GHOST RECON JUNGLE STORM

GHOST RECON JUNGLE STORM

8.0

Ghost Recon, jednotka duchov z pera Toma Clancyho sa už stala stálicou herného neba.

Recenzia na Mobil verziu

Ghost Recon, jednotka duchov z pera Toma Clancyho sa už stal stálicou herného neba a z PC a konzol už prišla aj na handheldy. Hru na N-gage prepracoval špecialista na mobilné hry Gameloft a dopadlo to napočudovanie dobre. Použili svoj nový 3D engine a zachovali taktické ovládanie z pôvodnej hry.

Na N-Gage sa dostal remake pokračovania série z PlayStation 2 - Ghost Recon: Jungle Storm, s ktorým sa dostanete do blízkej budúcnosti, kedy Castro zomrel a vládu nad Kubou sa chystal prevziať kolumbijský drogový kartel. Prekazeniu volieb ste zabránili v PC/Xbox titule Island Thunder a teraz sa posuniete ďalej. Kartel sa po neúspechu na Kube obracia proti svojej vláde a vy ste tam vyslaný, aby ste ich zastavili. Ste jednotka duchov, elitná armáda zelený baretov a musíte zabrániť prevratu v krajine a zastaviť vlnu terorizmu. Prejdete celkovo 8 príbehových misií na 4 úrovniach obtiažnosti a nakoniec si budete môcť zahrať desiatky rôznych Challenges módov. Nebude chýbať ani multiplayer, kde si môžete zahrať rôzne módy ôsmi hráči proti sebe v módoch: DM, Survival, Defend alebo misiu ľubovoľnú misiu kooperatívne.

Ghost Recon Jungle storm
Ghost Recon Jungle storm
Ghost Recon Jungle storm

Rovnako ako v PS2 verzii, pred misiou dostanete krátky briefing, menu na výmenu zbrane a skontrolovanie vašich ďalších 3 členov teamu a idete do misie. Tu už ste odkázaný sami na seba. V misiách máte vždy niekoľko hlavných a vedľajších úloh, napríklad oslobodiť väzňa, zničiť konvoj, zabiť všetkých teroristov na mape, dostať sa na určité miesto, uložiť nálože atď. Relatívne široká škála. Podobne poteší aj množstvo zbraní, kde si užijete pištole, automatické pušky, nechýba raketomet, sniperka a niekoľko ďalších automatických zbraní, tam je už však rozdiel minimálny a prakticky nepriateľov zabijete rovnako so všetkým. Teda, ak ich nezabije predtým niekto z vášho teamu. Vaši ľudia nie sú síce veľmi inteligentní, ale dosť pohotoví a často zbadajú nepriateľov aj skôr, ako vy. Ak nechcete obetovať svoj život môžete ich príkazom posielať dopredu alebo ich stiahnuť do svojej blízkosti. Samozrejme môžete sa do ľubovoľnej postavy prepínať a napríklad využiť tak jej zbraň.

Grafika síce nedosahuje kvality Ashena, ale je relatívne dobrá a prostredia sú na konzolu dosť rozsiahle. Okrem normálneho pohľadu je tu aj nočné videnie, nechýba približovanie sniperkou, efekty počasia, ako dážď alebo hmla a nechýba ani minimapa. Objekty a textúry sú slušné, možno postavám mohli pridať pár polygónov, ale aj tak sú ich animácie veľmi detailné a pripomínajú verziu z PS2. Zvuková stránka je relatívne prekvapivá a slušne spracované zvuky zbraní dopĺňajú hlasy vašich vojakov a šum okolia. Napriek tomu si zvuk zásadne vypínam (dúfam, že s príchodom Call of Duty na N-Gage sa to zmení).

Ovládanie sa autorom veľmi vydarilo a pripomína konzolové ovládanie kde D-padom otáčate hlavu, ako myšou a num-padom už posúvate postavu dopredu alebo do strán. Máte tu ešte tlačidlá na zmenu zbrane, zameranie, granát, prepínanie sa medzi postavami, mapu. Slušne rozvrhnuté klávesy, na ktoré si hneď zvyknete a nebudete mať ani veľké problémy so zapamätávaním si tlačítok. A ak by ste aj mali alebo by vám niektorá klávesa nevyhovovala, hra umožňuje premapovať si všetky klávesy.

Ghost Recon Jungle storm
Ghost Recon Jungle storm
Ghost Recon Jungle storm

Celkovo je Ghost Recon spolu s Ashenom najlepšia na N-Gage. Ghost Recon samozrejme viac uspokojí takticky orientovaných hráčov. Škoda však, že spracovali 8 máp, ktoré prejdete za pár hodín, mohli dať aspoń dvojnásobok. Čas hry by mali rozšíriť rôzne challenges, ale stále len na tých istých mapách a vašou úlohou je to len prejsť za určitý čas, zabiť všetkých jednou zbraňou a podobne. Ak vás nebudú baviť tieto módy a máte priateľov s N-Gage určite si spolu zahrajte multiplayer alebo kooperačný mód, je to naozaj výrazne odlišné, ako keď hráte sám.

napísal saver 21.10.2004
8.0
GHOST RECON JUNGLE STORM