RAINBOW SIX: VEGAS 2

RAINBOW SIX: VEGAS 2

7.5

Oplatí sa nám ešte raz zájsť do Vegas?

Ubisoft si najnovšie dal záväzok, že z každej Tom Clancy hry spraví rovno niekoľko pokračovaní. Stalo sa tak pri Ghost Recon Advanced Warfighter, kde pokračovanie dopadlo napriek svojej krátkosti dobre a pokúsili sa o to aj pri Rainbow Six Vegas, ale v tomto prípade už poznať, že pôvodná hra je rok a pol stará a na pokračovaní sa to už odráža. Až na pár pozitívnych noviniek, krátka kampaň a séria multiplayerových máp skôr pripomína expanziu ako plnú hru, za ktorú musíte dať 50 alebo 60 EUR.

Rainbow Six ukázal vo svojej minulej časti jedinečný taktický štýl, v ktorom sa spájal pohľad z prvej osoby s pohľadom z tretej osoby. Hra dokázala jedinečne skombinovať hardcore akciu z prvých hier s bežnou konzolovou komerciou, tak potrebnou pre získanie si zhýčkaného publika. Dúhovú šestku preto zúžili na dúhovú trojku a desiatku teroristov nahradili stovky neustále sa objavujúcich teroristov, oproti počtom, ktorých je aj Al-Kaida len banda amatérov z púšte. Situácia na trhu si tieto zmeny vyžiadala, ale autori to našťastie spravili tak, že hra stále ostáva jednou z najlepších taktických akcií na trhu.

V prvej časti hry dúhová trojka odhalila a zlikvidovala teroristov plánujúcich vypustiť jadrové zbrane na mesto hriechu. Hráči síce útok rakiet odvrátili, ale nedostali sa k samotnej teroristickej bunke, teraz idú chybu napraviť a nová hra doplní príbeh ako pred pôvodnými udalosťami, tak aj po nich. Autori tentoraz rozmanitejším spravili ako postavenie misií do viacerých rozmanitých lokácii, tak upravili aj farebnú škálu, ktorá už konečne nie je celou hrou ladená do next-gen červeno-hneda. Trochu škoda, že sa popri tej všetkej rozmanitosti stratil aj posledný náznak príbehu, našťastie každý po zapnutí hry pochopí, o čo ide - a to o zabíjanie teroristov.

Rainbow Six: Vegas 2
Rainbow Six: Vegas 2 Vitajte na dovolenke. Hory čakajú.
Vitajte na dovolenke. Hory čakajú.

Rainbow Six: Vegas 2 Jediná škoda, že ste si zabudli snowboard.
Jediná škoda, že ste si zabudli snowboard.

Rainbow Six: Vegas 2 A znovu sa vyskytli teroristi, takže na snowborad zabudnite.
A znovu sa vyskytli teroristi, takže na snowborad zabudnite.

V kampani sa tentoraz dostanete do Pyrenejí, kde si vychutnáte hory a boje na zasneženom vrchole a konečnej lanovkovej dráhy, vo Vegas si okrem hotelov a víl vychutnáte napríklad boj na šrotovisku, kde si medzi zničenými a nepotrebnými reklamami a šrotom z hotelov budete pripadať ako v cirkuse, čakajú na vás aj továrne, sklady a ďalšie miesta, ktoré autori uznali ako vhodné na prestrelku s teroristami a popritom umožňujúcich aj napojenie na jednoduchý príbeh naháňania teroristických vodcov.

Dizajn levelov ostal oproti pôvodnej hre zachovaný, prehľadne vás vedú jednou cestou a niekedy aj dvomi dverami až ku koncu. Ani štýl hry nenabral veľa zmien a teda takticky so svojimi dvomi priateľmi po boku postupujete vpred, opatrne vykúkate spoza každého rohu, zliezate po lanách, preskakujete prekážky, schovávate sa za všetkým možným a snažíte sa eliminovať nepriateľov skôr, ako vás spozorujú a zneškodnia.

Síce nepriatelia inteligenciou príliš neohurujú, ale ich počet im tento nedostatok vynahradzuje. Rovnako inteligenciu nečakajte ani od vášho AI tímu. Musíte im neustále hovoriť, čo majú robiť a kde sa postaviť, lebo inak sú na dve veci. Ak ich postavíte tam, kam treba, vedia presne strieľať a zneškodňovať nepriateľov, ale inak sa najradšej niekde stratia a zalezú do bezpečia. To by nevadilo, keďže pokým sa schovávajú a žijú, môžete kľudne pokračovať v leveli, ale ak sa náhodou zatúlajú do boja mimo vášho dosahu, už môže nastať problém. Pri zraneniach si automaticky jeden druhému nedokážu pomôcť a vy im to musíte rozkázať. Na diaľku to nie je možné, takže často vám kolega umrie skôr, ako sa k nemu prestrieľate. Novou možnosťou hry je aj beh, ale dúfajme, že ho autori nepridali len preto, aby ste mohli bežať k raneným kolegom.

Akcie oboch vašich kolegov ostali rovnaké ako v jednotke, môžete ich posielať na určité miesto, odkiaľ majú strieľať, môžete im zadávať príkazy na súčasné vtrhnutie do miestnosti, alebo si ich neustále nechávate za chrbtom ako poistku na zostreľovanie teroristov, ktorých ste si nevšimli. Vás totiž narozdiel od AI kolegov nemá kto vyliečiť a ak sa vám uprostred prestreliek vaše automaticky sa dobíjajúce zdravie nestihne obnoviť, máte smolu a zomierate.

Rainbow Six: Vegas 2
Dúhová trojka sa vracia do akcie...

