda zahyniete, dočasne sa premiestnite do útočiska. To je miesto, kde vládne Smrť, stretnete tam postupne sa objavujúce postavy a spomienky a nájdete tam studňu sĺz. Pri studni si za nazbierané slzy z bojov môžete odomknúť permanentné vylepšenia platné pre všetky vaše nasledujúce pokusy. V kruhovej ponuke je určite zaujímavé sprístupnenie liečivých oltárov v arénach. Hojenie rán je totiž v hre veľmi obmedzené a zranenia z jednej arény si prenášate do ďalších. Občas nájdete trošku života v rozbitej debničke alebo vám niečo málo pridá nejaká získaná schopnosť, ale nečakajte žiadne hojivé odvary ani automatické doliečovanie. Takže ak je vaša postava doráňaná už v prvých arénach, šanca na to, že to dáte celé, sa rapídne znižuje. Napokon ani tie liečivé oltáre nie sú až také úžasné – sú skôr takou malou iskierkou nádeje a skromnej pomoci. Objavujú sa totiž len náhodne a vyliečia maximálne 15% života. Môže sa teda stať, že keď ich najviac potrebujete, skrátka tam nebudú. Počas niektorých „runov“ ich bude viac, ale môže sa stať, že v niektorých misiách nenatrafíte ani na jediný.

Okrem toho si pri studni môžete odomknúť bonusové poškodenie pri presnej streľbe, špeciálne oltáre, režim ničivejšej streľby na niekoľko sekúnd po tom, čo vás zasiahli a podobne. Plus upgrady týchto bonusov. V útočisku okrem toho nájdete aj dielenský stôl, kde si môžete z nazbieraných plánov a surovín vyrobiť nové vybavenie. To zahrňuje zbrane (revolvery, pušky), relikvie (nezakalené oko na lepšie spozorovanie objektov, čaro presnosti...) a súčasti lokalít (napríklad kľúč k portálom s výzvami). Niektoré veci sa aj tu dajú upgradovať. Lenže predovšetkým u zbraní je tu jeden zásadný problém. Môžete si ich síce vyrobiť niekoľko, ale do misie nastupujete vždy len s jednou jedinou, ktorú si potvrdíte pri výrobnom stole. Toto je naozaj zlý nápad a dúfajme, že tvorcovia ho do vydania plnej hry upravia. Ak by aj nebolo možné prenášať si všetky zbrane, mali by to byť minimálne dve – primárna a sekundárna, aby mal hráč aspoň akú – takú variabilitu v boji.


Samotný boj v arénach je teda záležitosťou jedinej strelnej zbrane, ktorú máte pri sebe. V úvode je to slušný šesťranový revolver, ktorý je vyrobený z fragmentov vašej vlastnej poškodenej duše. Inak funguje ako klasický kolt s rotačným bubnom a nutnosťou nabíjania. Všetky zbrane majú ale nelimitovanú muníciu, takže aspoň môžete páliť bez toho, aby ste sa báli o náboje. Navyše je tu ešte zaujímavý prvok – ak počas nabíjania opakovane použijete tlačidlo na nabíjanie alebo streľbu, keď je na ukazovateli indikovaná zóna, nabitie je zrýchlené a okamžité. To veľmi pomáha v súbojoch.

Pomáha aj strieľanie do výbušných sudov v blízkosti protivníkov, určite i neustály pohyb, aby vás nepriatelia ťažšie zasiahli, prudké zrýchlenie a využívanie objektov na krytie. Strieľať sa dá priamo s označeným zameriavačom na obrazovke, alebo použijete presnejšie zameranie cez mieridlá zbrane. To je ale pomalšie a spravidla na to nemáte ani čas. Protivníci sú totiž skutočne rýchli a otravní, idú vám na telo. Nepríjemní sú duchovia, ktorých vidíte obďaleč a zrazu zmiznú a už sú meter pred vami. Rovnako zaváhanie pri výbušných kostrách môže byť fatálne. Potom sú to pomalšie, ale odolné horiace monštrá so zbraňami a ďalšie hrozby. Popri streľbe, samozrejme, môžete používať schopnosti získané z esencií duší (ale opakujeme, po každej smrti ich stratíte a musíte nadobudnúť nové). Či už sú to špeciálne elektrické náboje, ktoré môžete znovu použiť v určitých intervaloch alebo rôzne formy elementárnych útokov a fakticky kúzel.

Jeden pokus, teda jeden „run“, môže trvať veľmi krátko, ak si nedáte pozor a už na začiatku máte naštrbený život. Celú sieť súvisiacich arén a bossov je možné zdolať za niekoľko desiatok minút, ak sa vám bude dariť. Určite však počítajte s reštartmi a opakovaniami od začiatku. Zabolí to, ale akcia je dynamická a adrenalínová, takže minimálne spočiatku vás to až tak veľmi trápiť nebude. A boje si užijete.

Celkovo je tento koncept funkčný a svižný, ale je tu niekoľko vecí, ktoré by autori mali dotiahnuť, upraviť a prekopať. V prvom rade je to spomínané obmedzenie na jedinú zbraň v misii – to rozhodne nestačí, hráči ich chcú viac, hlavne, keď už si ich s námahou sprístupnia a vyrobia. Okrem toho naštvú rôzne priepasti a diery, do ktorých sa dá spadnúť a zbytočne uberú život, i keď nie celý. No tieto jamy sú zle viditeľné – niekde totiž môžete zostúpiť nižšie, inde je len prázdnota. Navyše, keď sa máte sústrediť na príval nepriateľov zo všetkých strán, treba byť neustále v pohybe a pritom strieľať, je veľmi ľahké stúpiť alebo sa pošmyknúť do prázdnoty.

Okrem toho sa v niektorých arénach stáva, že sa nejaký nepriateľ zasekne a vám to bráni dokončiť arénu. Spravidla ho nájdete zarazeného niekde v skalách a dorazíte, ale už to škodí zážitku a dynamike hry.  Arény sú primalé, ale možno v neskorších fázach hry sa zväčšia, to by určite prospelo. Napokon liečenie by mohlo byť viac benevolentné, obzvlášť by pomohlo nejaké upgradovanie zdravia pri studni sĺz.

Soulslinger: Envoy Of Death by raz mohol byť naozaj dobrou rogue-lite akciou – keď autori vyladia jednotlivé aspekty hry. Základ je solídny a po určitých úpravách a doplnení obsahu by to mohla byť fajn adrenalínová odreagovačka. Cena verzie s predbežným prístupom je primeraná a už teraz sa tam môžete vyblázniť celé hodiny, len treba počítať s určitými neduhmi a zakopnutiami.


napísal uni 15.1.2024
Páči sa mi!
SOULSLINGER: ENVOY OF DEATH


Soulslinger: Envoy of Death
PC

Vývoj: Elder Games
Štýl: Akcia
Early Access od: 14. decembra 2023
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Vetráky: pripojenie 3-pin 5v a... (13)
čafte, mám staručký pc 2017/18 (Z270-i7-7700k) nak...
|Jedi survivor (2)
prosím, v akom case príde survivor do gamepass? je...
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (9)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (2)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Svet, ukrajina, vojny ... (20093)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk