NEED FOR SPEED: UNDERGROUND 2

NEED FOR SPEED: UNDERGROUND 2

8.3

Dokáže nový Underground výrazne posunúť túto tunningovú sériu ďalej?

Recenzia
PC
PS2
Xbox

Závodná séria Need For Speed má už poriadne dlhú tradíciu a od svojho počiatku tvorí to najlepšie, čo sa na osobných počítačoch zo závodných hier urodí. Ešte teraz si spomínam na NFS 1, z ktorej mi utkveli v pamäti hlavne priamočiare trate, ktoré sa ťahali z jedného konca mapy na druhý, kde sa po prvýkrát predstavilo závodenie v normálnej dopravnej premávke. Od vtedy však ubehol už poriadne dlhý čas a posledným výraznejším dielom tejto série (po NFS Porsche Unleashed) sa stal minuloročný NFS Underground, ktorý kompletne prekopal zabehnutý NFS štýl a hru presunul do sveta tuningu a pouličných ilegálnych závodov. Po veľkom úspechu, ktorý tento titul zožal na všemožných platformách bolo nad slnko jasné, že o pokračovanie sa nemusíme báť a autori presne po roku toto naše prianie vyslyšali. Aké zmeny však priniesol NFS Underground 2 a či tieto zmeny vôbec stačia na plnohodnotný titul, to so dozviete v nasledujúcich riadkoch.

Need For Speed: Underground 2
Need For Speed: Underground 2
Need For Speed: Underground 2

 

Najprv si dovolím trošku odbočiť od problematiky. Keby nebolo všemocného Hollywoodu, tak by sme sa Undergroundu nikdy nedočkali. Až film Fast and Furious vyniesol do povedomia ľudí tento svet ilegálnych závodov na upravených autách a očividne sa to ľuďom zapáčilo, keďže sme sa dočkali aj pokračovania vyššie zmieňovaného filmu a koniec koncov aj hernej podobizne týchto pretekov. No, nechajme toho filozofovania a radšej sa vráťme späť k samotnej hre. Neviem ako vám, ale v NFS Underground (NFSU) mi akosi ušiel sprievodný príbeh, pretože jednoducho tam žiaden nebol (tých pár črepín a útržkov pred niektorými závodmi sa dejom skrátka nazvať nadá). Autori si boli toho vedomí a tak sa hneď v úvode pokračovania dozvedáme, že naša postava bola prepadnutá konkurenciou a bola vyslaná do nového mesta, kde musí opäť začať od nuly. Ďalšie dejové vložky sú podávané vo forme komixu, ktoré aj keď neohromia, ani neurazia, treba povedať, že lepší je nejaký, ako žiadny príbeh.


Z predchádzajúcich riadkov teda vyplýva, že kariéru opäť rozbiehate s tým najlacnejším a najpodradnejším autom a až dlhodobá šnúra víťazstiev jednotlivých závodov vám zabezpečí dostatočný finančný blahobyt, ktorý vám umožní bezpečne investovať len do tých najlepších áut. Podobne ako predchodca aj jeho pokračovanie ponúka širokú škálu závodných vozov svetovej výroby a musím povedať, že niektoré športiaky sú doslova lahôdkou (napr. Nissan 350Z). Po absolvovaní výberu a neskorších úprav svojho štvorkolesového miláčika vám už však nič nebráni, aby ste sa vrhli do jedného z mnohých typov pretekov. Obligátne jazdenie na kolá s názvom Circuit, naháňačka z bodu A do bodu B s označením Sprint, skúška vašich šmykových schopností v móde Drift a samozrejme Fast and Furious špecialitka v podobe Drag závodov, tak všetky tieto typy závodov sú späť, avšak autori za ten rok nelenili a vymysleli nejaký ten nový závodný mód naviac.

Prvým z nich je „street X race“, čo je v skratke regulérny závod odohrávajúci sa na Driftových tratiach, „Outrun“ je závod jazdiaci sa v rozličných častiach mesta (o meste si povieme neskôr), kde je vašou úlohou vzdialiť sa súperovi na určitú vzdialenosť. Ďalšiou novinkou je závod, v ktorom sa musíte dostaviť na určité miesto na mape pred uplynutím časového limitu. V prípade, že sa vám to podarí, ocitnete sa s vašim vozom na titulnej strane jedného z prestížnych časopisov, z čoho vám samozrejme plynú aj určité finančné výhody. Nakoniec som si ešte nechal „underground racing“ ligu, v ktorej si zasúťažíte s protivníkmi na okruhoch podobných tým pravým racingovým, ale nie je vylúčená aj prítomnosť tratí ako napríklad letiskový okruh, kde nie je núdza o kolízie s dopravnými lietadlami a inou lietajúcou háveďou.