AI je ešte v poriadku, s tým sme aj rátali, väčším problém tohto pokračovania sú chyby. Často totiž počas hry narazíte na nedokončené veci alebo chyby v skriptoch, vďaka ktorým sa vám napríklad nepriatelia objavia priamo pred očami, okno sa niekedy nerozbije, ak niečo cezeň hodíte, nepriatelia strieľajú so zbraňou prestrčenou cez stenu, niektoré zabudnuté miestnosti v leveloch sú úplne čierne. Žiadna z chýb nie je zásadná a viac menej ide o detaily, ale ide o detaily, ktoré si celú hru všímate.

Okrem chýb sú v hre aj novinky, kde najvýraznejším prínosom je pridanie experience bodov. Teda vždy, keď hráte za svoju postavu, získavate stále ďalšie skúsenosti v niekoľkých oblastiach, napríklad headshoty, zabíjanie na diaľku, zabitie granátom, alebo sa vám body odpočítavajú za zabitie civilistov. Podľa počtu bodov sa vám zvyšuje vaša hodnosť a spolu s ňou sa odomkynajú ďalšie zbrane do multiplayeru.

K rozmanitej, ale trochu chaotickej kampani, sa do hry vracia aj obľúbený mód Terrorist Hunt, kde si budete môcť sám, s dvomi AI kolegami, alebo s tromi priateľmi prejsť ľubovoľnou mapou s vybraným počtom nepriateľov na vybranej obtiažnosti. Teda vyskúšate si napríklad, aké je to zničiť 50 teroristov na hardcore obtiažnosti, kedy vám budú doslova vyskakovať spoza každého rohu.

Multiplayer je v hre kapitola sama o sebe a nová hra rozširuje dokonalý taktický multiplayer pôvodného titulu. Hra prináša takmer tucet nových máp a zbraní, a aj tri nové módy: Team Leader, Total Conquest a Demolition. K tomu nechýba ani kooperačná hra kampaňou. Len trochu škoda, že tá sa oproti jednotke zúžila zo štyroch na dvoch hráčov, ku ktorým sa pridajú dvaja AI hráči ovládaní primárnym hráčom. Otázne je, prečo každému nedali jedného AI partnera, ale zrejme chceli jedinečnú kooperačnú hru ešte viac pokaziť, našťastie všetko zachraňuje Terrorist Hunt so štyrmi reálnymi hráčmi.

Rainbow Six: Vegas 2
Rainbow Six: Vegas 2 Obľúbené postavenie - za rohom.
Obľúbené postavenie - za rohom.

Rainbow Six: Vegas 2 Hotely nebudú chýbať ani tentoraz.
Hotely nebudú chýbať ani tentoraz.

Rainbow Six: Vegas 2 Vaši kolegovia sa ignorujú a navzájom si nepomôžu.
Vaši kolegovia sa ignorujú a navzájom si nepomôžu.

Hra je už vonku ako na pre konzoly, tak aj pre PC, kde konzolové ovládanie je síce na hru priamo odladené, ale po vyskúšaní PC verzie by som povedal, že ovládanie s myšou a klávesnicou je ešte lepšie. Autori oproti prvej hre teraz túto verziu výrazne lepšie zoptimalizovali a ovládanie dokonale odladili. Okrem toho sú tu aj rôzne drobné zmeny oproti konzolovej verzi, kde je napríklad mapa spracovaná detailnejšie na celú obrazovku. Ale najdôležitejšie je, že presné zameriavanie myšou tomuto taktickému štýlu nesmierne sadne, a teda rovnako ako nepriatelia vás na hardcore obtiažnosti môžu dať dole jednou ranou, aj vy si ich môžete poriadne vychutnať. Okrem toho PC umožňuje zvýšiť rozlíšenie, znížiť blurovanie a spolu s vysokou obtiažnosťou, dostanú fanúšikovia pôvodnej hry späť starý dobrý Rainbow Six, aj keď tentoraz už bez možnosti plánovania útokov na mape. Adrenalín z prekvapení za každým rohom však ostáva.

Grafika bola od pôvodnej hry len mierne vylepšená a už nestačí, aby spĺňala aktuálne štandardy a niektoré elementy to dajú na sebe poznať. Na druhej strane je vizuál uspokojivý a dynamika hry necháva nedokonalosti za sebou. Trochu škoda, že autori hru na konzolách dokonale neodladili a občas sa vyskytuje trhanie. Oproti tomu nová verzia v PC sa niekoľkonásobne zlepšila a napríklad ani na starej GF 7600 nemá hra problém rozbehnúť sa. Trochu škoda, že na PC sa autori veľmi nehrali s rozšírenejšími nastaveniami a hráčom umožní pozapínať a povypínať len niektoré efekty a tiene. Ale vzhľadom na nenáročnosť hry to nie je problémom.

Celkovo hra presne nasleduje pôvodnú hru, zbadáte niekoľko vylepšení v ovládaní a grafike a prídavok počítana experience bodov. Príjemné osvieženie, ale nedá sa povedať, že by ste pre tychto pár vylepšení hru naozaj museli mať. Ak vám prvý Vegas sadol a hrávali ste multiplayer dlhý čas, choďte do toho, ak ste sa pri ňom len zabavili a povedali ste si, že stačilo, určite už znovu to isté len na iných mapách prechádzať nemusíte. Teraz nám ostáva nám len dúfať, že tretie pokračovanie už nebude a autori sa radšej pohnú vpred napríklad do Los Angeles, alebo New Yorku. Las Vegas už stačilo.

Rainbow Six: Vegas 2
Rainbow Six: Vegas 2 Špeciálne módy videnia sa zachovali, tepelné...
Špeciálne módy videnia sa zachovali, tepelné...