RIDGE RACER 2

RIDGE RACER 2

7.0

Je tu Riiiidge Racer! Nie, masívny damage obrovským krabom nespôsobí, ale privodí vám fantastické deja-vu.

Recenzia na PSP verziu

Ty, človeče, v čom sa líši Ridge Racer 2 od jednotky? Normálne som prešiel celý Basic Tour a na nič nové som nenarazil, sťažuje sa mi známy, ktorému sa do rúk dostalo pokračovanie racingového bestselleru z minulého roka. A ja mu na to, Ridge Racer 2 je remixovaná verzia jednotky s pridanými novými autami, muzikou, traťami a malými kozmetickými zmenami v podobne zbytočných módov. Hej? Tak to dám naspäť do krabice a vrátim sa k jednotke, čo som ešte nestihol dohrať.

Z týchto riadkov musí byť každému jasné, že vlajkový launch titul všetkých konzol Sony a domovská firma Namco ušili na nás, hráčov, peknú búdu. V japonsku mimoriadne obľúbené remixované verzie u nás s radosťou voláme vytrieskanie čo najviac prachov zo známej značky. Namco je už raz expertom, podarilo sa to s next-gen verziami, musí to vyjsť aj s PSP verziou. Takže, je tu Riiiiiidge Racer! Nie, masívny damage obrovským krabom nespôsobí, ale privodí vám fantastické deja-vu.

Ridge Racer 2

Po grafickej stránke je to opäť na jednotku.
Ridge Racer 2

Jednoduché na pohľad, ťažké vypilovať k dokonalosti.
Ridge Racer 2

RR2 si zachováva po celú dobu vysokú hrateľnosť.

Nitro remix

Ridge Racer 2 môžeme spokojne označiť za v1.5, Special Edition, či Directors Cut, ako len chcete. Má rovnaké loading obrazovky, rovnaký ženský hlas sa ozve v rovnakom menu, na výber sú rovnaké šampionáty, rovnaké autá, rovnaké trate, závod komentuje rovnaký cool moderátor, oh áno, je tu aj rovnako zvodne oblečená Reiko v rovnakých letných šatách. Neskúsené oko nerozozná akú verziu drží v rukách, pokiaľ nevytiahne UMD disk a nepozrie sa na názov.

Oba diely sú navonok, ale aj vo vnútri identické. Čo je však najdôležitejšie, hrateľnosť majú rovnako diabolskú. Darmo, Namco je majstrom v driftovaní a od Ridge Racera by sa mnohí mohli priučiť, ako predriftovať celú trať vo vysokej rýchlosti. V základe si pretek zachováva svoju nebezpečnú dynamiku a pocit z rýchlosti vám dávajú aj nové beaty. Autori sa dokonca neobťažovali ani balansovať niektoré šampionáty, ani zmeniť formulku, že víťaza predbehnete buď v treťom kole alebo v jednej z posledných zákrut celého stíhacieho závodu, z ktorého vždy štartujete z chvosta.

Pre tých, ktorým frizúru RR ešte nestihol upraviť a oflambovať výparmi Nitra, malá rekapitulácia. RR je arkádový racing, zakladajúci si na rýchlych prejazdoch ostrých zákrut dlhými a ešte dlhšími šmykmi. Čím viac driftujete, tým sa vám rýchlejšie plní nádrž nitra, čo vám dodáva na rovinkách neuveriteľnú rýchlosť. A tá je druhým menom RR. Hra nemieni spomaľovať ani keď kontrolujete šmyk a pritom predbiehate. Znie to jednoducho, ale zvládnuť čistú jazdu v diabolských rýchlostiach chce skutočne cvik. Vysoké súťaže vám nedarujú žiadnu chybu a zrno od pliev sa bude oddeľovať veľmi rýchlo.

Ridge Racer 2

Keby tak autori remixovali multiplayer, to by sa lietalo!
Ridge Racer 2

Nové módy stoja za povšimnutie, ale rýchlo sa vrátite späť k šampionátom.
Ridge Racer 2

Jeden malý ťukes vás stojí drahocenné sekundy.

Čo je pod kapotou?

Namco stavia na tomto koncepte už dlhé roky a evidentne mu ani vek neubral nič na kráse. Áno, budete si hovoriť, že toto som už jazdil, ale budete si do odpadnutia odomykať stále nové trate, rýchlejšie autá a komplikovanejšie trate. Motivačný faktor je vysoký, znovu sa dajú pri hre stráviť hodiny a hodiny. Kompilát 9 najlepších nových tratí z Rage Racera a Ridge Racer Type 4, dopĺňa 8 nových áut, 12 hudobných trackov a 3 nové módy. Stačí to na pokračovanie? Úprimne povedané, nie. Autá sú podobne ako vajce vajcu, líšia sa snáď iba farbou a svojou maximálnou rýchlosťou. Nové trate oceníte oveľa viac, čo sa nedá povedať o herných režimoch.

Arcade je klasický checkpoint race, čiže stíhací pretek s časom, Survival Mode zase verzia obľúbeného Eliminatora, kedy posledný ide na konci kola von. Úplne zbytočný je Duel, kde si meriate sily s AI oponentom. Kto už chce ukázať, čo je v ňom, radšej nech si zoženie kamarátov a rozbalí to v lokálnom multiplayeri cez Wi-Fi. My si remixovanie predstavujeme úplne inak. Páni, čo tak pridať online multiplayer s rebríčkami najlepších? Čo tak pridať Game Sharing, aby sa dal hrať multiplayer s ostatnými bez potreby vlastniť viacero kópií z hry.

Aby som tento remix nejako uzavrel. Kto už má RR, nemá význam ísť do pokračovania. Kto ho ešte nemá, tak nech si ho zaobstará. Je to najkrajší racing na PSP. Má diabolskú hrateľnosť, rýchlu, plynulú grafiku a vysoký motivačný faktor prekonávať sám seba. Ako plnohodnotné pokračovanie neobstojí, ako remix si nájde svoje miesto, len keby sa nepredával za plnú cenu!

napísal spacejunker 7.12.2006
7.0
RIDGE RACER 2