Need For Speed: Underground 2
Need For Speed: Underground 2
Need For Speed: Underground 2

 

V predchádzajúcich riadkoch som mierne nadhodil tému mesto, tak si o tom povieme trochu viac. Po vzore GTA série, sa odohráva NFSU2 v meste strednej veľkosti Bayview. Inšpiráciu GTAčkom len podčiarkuje fakt, že hráč sa môže po meste pohybovať ľubovoľne a v prípade, že chce závodiť poprípade upgradnúť svoje fáro, musí jednoducho príslušné odbory v meste vyhľadať. Pritom garáží, kde sa predávajú nelegálne upgrady, je mnoho (a každá z nich má okrem toho aj rozličnú ponuku), takže honba za určitým špecifickým dielcom sa niekedy časovo poriadne natiahne. Podobne je tomu aj pri vstupovaní do závodov, kde sa na inkriminovanú štartovaciu pozíciu musíte najprv dostaviť a až potom začne samotný závod. Aby však vlna nadšenia z voľnosti neopadla tak rýchlo, autori sa rozhodli rozdeliť Bayview do piatich zón, pričom zo začiatku sa môžete preháňať len v jednej z nich. Ako však budete postupovať hrou, ostatné mestské časti sa vám postupne otvoria a s nimi aj nové možnosti pretekov a upgradov. Všetko to znie lákavo, ale každé pre má aj svoje proti.

Keďže všetky závody sa odohrávajú cez noc, resp. tesne pred svitaním, mesto okrem dopravnej premávky zíva prázdnotou a na chodníkoch po chodcoch niet ani stopy. Povestný mestský život, akým sa pýši séria GTA je tak len snom každého hráča a mesto tak pôsobí len ako akási kulisa, bez ladu a skladu, v ktorej si robí banda majetných závodníkov, čo sa im zachce, pričom tak ako aj minule, aj v tomto diely opäť štrajkuje polícia a ak sa niekto tešil na furious naháňačky s fízlami, má skrátka smolu. Mierne sklamanie z mesta však zmierňujú možnosti úpravy vozidla, kde presne v duchu pokračovaní prináša NFS Underground 2 ešte väčšie množstvo všakovakých doplnkov a vytvorenie auta podľa vašich predstáv dá vašim zmyslovým orgánom poriadne zabrať, nehovoriac ani o tom, že nad takou banálnou vecou, akou je výber toho naj výfuku strávite doslova dni.


Priebeh a štýl samotných závodov sa však oproti minulému dielu príliš nezmenil a opäť sa jedná o rýchle preteky s množstvom búračiek, ktoré majú od realizmu niekedy poriadne ďaleko. Aby som len nefrfľal, viaceré zmeny postihli chovanie jednotlivých vozov, ktoré sa teraz vďaka niekoľkým dodatočným programátorským zásahom chovajú reálnejšie (čím si odporujem s predchádzajúcou vetou, v ktorej som bral realizmus závodu ako celku), takže rozdiel medzi ovládaním Peugeotu a Mazdy je opäť viditeľnejší. Všetky tieto argumenty v prospech skutočného chovania sa auta, sú však behom sekundy doslova zmietnuté v okamihu prvej zrážky (nie dažďovej). Neviem, ako je v 21. storočí možné, že hra z prostredia závodov (a obzvlášť tých pouličných) nemá implementovaný systém poškodenia áut. EA sú skrátka ingnoranti a tejto v iných závodných hrách štandardnej vlastnosti vozov sa vyhýbajú ako čert krížu.

Možno je to kvôli tomu, aby hráč zbytočne nebedákal nad torzom svojho ešte pred minútou nablýskaného miláčika, ale každopádne to v hre pôsobí naozaj divne a zrážka dvoch parádnych športiakov nezanechá ani na jednom z nich žiadny škrabanec (mne včera niekto poškrabal auto na parkovisku, no nenaštve to? beholder). Tento do očí bijúci nedostatok ešte umocňuje slow-motion efekt, ktorý sleduje obzvlášť šťavnaté havárie a len žasnem nad ignoranstvom autorov, ktorí nechali kritiku fanúšikov (ktorá sa zamerala práve na neexistenciu modelu poškodenia) plávať a urobili si to jednoducho po svojom (tzn. v rámci zjednodušenia práce sa na to vybodli). Iskierka nádeje však stále svieti a nasledujúci diel už bude dúfam tento štandard obsahovať. Čo sa týka umelej inteligenice protivníkov, musím naopak konštatovať, že občas je poriadne zákerná a menej skúseným závodníkom dá v niektorých okruhoch poriadne zabrať, pričom nie je prekvapením, keď si niektorý z pretekov zopakujú aj ostrieľaní jazdci, ktorí sa už s volantom narodili. Hra samozrejme obsahuje multiplayer, takže jednotlivé módy si môžete zahrať aj s kamošmi a to je tá pravá zábava.

