CSI: NY

CSI: NY

3.0

Obľúbený televízny seriál sa dočkal svojej hernej adaptácie, ktorá trpí zvláštnou schizofréniou.

Nesúhlasím s odchodom Grissoma do Costa Ricy, či kam to odišiel po deviatich rokoch fotiť opice. Nesúhlasím s tým, aby Horacio v napätých situáciách zabúdal na svoje okuliare. A už vonkoncom nesúhlasím s tým, ako Ubisoft narába s licenciou TV seriálu CSI. Pozvoľne stagnujúca herná séria od svojho debutu v roku 2003 vymenila vývojárske tímy, prešla od Mesta hriechu, až po Miami a teraz s úplne zmeneným konceptom po prvýkrát prišla do New Yorku za Macom Taylorom a jeho tímom vyšetrovateľov.

Ak ste niektorý z predošlých dielov detektívnej série CSI videli/hrali, poznáte podľa akej šablóny funguje TV seriál/hra. Nevinný začiatok zatiahne náhodného okoloidúceho na miesto činu, behom sekundy už počujete kulisu policajných sirén a rozhovor detektívov plný odborných výrazov (COD, GSR, TOD), na čo hlavný vyšetrovateľ vypustí hlášku a je odpálená zvučka. Po nej je to už rutina, zbieranie dôkazov, prieskum miesta činu, návšteva pitevne, predvolanie prvý podozrivých, skúmanie vzoriek v labáku, laškovanie medzi kolegami, nájdenie prelomovej stopy, za základe ktorej je vinník usvedčený. Koniec, prípad uzavretý.

CSI Casual

Schematické rozdelenie prípadov na bloky, v ktorých dostávajú priestor nielen kľúčové postavy, ale aj laboratórne krysy, je do bodky v CSI New York zachovaný. Mac Taylor, Stella Bonasera, Danny Messer, patológ Sid, tehotná Lindsay, fešák Flack, všetci sú tu, aby vám pomohli so štvoricou zapeklitých prípadov. Na rozdiel od predchodcov nevystupujete v hre ako bezmenný člen tímu, ale priamo sa chopíte Maca a Stelly. Popri tradičnom zbieraní dôkazov, páčenia informácií z podozrivých, si odkrútite aj špinavú robotu v laboratóriu, aj na pitevnom stole. Napriek obsadeniu všetkých známych postáv z TV seriálu, tvoria pomocníci len chabé krovie.

CSI: NY
CSI: NY Scény vždy pripomínajú smetisko. Na každý predmet musíte kliknúť, aby ste našli stopu.
Scény vždy pripomínajú smetisko. Na každý predmet musíte kliknúť, aby ste našli stopu.

CSI: NY Zostavenie panorámy Manhattanu vyzerá ako malina, ale hra vyžaduje milimetrovú presnosť.
Zostavenie panorámy Manhattanu vyzerá ako malina, ale hra vyžaduje milimetrovú presnosť.

CSI: NY Celá hra je postavená na obdobných minihrách.
Celá hra je postavená na obdobných minihrách.

CSI New York zaznamenala najväčší odklon v sérii. Koketovanie s animovanými filmami je evidentné už z obrázkov, samotná herná náplň je zase vystrihnutá ako z nejakého detského titulu. Riešenie prípadu je poskladané z niekoľkých mini úloh, po ich zdolaní automaticky napredujete. Nemožno nikde odbočiť, preskúmať vzorky neskôr, spovedať ľudí podľa ľubovôle. Vaše činnosti sa obmedzujú na nezmyselné prehľadávanie každej obrazovky za účelom získania predmetu dolyčného. Okrem neho je hrou vyžadované pozbierať aj absolútne zbytočne objekty nesúvisiace s prípadom. Takže hľadáte na mieste činu odpadky, okuliare, šípky na hádzanie alebo poháre na víno. Čo je najhoršie, bez nich sa nikam nepohnete! Na scénu nepríde svedok, podozrivý ani sa nepresuniete do labáku.

Po celú dobu hrania sa náplň nemení. Z písmenok skladáte správy, dávate dokopy roztrhané papiere, skartované dokumenty, rôzne obrazce, hráte pexeso, hľadáte rozdiely na dvoch takmer rovnakých röntgenových snímkoch alebo fotografiách, z predpripravených kúskov dávate dokopy odtlačky, obkresľujete kažul krvi a teraz pozor, pinzetou ukladáte na Petriho misky molekuly! Najzaujímavejšou činnosťou CSI New York je porovnávanie vzoriek pod mikroskopom, prebieha zaostrovaním obrazca pomocou piatich sústredných kružníc, na ktoré je rozdelený. Rozhovory sú automatické, iba pri vypočúvaní predkladáte vybrané objekty a pýtate sa na ne, kým sa nenaplní merač zvedavosti.

New York smrdí

Vďaka zníženým nárokom na hráča, minimálnej obtiažnosti a absolútne žiadnej penalizácii prefrčíte štyrmi prípadmi cca za 4 hodiny. Piaty prípad sa odomyká až po dohraní hry a je dostupný na stiahnutie zdarma (v dobe písania recenzie nebol k dispozícii). Budete riešiť vraždu prostitútky prepichnutej mečom, streľbu na mladú blogerku, vyšetrovať súkromný život kritika reštaurácií a pád adrenalínového šialenca z Empire State Building. Jednotlivé prípady sú priamočiare, s minimom zvratov a niekde narazíte aj na nelogickosti, ako napríklad zhoda porovnaných vzoriek, ktoré majú iné molekulárne zloženie.

CSI: NY

Cieľová skupina CSI New York je jasná, príležitostní hráči, ktorí možno ocenia aj vizuál ako vystrihnutý z animáku. Je však bezduchý, statický a absolútne bez emócií, vďaka čomu strácajú hlasy požičané hercami z TV predlohy na presvedčivosti. Najväčším paradoxom je prestrelený rating, herná náplň je šitá na mieru čitateľom Macka Pú, aj keď predloha je skôr pre dospelých. Ak máte radi CSI New York, radšej nehrajte hru.

napísal spacejunker 17.2.2009
3.0
CSI: NY