TOWER BLOXX DELUXE

TOWER BLOXX DELUXE

9.0

Pôvodne mobilná hra Tower Bloxx od Digital Chocolate sa dočkala PC Deluxe verzie.

Pôvodne mobilná hra Tower Bloxx od Digital Chocolate sa dočkala PC Deluxe verzie a tá nielen že výrazne znásobila možnosti hry, ale aj zábavu. Hráčov v nej znovu čaká stavba panelákov a jednoduché, ba až triviálne jedno tlačidlové ovládanie, na aké sú autori experti.

Prvá hra mala základ v jednom type hry a to zastavaní územia činžiakmi a v získaní čo najväčšieho počtu obyvateľov. K najlepšiemu výkonu stačili len dve veci - čo najpresnejšie na seba spúšťať jednotlivé časti vežiakov a rozumné rozmiestňovanie jednotlivých druhov domov. Teraz sa hra výrazne rozšírila, ponúka hneď štyri hrateľné módy, mesto zložené z 5 rozsiahlych štvrtí, zastavávanie ktorých vám odomkne množstvá upgradov na paneláky.

Základný Story mód zastavania mesta ostáva z pôvodnej hry, len je rozsiahlejší a tentoraz mesto je už rozdelené na jednotlivé štvrte, ktoré sa vám budú postupne otvárať. Začínate na malej štvrti mesta s malým modrým obytným panelákom, ktorému musíte postaviť 10 poschodí. Akonáhle postavíte takýchto panelákov niekoľko, získate dostatok obyvateľov na odomknutie červeného 20 poschodového paneláka. Červený má ale podmienku - musí susediť s modrým. Následne vás čaká 30 poschodový zelený, ktorý musí mať v susedstve oba predošlé paneláky a ďalej žltý 40 poschodový mrakodrap, v okolí ktorého musia byť predošlé tri paneláky. Teda v každej štvrti musíte vyberať miesta pre jednotlivé paneláky logicky, aby ste mohli postaviť čo najviac 40 poschodových mrakodrapov a maximalizovať tak počet obyvateľov. Samozrejme záleží od kvality vašej práce na panelákoch, koľko ľudí vám pribudne.

Tower Bloxx Deluxe

Základné menu predstavuje štyri módy hry, z toho tri nové.
Tower Bloxx Deluxe

A tu je samotná stavba. Stačí len púšťať v správnej chvíli.
Tower Bloxx Deluxe

Ak staváte dobre dostanete špeciálne bonusové strechy.

Paneláky sú zložené z jednotlivých kociek a čím presnejšie ich na seba hodíte, tým viac ľudí vám do ďalšieho poschodia príde. Ak máte sekvenciu čistých hodov, získate kombo a čím dlhšie ho udržíte, tým viac ľudí vám príde. A naopak, čím nepresnejšie hádžete, tým  viac sa panelák kýve a tým ťažšie hodíte ďalšiu kocku. Ak netrafíte trikrát, panelák ostáva nedokončený a buď musíte začať znovu, alebo ho môžete nechať nedokončený. Samozrejme je krajšie mať paneláky so strechou, za ktoré sa dostáva bonus. Ak už postúpite v odomykaní bonusov dostatočne ďaleko, môžete odomknúť nové strechy a dostanete na ne tenisový kurt, bazén alebo heliport.

Deluxe verzia má viac noviniek pri stavbe paneláka a to napríklad systém doladenia žeriavu. Ak ste vysoko a žeriav je príliš rozkývaný, jednoduchou minihrou s dolaďovaním skrutiek ho môžete stabilizovať. Novinkami sú aj špeciálne diely, kde postupne pre každý panelák získate diely s balkónom, ktoré sú obľúbené u ľudí. Okrem balkónov sa vám odomykajú aj povolenia od mesta na zvýšenia poschodí a k štandardnému počtu poschodí na každý panelák môžete dostať  ďalšie bonusové. To znovu znamená viac ľudí do každého paneláka. Ku koncu hry sa vám odomkne piaty typ paneláka, ktorý je nekonečný a preverí váš naozajstný skill v stavaní.

Celý story mód vám zaberie okolo 5 hodín hry, za ktoré zastaviate mesto a odomknete úplne všetky upgrady. Následne môžete ešte svoje mesto dostavať, vylepšovať a zaľudnievať, počas čoho si môžete vylepšovať rekordy a odomykať ďalšie medaily - teda achievementy.  Napríklad za 200 poschodový panelák, čo mimochodom dá naozaj zabrať, alebo medaila za postavenie 40 poschodového paneláka úplne bez chyby, to dokáže len naozajstný zen majster. Môžete sa pokúsiť dostať na každý panelák špeciálne strechy a veľa ďalšieho.

Tower Bloxx Deluxe
Ukážka stavby Sector City.

Moje aktuálne skóre po dostavaní mesta bolo 106 tisíc obyvateľov (okolo 80 000 obyvateľov vám odomkne posledný bonus). Odhadnem, že vylepšovanie a zdokonaľovanie budov by to zrejme vytiahlo aj cez 300 tisíc. Skúsite? Skôr nie, keďže autori tu pozabudli na motiváciu snažiť sa vyžmýkať z mesta úplne maximum. Po prvom zastavaní mesta sa ďalej nič neodomyká. Na druhej strane, motivácia postaviť čo najvyšší vežiak tu stále je. Totiž nekonečný panelák nestaviate len na planéte, ale sté poschodie vás prevedie do vesmíru, dvesté je už pri Saturne a kto by nechcel vidieť, čo všetko si autori pripravili pri Plute? Mimozemšťania samozrejme nechýbajú.

Príbehový mód je síce v hre hlavný, ale nie jediný. Ďalšie si počas stavby mesta odomykáte. Druhým je voľné stavanie vežiaka, kde sa môžete pokúsiť naozaj o najvyšší mrakodrap. Totiž na rozdiel od príbehového módu vám tu jedna bonusová kocka pribúda každých 50 poschodí a teda môžete spraviť viac chýb. Tretí mód je časová stavba, kde sa za určitý čas musíte pokúsiť postaviť čo najvyšší panelák. Za presné ukladanie jednotlivých dielov čas pribúda, hodenie kocky vedľa v tomto prípade nevadí. Štvrtým módom je hra proti priateľovi, respektíve priateľom, kde si môžete zahrať až štyria na jednej obrazovke v časovej hre.

Grafika je v hre jednoduchá a štýlová. Je síce 3D, ale nenáročná a nemal by byť problém ani na slabších počítačoch. Ak by vám hra išla pomaly, môžete si skúsiť znížiť grafické efekty. Malou nevýhodou sú len rozlíšenia 800x600 a 1024x768 s absenciou širokouhlých módov, ale nie je to výrazný problém, keďže hra v okne sa tejto hre hodí. Podľa obrázkov už viete, čo môžete čakať - jednoduché animované, neustále sa meniace okolie, na dáždničkoch prilietavajúci ľudia, slušne prepracovaný systém menu. Trochu škoda, že po zvukovej stránke je to slabšie a výraznejšie zvuky by neboli zlé.

Tower Bloxx Deluxe

Party mód hry si zahrajú aj štyria hráči.
Tower Bloxx Deluxe

Jedna štvrť mesta zo starostlivo rozmiestnenými typmi vežiakov.
Tower Bloxx Deluxe

Časový mód má prídavok ghost vežiaku.

Môžeme zhodnotiť, že hra je jedným z najlepších causal titulov poslednej doby. Možno mohla byť ešte rozšírenejšia a ponúkať ešte viac upgradov, ale možno príde ďalšia časť, ktorá ešte viac doplní túto jedinečnú zábavu. Najväčšou výhodou hry, že je naozaj pre všetkých, jednoduché ovládanie a ľahko pochopiteľný princíp rýchlo chytí ako mladých, tak aj starých. Pri aktuálnom rozmachu firmy Digital Chocolate sa priam ponúka možnosť Wii verzie, prípadne aj arkádové verzie pre ostatné next-gen konzoly. Nakoniec, achievementy sú už zapracované.

Tower Defense Deluxe verzia je k stiahnutiu v trial verzii a odomknúť si ju môžete za 20 dolárov. Hra je v Deluxe verzii aj na mobiloch, tam je však hra obmedzená na 3/4-ny a má len tri módy, chýba party mód s priateľmi. Ak by ste si chceli vyskúšať pôvodnú verziu hry, máme ju vo flashovej podobe.

Tower Bloxx Deluxe

Jeden z typov panelákov je nekonečný a potiahnete ho aj do vesmíru.

Tower Bloxx Deluxe