Need For Speed: Underground 2
Need For Speed: Underground 2
Need For Speed: Underground 2


EA sú skrátka EA a na kvalite technického spracovania si potrpia. Modely vozov sú jedným slovom úžasné a to isté platí aj o ich vzhľade. Mesto samotné je architektonicky vyriešené na jednotku a je aj dostatočné členité na to, aby ste si ho tak ľahko nezapamätali. Škoda, že sa závody neodohrávajú aj cez deň, pretože slnečné lúče by dali niektorým efektom poriadne vyniknúť. Ak si spomínate na blur efekt doprevádzajúci auto idúce vo veľkých rýchlostiach, tak v NFSU2 sa táto špecialita dostáva do pozadia a stretnete sa s ňou len pri veľmi vysokých rýchlostiach, keď už bude pravdepodobnosť zrážky dosahovať kritických hodnôt. Čo sa týka zvukov, tak tu si musím trošku pľuvnúť na dabing, ktorý by som dokázal na kolene zbúchať aj sám, ale tento mierny nedostatok vyvracajú zvuky motorov, ktoré sa už tradične menia s novo namontovanými výfukovými dielcami a majitelia skutočne kvalitných zvukových zostáv si naplno užijú bohatej sýtosti zvukov a burácajúceho dunenia.

Samotný odstavec by si však zaslúžila hudba resp. soundtrack, ktorý je opäť namakaný a jeho počúvanie pri reálnej jazde dokáže zo sviatočného vodiča spraviť besniace sa monštrum s pedálom (samozrejme plynovým) na podlahe. Z hľadiska hardvérových požiadaviek si hra drží podobný štandard ako jeho predchodca a k plynulému rozchodeniu  v rozlíšení 1024x768 na medium detaily vám postačí CPU 2,2Ghz, 512 MB pamäti a slušná grafická karta, tzn. žiadne MX a lite verzie.


Je možné, že recenzia nakoniec vyznela negatívne, ale v skutočnosti tomu tak nie je. Niektorá ta chybka môže byť otravná, ale keďže človek je tvor nedokonalý,
zákonite nemôžu touto vlastnosťou oplývať produkty jeho činnosti. Tento postulát platí aj pre tento titul avšak NFS Underground 2 ponúka opäť hodiny a hodiny čistokrvnej zábavy a aj keď neponúka žiadne prevratné novinky, stále je dostatočne atraktívnym na to, aby si ho väčšina fanúšikov tuningu a ungergroundových závodov zadovážila. 3..2..1…Go!



napísal blade 24.11.2004
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
NFS Underground 2
| NFS UNDERGROUND 2
[22.10.2004]
8.3
Používatelia
8.2
Ohodnotiť
NEED FOR SPEED: UNDERGROUND 2
+ technické spracovanie
+ hrateľnosť
+ tuning áut
+ AI oponentov
- absencia modelu poškodenia


RECENZIE HRÁČOV
10
WHEEL    23.8.2007
Need for Speed už má za sebou hodně dílů a všechny se povedli.Některévíc, některé méně.To je jedno.K...prečítať celé
9.5
MANY MIKE    6.9.2006
Takže tu máme v tejto dobe uz starý, ale dobrý, osvedcený titul Need for Speed. Po Underground sa mi...prečítať celé
9.3
BIGGEST BOSS    20.1.2006
Tak čo,páčilo sa vám NFS Porsche,NFS Hot Pursuit??? Ak áno,ale chceli by ste niečo podobné ako NFS U...prečítať celé
9.4
MICHAL4    14.9.2005
A je to tu zase rýchle, vytuningované autá, krásne ženy :-), veľa peňazí. Séria NFS má veľmi dlhú hi...prečítať celé
7.8
RED DEVIL    22.6.2005
Táto hra sa začala vyrábať už veeeeľmi dávno. Prvé vydanie tejto hry, s názvom Need for Speed sa hne...prečítať celé
9.3
RAINBOW    10.5.2005
Koniec roku 2004 bol pre počítačových hráčov naozaj bohatý. Okrem Half Lifu 2, či Medal of Honor Pac...prečítať celé
PC
PS2

Vývoj: EA / SevenM / EA Canada
Štýl: Racing
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania:  2004
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

SECTOR MAGAZÍN
#114


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Epic store orange (1)
Nedavno som zistil ze mi nefunguje epic store laun...
| Nba 2k18 hľadám spoluhráčov na... (1)
Nazdar, som 91 PF rebounding athletic finisher a h...
| Aku hru si planujete alebo by ... (3)
Sem piate vase vysnene hry...
| Ake hry teraz hrate ??? (8)
Sem piste ake hry teraz hrate :)))...
| Aky typ platformy preferujete ... (1)
Sem piste na akej platforme sa hrate :)))...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk